Paarden transport naar australie

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Phakhan

Paarden transport naar australie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-06 16:20

Weet iemand meer over paardentransport naar Australie?
Het ziet er naar uit dat we misschien over 2 jaar naar australie vertrekken en wil dan heel graag mijn paardje meenemen maar weet nog niet helemaal wat dit met zich meebrengt.
Daarom ben ik opzoek naar mensen die hier ervaring mee hebben?
Weten jullie paarden transport bedrijven die paarden naar australie vervoeren?
Heb jij of kennen jullie iemand die het transport en bij behorende document en dergelijke zelf geregeld hebben zonder tussenkomst met een extern bedrijf?

Ik hoop heel erg op informatie! Knipoog
Alvast bedankt voor het lezen.

Anoniem

Re: Paarden transport naar australie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 23:35

Heb je merries, hengsten of ruinen? Heb je ooit gefokt met je paarden?

Transport naar Australië is erg duur. Ze moeten daar ook lang voor in quarantaine, zowel hier als daar. Verder moeten ze getest worden op bloed op oa CEM (soa) en piroplasmose (tekenziekte). De duur van quarantaine is afhankelijk van het geslacht.

Voor kosten kan je een vrijblijvende offerte op laten maken bij www.ehs.be Lachen Heb daar stage gelopen, die organiseren alles mbt transport van paarden via de lucht, hebben eigen quarantainecentrum, vrachtwagen etc. Verder zou je ook de FAQ kunnen doorlezen voor vragen en antwoorden Lachen Hij opent in Engelse tekst, maar je kan ook naar NL en Frans.

Phakhan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-06 09:06

dank je wel Maya.
Het gaat om Phakhan, een 6 jarige arabische ruin. Nooit mee gefokt. Zie mijn profiel voor foto's. Ik heb inmiddels de ehs website opgezocht en bezocht, ik ga ze vandaag een mailtje sturen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 13:42

Dat scheelt iig nog wel Lachen Ruinen moeten het minst lang in quarantaine normaal gezien. Succes ermee!

Oreo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 20:54

ozzieozzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 05:13

Ik ben naar australie verhuist en heb ook nagevraagt over het meenemen van mijn paard. Weet even niet meer bij welk bedrijf. Maar ik zou zo rond de 10.000 euro kwijt zijn. Daarbij komt nog de quarantaine van 3 weken in Nederland en 4 weken in Australie. Moet een bloed onderzoek gedaan worden en veel papierwerk. Als de quarantaine tijd erop zit in AUstralie dan moet je je paard ook nog op plaats van bestemming krijgen. Aangezien Australie best groot is Haha! is het dus verstandig om dat te laten doen door een transport bedrijf waar je ook best wel van voor moet neerleggen.
Ik heb het dus niet gedaan omdat het zo hoog in de kosten liep.
In ieder geval veel succes ermee