Paardenpaspoort kwijt geraakt, wat nu?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Paardenpaspoort kwijt geraakt, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-06 20:52

Ik ben onlangs verhuisd en ben bang dat er tijdens het schiften van mee en niet mee per ongeluk het paardenpaspoort is weg geraakt. Inmiddels alles al afgezocht maar niet gevonden. Boos!
Mijn haflingermerrie is gechipt en staat ingeschreven bij het haflingerstamboek. Ik heb haar echter nog niet ingeschreven op mijn naam.
Het haflingerstamboek meldde dat de vorige eigenaar aangifte moet doen bij de politie. Dit proces verbaal moet dan opgestuurd worden naar het stamboek. En dan zal er een duplicaat gemaakt worden. Echter kost mij dit dan wel 175 euro.

Zijn er ook makkelijke en goedkopere oplossingen om een paspoort aan te kunnen vragen? Ik gebruik nl. mijn paard alleen recreatief. En heb ook geen fokambities.

Anoniem

Re: Paardenpaspoort kwijt geraakt, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 21:47

Naar mijn weten is er gelukkig geen goedkope omweg.
Het paspoort is dan ook een kostbaar iets waar ik zelf altijd heel zuinig op ben. Toen ik verhuisd ben heb ik alle belangrijke papieren verzameld in een doos. (kentekenbewijs trailer, paspoorten paarden en onz zelf etc) Zodat ik deze niet kon verliezen.

Als er een goedkopere oplossing zou zijn zou iedereen zomaar een nieuw paspoort aan kunen vragen met alle gevolgen van dien.

popeye2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 21:50

op www.nl-paardenpaspoort.nl kan je precies de procedure lezen. Ik heb zelf het probleem gehad dat ik wel een gechipt paard had, maar nergens geregistreerd was.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-06 19:31

Weet iemand of ik toevallig ook een paspoort bij een andere organisatie dan het haflingerstamboek kan aanvragen?

shemar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 12:27

Nee dat kan alleen als het een nieuw paspoort betreft, nu moet hij aangevraagd worden bij het stamboek waar je paard al ingeschreven staat.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-06 19:15

shemar schreef:
Nee dat kan alleen als het een nieuw paspoort betreft, nu moet hij aangevraagd worden bij het stamboek waar je paard al ingeschreven staat.

Dank je. Zoiets had ik al gedacht, jammer. Dan zal ik nu toch echt eens erg goed de zolder door moeten zoeken. Bloos

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 22:51

volgens mij kan je bij dierenarts gewoon nieuw paspoort aanvragen voor zover ik wet. Of bij het stamboek.

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 01:29

Bij een dierenarts kun je volgens mij geen paspoort aan vragen