hulp gevraagt

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

renne

hulp gevraagt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-06 12:39

Beste,

Sinds 8 weken kennen wij Brigitte. In zeer, korte tijd is zij een vriendin van ons geworden.
Ze is ontzettend aardig, geïnteresseerd in andere mensen en super hulpvaardig.
Een super mens gewoon. Nu heeft zij sinds 8 weken een eigen paard, Ben genaamd.
Het is een kruising tussen en Belg en een Shire en hij is 5 jaar oud.
Vorige week heeft hij plotseling koliek gekregen.
De dierenarts is een paar keer geweest.
Na 3 bezoeken is er besloten dat Ben naar Diergeneeskunde in Utrecht gebracht moest worden.
De 1e nacht kwam hij goed door, maar op maandag jl ging het toch steeds slechter.
Helaas moest hij geopereerd worden. De operatie is goed verlopen, maar nu blijft het voorlopig nog spannend of Ben er boven op komt.

Waarom dit bericht.

Brigitte heeft Ben nog niet verzekerd. Dit is ook niet het 1e waar men over na denkt als je net een eigen paard hebt. De kosten zijn erg hoog. Het komt uit op een bedrag tussen de 4000,- en 5000,- euro.
Dit heeft zij niet en zal hiervoor een lening met bijbehorende rente moeten nemen.
Nu zoeken wij hulp van derden om een deel van de kosten bij elkaar te krijgen om haar te helpen uit deze benarde positie.

Graag tips om dit aan te pakken?

Met vriendelijke groet,

Linda, Michelle, Nelleke, Sandra en Renee
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-11-06 19:19, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Achternaam verwijderd.

Ludora

Re: hulp gevraagt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 12:41

Mss wil Utrecht een betalingsregeling treffen ?? Een lening bij de bank, lening van ouders ??

Of verwacht je dat alle leden van Bokt een steentje bijdragen ???

paardje2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 12:43

ik denk dat ze wel een betalingregeling kan treffen bij de kliniek. daar doen ze denk ik niet al te moeilijk over.

Oreo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 14:53

Lief bedoeld maar zo ken ik er ook nog wel een paar. Imo is een verzekering het eerste waar je aan denkt na aanschaf van een paard. Het is niet rot bedoeld maar ik ken mensen met ergere problemen. veel succes ermee iig.

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 15:21

Ik snap dat julie het goed bedoelen en Brigitte willen helpen. Toch vind ik het eerlijk gezegd hondsbrutaal om van willekeurige vreemden, wat de meeste bokkers toch voor jullie zijn, een bijdrage te vragen.

Tegen elk pennymeisje wat hier op bokt vraagt wat een paard kost wordt standaard gezegd dat ze ook geld achter de hand moet hebben voor als het paard ziek wordt.

Beetje dom van Brigitte dus dat ze daar geen rekening mee heeft gehouden. Ze had het paard ruim zeven weken voordat hij koliek kreeg. Genoeg tijd dus om over een verzekering na te denken.

Ja wie zijn billen brand moet op de blaren zitten. Dus zij heeft de keus gemaakt om geen verzekering af te sluiten. Dan zal ze dus de dierenartskosten moeten betalen. Daar kan je echt een ander niet voor laten opdraaien.

Zoals Oreao al aangeeft er zijn mensen met ergere problemen.

Bovendien hoeveel mensen denk je dat er op bokt zijn met een eigen paard waar wel eens een dierenarts bij is geweest?

Heel veel! Al deze mensen hebben hun eigen verantwoordelijkheid genomen. Iets wat Brigitte dus ook gewoon zou moeten doen.

Dus ze moet gewoon een regeling treffen met de kliniek of naar de bank gaan voor een lening. Kan ze de operatie niet betalen dan zal ze het paard moeten verkopen. Je kan echt niet van een ander verwachten dat die je paard onderhoud. Er zullen in de toekomst zeker nog wel meer onverwachte kosten komen.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 23:10

nounounou een beetje minder mag ook wel! Wees eerlijk, Lindsey, heb jij je paard voor ziektekosten verzekerd of heb je het geld zo op de plank liggen?

Allereerst weet ik niet hoe oud Renee en haar vriendinnen zijn.
Uit het berichtje maak ik op dat Brigitte niet van deze actie af weet.
Natuurlijk is het Brigittes eigen verantwoordelijkheid, maar het is wel heel zuur om zo snel een koliekoperatie te moeten laten doen.
Ik heb ook eens die keuze gehad. Toen was het simpel, ik had het geld niet en bovendien was de kans op succes heel klein. Dus was het einde oefening voor mijn paard.

In ieder geval heeft ook Brigitte die keuze gehad, waarschijnlijk heeft ze het er echt wel over gehad met haar DA. Bovendien word je in Utrecht er echt wel op gewezen (weet ik ook uit ervaring) voordat je deze keuze maakt.
Waarschijnlijk heeft Brigitte ervoor gekozen dan maar het geld te lenen, en ik denk dat ze haar teleurstelling daarover best heeft geuit. Maar dat wil nog niet zeggen, dat zijzelf deze actie wil!

Hoe goed bedoeld ook dames, het is maar de vraag of Brigitte blij is met deze actie. Ikzelf zou het niet leuk vinden om zo met naam en toenaam op Bokt te staan. Dus dat zou ik wel even navragen, voordat jullie hier mee doorgaan.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 09:32

komt me bekend voor dit verhaal, staat dit paard in de buurt van driebergen en stond daar tot voor kort ook een paardje op stal wat Da Vinci heet en woont er een hoefsmid naast de stallen???

Dan zou ik maar rap de staleigenaar aansprakelijk stellen voor de kosten...! dan weten jullie ook wel waar die koliek vandaan komt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 19:15

Hoe lief bedoeld ook, het is niet toegestaan om mensen zomaar met alle gegevens op internet te zetten. Ik verwijder daarom even de achternaam.

Daarnaast zijn geld-inzamelacties niet toegestaan op Bokt, vandaar hier een slotje.