Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
loulou schreef:lees even dit topic door: viewtopic.php?f=1&t=650440&hilit=
paard op je naam laten zetten is niet perse noodzakelijk namelijk
loulou schreef:dan had ik jou verkeerd begrepen en hebben we het dus over 2 verschillende dingen.
wil alleen mensen waarschuwen dat het kwpn belachelijk veel geld vraag voor paard op naam zetten voor bijv. wedstrijden, terwijl dit helemaal niet verplicht is.
Citaat:maar dat wat jij zegt is dus iets heel anders. moet zeggen dat ik dat ook nooit heb gedaan.
wordt het dan alleen in de computer veranderd of ook op het paspoort?
Ze mogen alleen de daadwerkelijke kosten in rekening. Dus nee ze mogen er geen lidmaatschap aan koppelen.Citaat:en dan betaal je dus alleen de daadwerkelijke kosten en geen lidmaatschap? want ik weiger dus echt om lidmaatschap te betalen voor zoiets.
Tiffany schreef:KWPN is een fokvereniging, en die registreerd veulens die gefokt worden volgens hun reglement, dit staat geheel los van wedstrijdrijden.
-----
Waar kan ik dit regelement vinden? (ben nieuwschierig)
dierfysio schreef:ik heb een KNHS paspoort bij m'n paard. heb ze het paspoort toegestuurd, met mijn gegevens erbij.
dat hebben ze keurig aangepast. kosten: iets van 35e ofzo, viel mee.
ik had het 2 weken later weer in huis.
Alane schreef:loulou schreef:dan had ik jou verkeerd begrepen en hebben we het dus over 2 verschillende dingen.
wil alleen mensen waarschuwen dat het kwpn belachelijk veel geld vraag voor paard op naam zetten voor bijv. wedstrijden, terwijl dit helemaal niet verplicht is.
KWPN en wedstrijd zijn 2 verschillende dingen.
KWPN is een fokvereniging, en die registreerd veulens die gefokt worden volgens hun reglement, dit staat geheel los van wedstrijdrijden.
KNHS is een sportvereniging, ook daar hoef je geen lid van te worden om een paard over te laten schrijven volgens de I&R regeling.
Maar om wedstrijden te rijden moet je dus wel lid worden.

tenminste dat idee krijg ik soms wel eens..
zicobont schreef:gefeliciteerd.
Je kan hem gewoon in het paspoort schrijven, maar leuker is natuurlijk om het paspoort op te sturen en het door hun in telayen vullen.
)