hoe hebben jullie het vervoer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Raff

Berichten: 32
Geregistreerd: 21-09-05

hoe hebben jullie het vervoer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-06 14:36

ik vroeg me af, of jullie eigen vervoer hebben, dus eigen trailer en auto, of huren jullie een trailer of auto, of lenen jullie van mensen.
ik ben wel benieuwd hoe jullie het hebben geregeld.

moonsparkle
Berichten: 21829
Geregistreerd: 21-03-05

Re: hoe hebben jullie het vervoer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 14:38

We hebben wel een auto die trailer mag trekken, maar omdat ik nog niet veel buiten kom, lenen we de trailer.

Frank

Berichten: 5239
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Andijk

Re: hoe hebben jullie het vervoer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 14:40

Eigen twee-paards van Humbauer (vorig jaar nieuw gekocht), en daar gaat óf de Volkswagen LT van mijn werk voor (ideaal met ruimte voor spullen, en ideaal voor het trekken van een trailer) óf onze Skoda Octavia combi (tdi) gaat er voor (Maar dan met slechts één paard erin hoor.)
Laatst bijgewerkt door Frank op 08-11-06 14:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: hoe hebben jullie het vervoer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 14:41

--> TAO

Zesiram

Berichten: 8480
Geregistreerd: 29-09-03

Re: hoe hebben jullie het vervoer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 14:41

Ik heb dit jaar een auto gekocht die een trailer ( 1,5 paards ) mag trekken en vervolgens mijn E achter B gehaald. Ik ben op het moment aan het sparen voor een trailer, tot die tijd leen ik er één ( maar gebruik nu eigenlijk nooit een trailer, dus dat is maar sporadisch, zodra ik ga starten dan wil ik echt een eigen karretje).

GummyBear
Berichten: 3035
Geregistreerd: 26-09-04
Woonplaats: Nieuwegein

Re: hoe hebben jullie het vervoer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 18:06

Wij hebben een 2-paards vrachtwagen. Mijn vader gebruikt hem voor zijn werk (dozen vervoeren etc.) en als we heb nodig hebben voor de paarden, dan wordt hij omgebouwd naar paardenwagen. Lachen

Urielle

Berichten: 50081
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: hoe hebben jullie het vervoer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 18:48

Ik ben eerst met andere mensen meegereden tegen kleine vergoeding, daarna heb ik een 2-paards vrachtwagentje gekocht. Dat is weer verkocht en toen had ik dus geen vervoer meer. En morgen gaan we onze nieuwe (anderhalfpaards)trailer ophalen, de trekauto hebben we nu ongeveer een jaar Haha!

Monday

Berichten: 1276
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: @ Home

Re: hoe hebben jullie het vervoer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 22:01

Wij hebben een Renault Traffic die voor een 2-paards trailer mag. Een eigen trailer heb ik niet, ik huur als het nodig is de trailer van stal.
Een tijdje terug heb ik uitgerekend of het voor mij zou lonen om een eigen trailer te kopen en dat deed het niet. Als ik de staltrailer elke maand 2x zou huren, zou ik na 100 maanden á 2x per maand de trailer huren net zoveel betaald hebben als wanneer ik een mooie 2e hands trailer zou kopen.

Kit_for_ever

Berichten: 2632
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Derde doos aan de linkerkant

Re: hoe hebben jullie het vervoer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 13:17

Mijn ouders hebben een Toyota corolla verso. En een heel licht 1,5 paards trailer. Mag m goed trekken, geen probleem. Mn ouders rijden altijd. Hoef nooit te lene ofsow

Zesiram

Berichten: 8480
Geregistreerd: 29-09-03

Re: hoe hebben jullie het vervoer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 14:59

Monday schreef:
Wij hebben een Renault Traffic die voor een 2-paards trailer mag. Een eigen trailer heb ik niet, ik huur als het nodig is de trailer van stal.
Een tijdje terug heb ik uitgerekend of het voor mij zou lonen om een eigen trailer te kopen en dat deed het niet. Als ik de staltrailer elke maand 2x zou huren, zou ik na 100 maanden á 2x per maand de trailer huren net zoveel betaald hebben als wanneer ik een mooie 2e hands trailer zou kopen.


Dan betaal je niet veel huur , want ik kom niet aan de 200 x huren voor dezelfde prijs. ( en bovendien gebruik ik mijn trailer straks ook weer meer dan 2 keer per maand, eerder een keer of zes per maand denk ik ).

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Re: hoe hebben jullie het vervoer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 15:03

opel vectra station
1,5 paards trailer pegasus. (heel simpel is tijdelijk)

dadelijk 2 paardsvrachtwagen van www.nuyts.nl
(deze maakt mijn vader)

Myfairytale
Berichten: 5422
Geregistreerd: 26-05-06

Re: hoe hebben jullie het vervoer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 15:04

Wij hebben een Audi A4 die onze eigen trailer mag trekken.
Een Westeria, 1,5 paards.

MarchaL

Berichten: 2848
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Brabant

Re: hoe hebben jullie het vervoer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 15:12

Ik heb wel een auto maar helaas geen trekhaak of trailer Haha! Ik rijd geen wedstrijden dus mijn paard hoeft ook niet zo heel vaak vervoerd te worden. Mocht ik mijn paard wel moeten vervoeren (bv. naar de kliniek) dan is er altijd wel iemand die me uit de brand wil helpen. (uiteraard tegen vergoeding van benzinekosten.)

magicrover
Berichten: 1077
Geregistreerd: 03-02-06
Woonplaats: klein huisje in het bos

Re: hoe hebben jullie het vervoer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 15:43

Ik ruil altijd mijn auto met die van mijn vader. Dan rijd ik met een Jeep Cherokee 3.7i V6 Limited en onze Bockmann 2 paards.

juval

Berichten: 13351
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: hoe hebben jullie het vervoer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 00:50

nog niet, ik heb mn paard nog niet zo lang.
voor noodgevallen is er wel een trailer bij de stal die we zouden kunnen lenen.
mn man is nu bezig met het halen van zn e-rijbewijs. en de volgende auto die er komt wordt een maatje groter zodat die wel makkelijk een 1,5prds trailer kan trekken. Een eigen trailer zie ik voorlopig nog niet zo zitten, maar die komt er misschien in de toekomst ook wel. Eerst maar even sparen voor die auto.

JustMe1234
Berichten: 1766
Geregistreerd: 11-08-04

Re: hoe hebben jullie het vervoer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 01:07

Onze auto kan geen trailer trekken, dus als ik op wedstrijd ga rij ik met een vriendin mee, zij (haar moeder Tong uitsteken ) heeft een 2paards veewagen.

classeygurl
Berichten: 1462
Geregistreerd: 27-04-05
Woonplaats: Friesland

Re: hoe hebben jullie het vervoer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 15:32

wij hebben een eigen auto en trailer

imd

Berichten: 15410
Geregistreerd: 02-05-06

Re: hoe hebben jullie het vervoer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 15:40

Wij hebben een twee paards en daar gaat een Ford Transit voor Ja

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Re: hoe hebben jullie het vervoer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 20:38

Atec Starline Diamond 2paards met daarvoor een Nissan Patrol longbody 2.8GR of een Mercedes C220cdi of een Transit.

Supertje

Berichten: 7095
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Re: hoe hebben jullie het vervoer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 00:18

Een 2 paards Humbaur trailer met daarvoor een Mercedes Vito (bus). Echt ideaal, superveel ruimte om spullen mee te nemen.
En indien er maar 1 paard op de trailer staat kan ook de Volvo 850 T5-R er nog voor.

Daarvoor mocht ik altijd een trailer van iemand lenen, waar ik altijd erg dankbaar voor ben geweest Lachen

Anoniem

Re: hoe hebben jullie het vervoer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 14:27

Mijn ouders hebben een Citroën Xantia, die mag 1200 trekken, en mijn broer heeft een Citroën XM, die mag 1500 trekken. Ik leen altijd de tweepaardstrailer van een vriendin van me, en als ik met 1 pony op stap ga, dan leen ik de Xantia, ga ik met 2 op pad, dan rijdt mijn broer met zijn auto. Ik heb zelf sinds deze zomer mijn E, maar heb nog niet zelf gereden met trailer eigenlijk. Is er niet van gekomen.

Ik wil in de verre toekomst opgaan voor mijn C en een kleine vrachtwagen aanschaffen.

timokyana

Berichten: 14317
Geregistreerd: 29-05-06
Woonplaats: klein durpke in NL, paardjes in belgenland.

Re: hoe hebben jullie het vervoer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 14:29

helaas (nog) geen eigen trailer, ook geen auto die het mag trekken.Als ik een trailer nodig heb huur ik er een of kijk een vriendin lief aan.De droom is er om een vrachtwagentje te kopen (ooit) maar eerst even goed sparen he!

skessa

Berichten: 3317
Geregistreerd: 23-06-05
Woonplaats: Friesland

Re: hoe hebben jullie het vervoer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 14:32

Ford Mondeo TDI en een eigen trailer, een veetrailer die is omgebouwd tot trailer voor 2 ijslanders. Dus wel de gewenste breedte (1.40 m), maar niet de onnodige hoogte. Dat scheelt weer stallingsproblemen. Knipoog

wereldhummel

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Achterhoek

Re: hoe hebben jullie het vervoer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 14:33

Wij hebben een 2-paard vrachtwagen ( kan ook voor 3 kleinere pony's schot kan verzet worden)
met aan de rechterzijkant de klep, en rechts achter de deur met trapje Lachen
is echt ideaal,
met kist, zadelsteunen, dekensteun, hoofdstelhangers,,
en een spiegel, is erg handig met omkleden Lachen

Nicole85

Berichten: 6697
Geregistreerd: 20-06-02

Re: hoe hebben jullie het vervoer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 15:56

Wij hebben een Toyota Raf en een eigen Saris Brisbane trailer sinds een jaar, zou niet meer zonder dat ding kunnen leven... Bloos