Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Cerize schreef:Pff ik word er nu een beetje gek van en ben benieuwd of er meer bokkers zijn die zoiets meegemaakt hebben.
Door omstandigheden [een lang en bizar verhaal] zijn de papieren en het paspoort van mijn merrie niet meer in mijn bezit. Ik weet dat het heel dom is om beide documenten samen weg te geven[in mijn geval]. Maar ja, kan dat nu niet meer veranderen. Heb mijn lieve paardje gelukkig wel terug en die papieren, daar had ik zoiets bij van.... laat maar dan.
Nu heb ik haar laten dekken en tegelijkertijd het stamboek [Hannover] gebeld met de vraag of het mogelijk was een nieuw papier op te vragen. In eerste instantie was dat geen probleem. Ik hoefde alleen maar een briefje te sturen. Maar na het versturen van dat simpele briefje, kwamen ze met de vraag of de dierenarts haar kon tekenen en scannen. Ook dat was geen probleem, netjes formulier ingetekend en weer opgestuurd. Daarna werd ik gebeld dat het niet mogelijk was om een duplicaat te krijgen, want het paard stond onder een andere naam ingeschreven. Ik heb daarna de papieren van de rechtzaak opgestuurd waaruit bleek dat ik de eigenaar ben. Maarja, ondanks dat, kreeg ik geen papier. Nu heeft de secretaresse van degene die daar over gaat in Duitsland, geloof ik medelijden met me en moet ik 25 getrokken manen met wortel opsturen en foto's met de aftekeningen. Vraag me af wat ze daar mee gaan doen en wat er dan eventueel kan gebeuren. Hebben jullie een idee???