welke auto geschikt voor paardenvervoer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Elodie1

Berichten: 2561
Geregistreerd: 20-08-05
Woonplaats: Spijkenisse

welke auto geschikt voor paardenvervoer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-06 12:16

hoi

ik wil een auto die mijn paardje kan vervoeren. dat is de eerste eis. de tweede eis is dat die dus voor 100 procent in orde moet zijn. en de derde eis is dat hij goedkoop (zo goedkoop mogenlijk) moet zijn vor de verzekering en wegenbelasting.
zoizo eentje die dus een eenpaardstrailer kan trekken, 1,5 of 2 paards is mooi meegenomen. over het bouwjaar ben ik nog niet echt uit... wat raden jullie me aan? en kunnen jullie me de kosten erbij vertellen?

mvg leonie

Apple

Berichten: 76199
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: welke auto geschikt voor paardenvervoer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 12:18

Als je een auto zoekt die makkelijk een trailer kan trekken dan kom je al niet zo goedkoop uit wat betreft wegenbelasting.

Rij zelf in een Peugeot 406 station. Trekt prima Lachen.

Snovje
Berichten: 800
Geregistreerd: 20-02-06
Woonplaats: Veldhoven

Re: welke auto geschikt voor paardenvervoer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 12:26

ik heb een ford focus wagon en die mag 1200 killo trekken. Dit betekend dat ik een 2 paardstrailer van 700 kg plus een paard van max 500 kilo mag trekken. Nu komt dat bij mij goed uit want ik heb maar een paard.
Ik huur de trailer dus daar kan ik je niet verder mee helpen. Weet wel dat er diverse vormen van verzekringen zijn dus ik zou zeggen zoek dat een keer uit. Kost wel veel tijd maar dan weet je wel meer.

Het kan wel allemaal het is alleen wat wil je....wil je een paard meenemen of persee 2 of juist 2 mini Knipoog ...En wat is een goedkope auto voor jou wat voor mij goedkoop is hoeft voor jou niet zo te zijn. En heb je al gedacht over een kleine vrachtwagentje...die kun je nl. verzkeren voor alleen de aantal dagen dat je ermee op de weg zit en de rest van het jaar dan niet. Dat is wel goedkoper.

Suc-6

Elodie1

Berichten: 2561
Geregistreerd: 20-08-05
Woonplaats: Spijkenisse

Re: welke auto geschikt voor paardenvervoer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-06 12:34

Apple schreef:
Als je een auto zoekt die makkelijk een trailer kan trekken dan kom je al niet zo goedkoop uit wat betreft wegenbelasting.

Rij zelf in een Peugeot 406 station. Trekt prima Lachen.


en wat betaal je dan?

Elodie1

Berichten: 2561
Geregistreerd: 20-08-05
Woonplaats: Spijkenisse

Re: welke auto geschikt voor paardenvervoer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-06 12:36

Snovje schreef:
ik heb een ford focus wagon en die mag 1200 killo trekken. Dit betekend dat ik een 2 paardstrailer van 700 kg plus een paard van max 500 kilo mag trekken. Nu komt dat bij mij goed uit want ik heb maar een paard.
Ik huur de trailer dus daar kan ik je niet verder mee helpen. Weet wel dat er diverse vormen van verzekringen zijn dus ik zou zeggen zoek dat een keer uit. Kost wel veel tijd maar dan weet je wel meer.

Het kan wel allemaal het is alleen wat wil je....wil je een paard meenemen of persee 2 of juist 2 mini Knipoog ...En wat is een goedkope auto voor jou wat voor mij goedkoop is hoeft voor jou niet zo te zijn. En heb je al gedacht over een kleine vrachtwagentje...die kun je nl. verzkeren voor alleen de aantal dagen dat je ermee op de weg zit en de rest van het jaar dan niet. Dat is wel goedkoper.

Suc-6


ik heb 1 paard van 1.60 en dus aan een eenpaardstrailer inprincipe genoeg. wat betaal je voor de fordfocus wagon?

cissy

Berichten: 19835
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: welke auto geschikt voor paardenvervoer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 18:14


Daantje1981

Berichten: 2911
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Renswoude

Re: welke auto geschikt voor paardenvervoer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 08:15

Sorry hoor. Maar wat je betaald voor een auto hangt helemaal af van het bouwjaar, jouw leeftijd, het gewicht van de auto etc etc etc. Dat is gewoon niet te zeggen.

Ik zou je adviseren om eens wat informatie aan te vragen bij een autodealer. Die weten precies welke auto aan jouw eisen zou voldoen.

ikke

Berichten: 37600
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Re: welke auto geschikt voor paardenvervoer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 09:28

Daantje1981 schreef:
Sorry hoor. Maar wat je betaald voor een auto hangt helemaal af van het bouwjaar, jouw leeftijd, het gewicht van de auto etc etc etc. Dat is gewoon niet te zeggen.

Ik zou je adviseren om eens wat informatie aan te vragen bij een autodealer. Die weten precies welke auto aan jouw eisen zou voldoen.

Nee die verkopen je de auto die ze het liefst kwijt zijn c.q. waar ze het meest op verdienen. Het gros heeft geen flauw idee aan welke eisen een trailertrekauto moet voldoen; tenzij je de stinkende mazzel het een verkoper te treffen die toevallig paarden heeft.

Ga voor jezelf na hoeveel geld je hebt te besteden voor verzekering, belasting, onderhoud en brandstof. Zoek vervolgens wat auto's kosten, www.autotrader.nl geeft een goede richting. Op www.belastingdienst.nl en www.rdw.nl kun je veel zinvolle informatie terugvinden over de te verwachten kosten.

Meer algemeen: koop de sterkste motor in de zwaarste auto die je je kunt permiteren. Hoe zwaar dat is, is voor iedereen verschillend. Sommigen zijn heel blij dat ze een Golfje op de weg kunnen houden, anderen kunnen het zich permiteren om zich alleen door wettelijke bepalingen te laten tegenhouden.

Lancome

Berichten: 2122
Geregistreerd: 11-09-05

Re: welke auto geschikt voor paardenvervoer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 09:37

Ik rij in een Opel Astra Station 2.0 DTI (Diesel) Die mag onze 1.5 paards trekken en doet dat ook prima. Deze auto is van 2002 en heeft 150000 gelopen en we hebben er € 6800 voor betaald.