hoe veilig vervoeren

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

felicity

hoe veilig vervoeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-06 19:49

Ik had gehoopt dat mijn merrie niet meer vervoerd moest worden. Ze is nu 18 en een gigantische stresskip op de trailer. De ene keer gaat het super en de andere keer laat mevrouw zich gewoon omvallen.

Nu zou ze toch naar de kliniek moeten. Ze loopt al 6 weken kreupel. De dierenarts hebben eerst geprobeerd met ijzers enz. Aangzien ze ook een scheeft voetje heeft. Dit heeft helaas niet geholpen.
En we moeten nu toch echt naar de kliniek voor foto's.

Maar hoe kan ik er voor zorgen dat ze niet in de stress schiet als ze op de trailer staat?
Hoe kan ik er voor zorgen dat ze geen moeite gaat doen om zich te laten vallen.

Gelukkig is het niet heel erg ver. Denk zo'n 20 min rijden.

lanouska

Re: hoe veilig vervoeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 20:55

geef haar een kalmerings pasta dat is bij de meeste ruitersportzaken wel te koop of laat de da even langs komen om hem een roesje te geven maar als je hem iets geeft moet je wel in de trailer zijn als je gaat rijden mocht er wat zijn kun je meteen reageren

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-06 09:40

Zo dramatisch is het niet.
Ze valt opzich goed te vervoeren. Alleen raakt ze heel gauw in de stress en dan laat ze zich vallen. Ik word nu gebracht door de vader van een vriendin van mij en die heeft een 2 paards trailer met een goed sterk houten tussenschot. Denk dat er weinig mis kan gaan.
Ik zat zelf aan bach bloesem te denken om te geven voor dat we op de trailer gaan.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 10:34

heeeeeeel rustig rijden en zelf je zenuwen bedwingen Lachen

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-06 10:09

Ik denk dat ik rescue druppels voor mezelf ook meeneem.
Ik merk het nu al. Dat ik nu al loop te stressen. Omdat mijn paard wel eens wil stressen.
Ik heb gelukkig een ervaren chaffeur met busje en trailer (helaas een 2 paards) kunnen regelen. En mijn vriendin gaat gelukkig ook mee. Die is de rust zelve.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 12:28

dan moet jij dus uit de buurt van je paard blijven Lachen
want stress breng je over op je paard, laat je vriendin dan je paard laden en ga zelf vast in de auto zitten.

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 15:44

Belangrijk is dat je er tijd voor neemt om je paard rustig te laden. Zorg dat je alles binnenhand bereik hebt zodat je je merrie rustig maar enigsinds vlot kan laden. Als ze eenmaal staat zorg dat ze goed vast staat en zorg dat je een chauffeur hebt die rustig en verantwoord rijd. Als je paard echt enorm gestrest is kun je ook je DA vragen langs te komen om haar iets kalmerends te geven. En als het echt niet lukt er is toch ook een DA die met een xray machine aan huis komt?

danamuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 15:51

is er geen DA in de buurt met een mobiele rontgen unit? Heb zoiets meer gelezen (op bokt geloof ik). Die komt met zijn apparaat naar jou toe, en dan heeft je paard dus ook geen stress van de trailer! Misschien kun je even zoeken In ieder geval succes ermee, en hoop voor je dat het niks ernstigs is!

caboclo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 16:11

haaij..
nou ik ben dus die bewuste vriendin Clown
maar zo ver ik weet {teminste was zo bij mij vorige pony}
als er foto`s gemaakt moesten worden mochten ze geen medicijne
of kalmerings middel gebruikt worden
{kan wel is belemmering opleveren op de foto}
maar weet dus niet hoe het nu zit Verward
p.s mijn vader is dus dii bewuste chaffeur en
weet wel wat hij doet rij lekker rustig en rijden gewoon de rustige route..

feli het komt wel goed hoor..

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-06 19:56

Oooooooooooo Cabloco
Ben nu al in de stress.

Ze is echt super braaf. Loopt er zo in loopt er zo af.
Maar zodra ze vast gezet word gaat e aan de trailerwand lopen hangen.
In een 1 of 1 1/2 paards doet ze het niet. Ik vermoed dat ze dan gewoon te weinig ruimte heeft om haar evenwicht te houden en ze zich daarom laat vallen.
Maar ik heb nu even geen andere optie. Het moet maar even zo.
Het word ook niet echt gevaarlijk de trailer en de auto hebben er weinig last van. Maar het is zo'n rot gezicht. En ik ben al zo zuinig op mijn meisje.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-06 22:23

Ik gister helemaal in de stress. En heb het balingehof gebeld wat ik aan dat probleem kon doen. Hij vertelde mij dat ik het beste het tussenschot eruit kon halen. En een grote stang erachter. Helaas hadden wij die niet maar een ketting zou ook goed dienst doen.
Vandaag was het dus zo ver. Eerst geprobeerd met schot. Wil mevrouw er echt niet in. Toen schot aan de kant gezet. Ging ze er wel in maar stond helemaal te shaken. Toen ze het schot terug wilde zetten. Stormde ze de trailer uit. We hebben toen toch maar het schot eruit gehaald. Ze liep er zo in. En we hebben haar de hele weg niet meer gehoord of gevoeld. Ze kwam er ook heel relaxt af.
Dit is voor mijn paard de beste oplossing.