Wat kan je ong vragen voor het beleren van een paard?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

BianC

Wat kan je ong vragen voor het beleren van een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-06 10:48

Hallo,

Ik ben gevraagd om een paardje in te rijden. Is zadelmak en al vaak door de handen gehad. Heeft nog nooit iemand opgezeten dus vanaf daar moet ik het doen. Ik wist niet waar ik dit moest plaatsen, maar weet iemand wat ik hiervoor ongeveer kan vragen?Per keer ofzo dat ik met het paardje bezig ben? Hoop dat iemand me daar verder mee kan helpen.
Reacties van harte welkom:)

Orrie_VBW

Re: Wat kan je ong vragen voor het beleren van een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 19:39

je kan eens rond bellen in debuurt bij proffecionele stallen en daar een beetje onder zitten.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 19:42

Dat hangt helemaal af van jouw rijniveau, je ervaring met inrijden en doorrijden van jonge paarden, de afstand die je ervoor moet rijden (of zetten ze hem bij op stal?), het aantal keren dat je ermee bezig wilt zijn en of je hem binnen een bepaalde tijd afgewerkt moet hebben of dat je de tijd krijgt om het rustig aan te pakken.

Nog even een goedbedoelde waarschuwing: let op je tellen ermee! Ik weet niet of het goede kennissen van je zijn maar het wil nogal eens gebeuren dat mensen zeggen dat er nog nooit iemand op heeft gezeten en dat jij nummer 86754 bent die dat paard probeert in te rijden.

BianC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-06 18:15

Beide heel erg bedankt voor de reactie Haha!

Uriele --> Ik rij nu al zown 11 jaar paard maar heb alleen onderlinge wedstrijden gereden. Wel altijd veel verschillende paarden gereden, op maneges en particulier. Ook wel pony's ingereden maar nog nooit een paard.
Die man woont dichtbij mij, dus paard blijft daar gestald. Ik ga er 2 keer in de week mee bezig, omdat ik niet vaker tijd heb ivm school. De eigenaar longeert t paard de rest vd week.
Bedankt voor je tip, ik zal er goed om denken!

Pling

twister5

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 15:05

250 euro per maand

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 15:07

twister5 schreef:
250 euro per maand

dat vind ik wel heel veel voor iemand die niet profesioneel is...

_streepjes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 15:09

ik zou er zelf niets voor vragen want ik vind het leuk om te doen, maar als jij dat wel wil doen zou ik miss
naja als je 2x per weer rijdt vind ik 10-15 euro per keer wel ongeveer normaal, dus dan rond de 100 euro per maand

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 15:12

_streepjes_ schreef:
ik zou er zelf niets voor vragen want ik vind het leuk om te doen, maar als jij dat wel wil doen zou ik miss
naja als je 2x per weer rijdt vind ik 10-15 euro per keer wel ongeveer normaal, dus dan rond de 100 euro per maand

jah dat vind ik ook zo ongeveer wel normaal

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 15:19

het ligt idd aan veel dingen, maar ik zou even met die man overleggen! proffesionele stallen bellen heeft denk weinig zin, aangezien hun een super accomodatie hebben en professioneel bezig zijn is dat niet te vergelijken met jou situatie... ik denk meer aan een leuk bedrag van 10/20 euro per keer dat je daar heen gaat... zo is het voor jou een leuk zakcentje en voor die man ook nog betaalbaar Haha!

ik dacht in eerste instantie ook precies wat urielle zei... pas idd op dat je niet de zoveeltje bent die er mee begint!

veel succes!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 12:02

twister5 schreef:
250 euro per maand

Ik betaalde 450 euro per maand met volpension op een professionele handelsstal waar ook veilingtoppers worden ingereden. Beetje veel is dit bedrag dus.

Zou eerder denken aan een 50 euro per maand.

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 12:05

Hier vragen ze 400 per maand met volpension en meestal kunnen ze binnen die maand een B-proefje netjes lopen. Ligt natuurlijk aan het paard en of er al wat mee gedaan is.. Dus vind ik 50 in de maand nog veel als je er maar 2keer in de week opstapt..

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 12:08

Wij vragen voor 't rijden €200,00 per maand en dan gaan we er maximaal 5x in de week opzitten.En dit bouw je een beetje af naar mate 't beter gaat.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 12:16

leuk topic, ik was van plan een advertentie te zetten, als ik dit zo lees krijg ik wel hoop.

maar toch graag jullie mening:

ik heb meerdere paarden beleert (stuk of 10), maar meestal kwamen ze dan naar de pensionstal en holp ik (ik erop en de eigenaresse longeren) ook heb ik mijn paard van groen naar de L1 gereden.

dit wou ik er graag inzetten:
kosten: € 100 voor het hele beleren. (vast bedrag, € 50 per persoon) en € 120,- per maand voor de stalling (binnenbak, doucheplaats incl. al het eten etc.)

mijn doel is ongeveer in een maand een paard "klaar" te hebben dus dat je zo op kan stappen en stap, draf en gallop. afhankelijk van het paard in hoeverre hij aan de teugel wil etc. (Ik vind een B proefje kunnen rijden wat link gezegd altijd) in het begin alle dagen even kort en later om de dag, zodat het paard het kan laten bezinken

is dit redelijk? ik woon in friesland dus daar is het allemaal een beetje goedkoper

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 09:36

lastig

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 15:01

ik betaal momenteel 300 euro in de maand, aan huis.

kleppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 21:34

Ik zou zo'n 10 a 15 euro per uur rekenen.

tax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 23:00

jolentinus schreef:
leuk topic, ik was van plan een advertentie te zetten, als ik dit zo lees krijg ik wel hoop.

maar toch graag jullie mening:

ik heb meerdere paarden beleert (stuk of 10), maar meestal kwamen ze dan naar de pensionstal en holp ik (ik erop en de eigenaresse longeren) ook heb ik mijn paard van groen naar de L1 gereden.

dit wou ik er graag inzetten:
kosten: € 100 voor het hele beleren. (vast bedrag, € 50 per persoon) en € 120,- per maand voor de stalling (binnenbak, doucheplaats incl. al het eten etc.)

mijn doel is ongeveer in een maand een paard "klaar" te hebben dus dat je zo op kan stappen en stap, draf en gallop. afhankelijk van het paard in hoeverre hij aan de teugel wil etc. (Ik vind een B proefje kunnen rijden wat link gezegd altijd) in het begin alle dagen even kort en later om de dag, zodat het paard het kan laten bezinken

is dit redelijk? ik woon in friesland dus daar is het allemaal een beetje goedkoper

Voor mij klinkt dit heel redelijk!
Ik vind dit ook zeker een schappelijke prijs! 100 per maand is zat! Je bent er immers maar 2x in de week! En dat is imo niet veel!

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 13:19

dank je Cassi, volgens mij haal je nou wel 2 dingen door elkaar. ,aar dat geeft nix.

als ik dat doe ben ik er vaker per week mee bezig (het liefst om de dag werk en de andere dag wel aandacht natuurlijk)
en de stalling van € 120,- komt er dan nog wel bij