trailer met of zonder zadelkamer??

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

ikke20

trailer met of zonder zadelkamer??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-06 21:03

ik ben bezig met de aanschaf van een trailer. nu is de groote vraag wel een zadelkamer of geen. heeft iemand er ervaring mee. is het dan niet zo dat de ruimte tussen de voorstang en de zadelkamer erg klein zodat je er zelf niet meer tussendoor kan???
en heeft er toevallig iemand een foto ervan??(liefst van een henra buffalo)

Jol1

Re: trailer met of zonder zadelkamer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 21:09

Wij hebben pas een nieuwe 2-paardstrailer gekocht en ook getwijfeld over een zadelkamer. We hebben er uiteindelijk toch eentje zonder zadelkamer gekocht. Ik vind dat je niet zoveel ruimte in een zadelkamer hebt als je er twee zadels met dekjes in hebt hangen. We gooien nu alles achterin de auto waar we er gemakkelijk bijkomen. Groot voordeel van de trailer is dat je voor de voorstang lekker veel ruimte hebt en we doen het hoofdstel nu ook altijd al in de trailer om. Je hoeft niet bang te zijn voor een "kopstoot" of dat je in de verdrukking staat. Ook geeft het een ruimere indruk binnen in de trailer.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 21:27

Ik denk dat je ook moet kijken naar de auto die je gebruikt. Als daar veel ruimte in zit zou ik het niet doen. wij hebben zelf ene Transporter ervoor, hier zit achterin zoveel ruimte dat een trailer met zadelkamer voor ons overbodig zou zijn. Al moet ik zeggen dat het me best handig lijkt een aparte zadelkamer!

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-06 21:30

het grote probleem is dat mn vader niet elke keer die spullen in de auto wil hebben. en mij lijkt het ook wel makkelijk ben alleen bang dat je dan minder makkelijk onder de stang door kan bij het in/uit laden

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 21:31

best handig zadel kamer, als je bv na het bos bent geweest geen vieze spullen in je auto. je zadels hangen altijd netjes. en voor de sang vind ik nog voldoende ruimte past zelf nog een fiets als je hem goed vast bind. maar iss idd ook wat voor auto je ervoor hbt staan

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 21:32

Kan me voorstellen dat hij het spul niet elke keer in de auto wil hebben. het ruikt aardig (wij hebben een dichte cabine dus dan ruik je het nagenoeg niet) zou er zo weinig ruimte zijn tussen het voorschot en de borst stang?

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-06 21:34

dat zei de dealer waar we geweest zijn vandaag en hij had een andere oplossing wa een soort bak aan de deur bevestigen maar dat lijkt me totaal niet tevig en mn paard is niet zo heel erg voorzichtig. mar hij zei dat dat eigenlijk beter was als je dan een xl uitvoering hebt maar die wil ik niet.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 21:35

Een vriendin van mij heeft een anderhalf paards trailer waarbij de zadelkamer vast aan een deurtje zit. Als je dit deurtje dan open zet, heb je alle ruimte voorin de trailer. Anders zou ik voor een trailer zonder zadelkamer kiezen. Bij veel trailers heb je maar 30 cm ruimte. Vooral bij grote of drukke paarden vind ik dit niet erg fijn!!

Ik heb een bockmann topmaster zonder zadelkamer. Je hebt echt veel ruimte, je kan altijd weg als er wat is. Nu ik in paard heb verkocht koop ik denk ik een verrijdbare zadelkast van I for Williams.

Alytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-06 11:03

Ik heb gisteren eens een paar trailers bekeken met zadelkamer. Ik zou persoonlijk 1 zonder zadelkamer nemen. Ik vond de zadelkamer best klein. En het neemt een stuk ruimte in beslag van de trailer. En daarbij vond ik de wandjes niet echt stevig, volgens mij trapt een paard daar zo doorheen.

nandor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-06 11:05

Ook wij hebben een 2-paards trailer met zadelkamer en het is fan-tas-tisch !!
Als je net gereden hebt en je hebt z'on nat vies stinkend dekje na een half uurtje ruikt je hele auto ernaar.
en met wedstrijd je kan zo alles in de zadelkamer doen en dingen die niet 'vies' mogen worden in de kofferbak.
is de kofferbak ook niet zo vol.
vooral als je met 2 paarden gaat

nandor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-06 11:07

ja bij de stang is het even klungelen Clown , maar tja je moet het er voor over hebben Tong uitsteken

scoobydoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-06 11:08

bekend probleem.
wij hebben een trasiler gehad met en zonder zadelkamer.
maar nooit meer met!
de ruimte is erg klein aan de voorkant en zeker wanneer je 2 paardne moet vervoeren vind ik het heel erg vervelend.
je kan er bijna niet bij komen.
nu hebben we er bewust ook 1 zonder en ook nog 1 met extra veel ruimte aan de voorkant.
namelijk een westfalia jupiter.
die bevalt mij echt geweldig.
ligt goed op de weg en veel ruimte.
succes met je keuze!

Elegance

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-06 12:27

Een standaard 1.5 paardstrailer is vaak te klein om daar een fatsoenlijke zadelkamer in te bouwen. Maar er zijn wel degelijk ruime 1.5 paardstrailers die WEL voldoende ruimte hebben (zowel in de zadelkamer als ook tussen de stang en de zadelkamer). PB maar voor meer info

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-06 22:27

verder niemand meer?
geen nadelen/ voordelen?

Jimster

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 15:38

Ik heb een Hotra Elegance 1,5 paards met zadelkamer. Het zou voor mij niet meer hoeven. De spullen kunnen ook in de auto en mijn zadel past er niet eens in!! Maar ik vind het wel handig dat er een voerbak bovenop zit daar leg ik het hooinet in en zijn brokjes als hij die krijgt.
Wel heb je idd weinig ruimte om je paard vast te zetten. Als je paard een onverwachte beweging maakt met zijn hoofd heb je zo een bloedneus te pakken omdat je klem staat tussen de buis en de zadelkast.
Als ik nu moet kiezen zou ik er een zonder zadelkast nemen.