richtlijnen voor verzorging van paarden

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

kayleigh04

richtlijnen voor verzorging van paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-06 20:13

hallo bokkers een vraagje
ik wil graag weten of er wettelijke richtlijnen zijn voor de verzorging en omgang van je paard.
Dit wil ik weten omdat er bij ons op stal staat een meid die denkt dat ze geweldig met haar paarden is
ze komen regelmatig een week hun stal niet uit ze liggen op het beton omdat ze te beroert is om meer hooi te geven 2 plakjes per dag en strooit dun op daarom wil ik weten of hier wettelijke regels over zijn of iets dergelijks zodat ik die aan haar kan laten zien
haar paarden zijn 3 en 1.5 jaar haflinger en shetje alvast bedankt

Brendageene

Re: richtlijnen voor verzorging van paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-06 11:19

zolang het paard voedsel, drinken en onderdak heeft kan je weinig beginnen. Als het paard zwaar ondervoed is, ernstige wonden heeft die niet behandeld worden of de hoeven zien er echt dramatisch slecht uit dan kan de dierenbescherming misschien nog wat doen. Helaas zijn de regels erg soepel hier in NL, de eigenaar zal eerst een waarschuwing krijgen om de situatie te verbeteren voordat er verder iets gedaan kan worden. Je kunt natuurlijk altijd de eigenaar er gewoon op aanspreken waarom zij zo voor haar paarden zorgt en eventueel of je mag helpen bij de verzorging?

kayleigh04

Re: richtlijnen voor verzorging van paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-06 19:28

ja kijk ze is zo eigenwijs zei vind dat ze echt goed is voor haar paarden.
maar in ieder geval voor de reactie