Met zadel en hoofdstel de trailer op?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
hildetc

Berichten: 664
Geregistreerd: 05-01-06

Re: Met zadel en hoofdstel de trailer op?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 22:55

als het de stront van de dijk regent doe ik dit nog wel eens, ik vind het erger om ook de kalkoenen al in te draaien. dit heb ik 1x uit nood moeten doen en dit is gelukkig goed gegaan, maar doe dit echt nooit meer. mijn paard laat zich dan ook niet makkelijk in de trailer opzadelen (en ik vind dit ook een beetje eng, want je kunt geen kant op als het paard opzij stapt) dus doe ik het liever van te voren dan in de trailer. en trouwens over ongelukken gesproken....... die reisbandages/ beenbeschermers zijn net zo gevaarlijk hoor. als die per ongeluk afzakken en je paard raakt in paniek wordt je er ook niet vrolijk van. geloof me ik kan erover meepraten (en ik had ze zeer goed vastgedaan!!!!). dus overal zit een ongeluk in een klein hoekje.

Toad

Berichten: 4236
Geregistreerd: 01-08-05
Woonplaats: Nijkerk

Re: Met zadel en hoofdstel de trailer op?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 12:53

Ik doe het niet. zadel ze net zo gemakkelijk op de eindbestemming op!

VValar

Berichten: 6579
Geregistreerd: 05-07-04

Re: Met zadel en hoofdstel de trailer op?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 11:39

Ik doe het ook af en toe, paard volledig opgezadeld de trailer in op weg naar een wedstrijd. Dit doe ik wel bij een wat meer ervaren paard (jong ding doe ik nog niet zo op de trailer) en bij de wedstrijden die wat dichter in de buurt zijn. Anders zadel ik ze altijd in de trailer op. Ideaal voor een wat stuiterend paard op vreemd terrein.

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Re: Met zadel en hoofdstel de trailer op?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 14:58

leuke vind ik dat men het heeft over wat er kan gebeuren als het paard opgezadeld vervoerd wordt... moet je kijken wat er allemaal gebeuren kan tijdens de rit over de weg, les, stal, enz.
nog maar te zwijgen over het gebruik van bandages/transportbeschermers en dekens.. want ook met een deken kunnen ze blijven haken, halster ook...

ons jonge paard gaat ook 'gewoon' opgezadeld de trailer in en weer uit Haha!

Frank

Berichten: 5239
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Andijk

Re: Met zadel en hoofdstel de trailer op?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 15:02

Ik zie in Amsterdam de Bereden politie zéér regelmatig met gezadelde paarden in de trailer rijden..
Dus ach! Echt gevaarlijk zal het niet wezen.
Ik zie het gevaar er trouwens ook niet zo van in hoor

ulestro
Berichten: 1007
Geregistreerd: 10-10-06

Re: Met zadel en hoofdstel de trailer op?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 15:04

ik zadel mijn merrie ook al van thuis op en zet ze op de trailer, ik zorg er wel voor dat de singel niet overdreven spant, maar toch genoeg dat het zadel niet omgekeerd zal hangen. Ik doe er dan ook nog een dik deken over zodat niet kan blijven haperen en krassen inkomen. Ook draagt ze transportbeschermers. Het hoofdstel doe ik wel niet in, dat doe ik pas in als we op de bestemming zijn en net voor he opstijgen.
Ik vind het makkelijker omdat mijn merrie suppergestrest is om opgezadeld te worden op wedstrijd, zo is ze wat rustiger en heeft ze een pak minder stress tijdens het inrijden. Na het rijden gooi ik alles ervan en komt enkel het deken en de beschermers er trg op.
Ik denk niet dat het gevaarlijk is hoor, zolang alles netjes aangedaan is en er geen scherpe hoeken zijn in de trailer

_June
Berichten: 1958
Geregistreerd: 23-10-04

Re: Met zadel en hoofdstel de trailer op?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 15:17

Het zadel leg ik er ook thuis al op (dekentje erover heen), het hoofdstel niet.
Nu is mijn paard wel érg makkelijk en rustig op de trailer.
Bij mijn vorige pony deed ik dat niet, omdat zij erg gestresst
en onrustig op de trailer was en er met een noodsprong vanaf kwam.