Wat beter, 1/5 of 2 paard trailer voor 2 jarige?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Jinanda

Wat beter, 1/5 of 2 paard trailer voor 2 jarige?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-06 11:30

Ik ben bezig mij 2-jarige trailermak te maken. Ik oefen nu met een 1,5 paards trailer. Ze gaat er keurig in, maar wordt dan toch wat zenuwachtig dus durf ik de achterstang nog niet dicht te doen , ze is al twee keer in paniek de trailer weer uitgekomen. Nu zat ik me te bedenken zou een 2 paards trailer niet beter zijn? Zodat ze meer een "ruimtegevoel" heeft zeg maar?

RUBYWHITE

Re: Wat beter, 1/5 of 2 paard trailer voor 2 jarige?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 20:03

Maakt denk ik weinig uit, mijn ervaring is dat je trailermak het beste altijd met zijn tweetjes kunt doen, 1 die het paard erin leid en de ander die gelijk de stang erachter sluit. Als je paard doorheeft hoe snel ze er elke keer achteruit eraf kan zal ze dat zeker onthouden. En als de stang erachter zit gelijk de klep dicht doen...probeer je paard te kalmeren met rustige woorden of beloon haar met wat lekkers als ze eenmaal staat

_Martine_

Re: Wat beter, 1/5 of 2 paard trailer voor 2 jarige?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 19:43

Ik heb er ervaring mee Nagelbijten / Gniffelen

Er werd mij aangeraden om een 1,5s paardtrailer te huren, dus heb ik dat gedaan, kwam ik daar aan: Hoe haal je het in je hoofd?!
Nagelbijten / Gniffelen
Het is veel moeilijk om z'n evenwicht te houden in een 1,5 dan in een gewone 2-paardstrailer. Kan je 'm lekker 'vast'zetten. En ze lopen in een grote ruimte naar binnen Ja