Paard wil trailer niet in!!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Snippergroen

Paard wil trailer niet in!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-06 08:39

Hooii Lachen het is misschien wel het zoveelste topic over dat het paard de trailer niet in wil, ik heb ze ook allemaal bekeken maar mijn probleem komt er niet in voor!

het gaat om Cadans, de sportpony van een vriendin van mij en ik ben haar wedstrijd groom dus ik heb er ook vaak mee te maken.

bij haar thuis als we dan cadans in de trailer willen zetten gaat dat allemaal super makkelijk, hij loopt er ( met wat aanmoediging) makkelijk in. dat gaat dus allemaal goed net als uitladen op de wedstrijden. totdat het inladen weer komt!!

klep naar beneden, klein aanloopje maken, vol goede moed proberen en dan vlak voor de trailer blijf de gek staan!! en dan is hij helemaal niet in paniek of wat dan ook. hij is hartstikke ontspannen maar hij gaat gewoon niet :S
we hebben al veel geprobeert, voet op de klep zetten en aanmoedigen met voer enz.
ook de longeerlijn is geprobeerd maar daarvan raakte hij gigantisch in de stress. ook een tikje met de zweep is geprobeerd maar dan wil hij helemaal niet meer.
het gekke is, is dat hij eenmaal met 2 of meer benen op de klep staat hij uiteindelijk ( na 10 minuten) wel in de trailer gaat. hartstikke fijn natuurlijk maar het is niet zo fijn dat het zo lang moet duren!!

we hebben ook al een paar keer gedaan dat we hem gingen inladen, naar ons vaste wedstrijdterrein gereden. uitladen, rondje lopen en weer inladen.
ging allemaal heel goed! maarja, als er echt een wedstrijd is waar hij ook op heeft gelopen wil hij dus mooi niet meer :S

kan iemand ons helpen? alvast bdankt! Haha!

cissy

Re: Paard wil trailer niet in!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 14:46

klinkt als een 'dikke (middel)vinger' paard Lachen oftewel, hij neemt een loopje met je.
Daarnaast kunnen de wedstrijdzenuwen van het baasje ook parten spelen. Dat eerste is wel op te lossen hoor maar kost even geduld en wat overredingskracht.

Omdat je al zegt dat ie met wat aanmoediging er op de heenweg wel in loopt dat zegt mij al dat het niet helemaal perfect gaat (anders had je die aanmoediging al niet nodig), dit zal je toch (onder begeleiding) moeten gaan oefenen wil je dit doorbreken. Er zijn zat mensen hier op bokt die trailerladen (oa ik zei de gek Clown ) dus hulp genoeg!