BM stables

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Charaz

Berichten: 24346
Geregistreerd: 12-04-02

Re: BM stables

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 10:26

Schimmelig schreef:
Naar mijn weten loopt daar helemaal geen man rond. Weet je zeker dat je het over BM hebt nu?


Die is er wel hoor, dat is Toon. Al wat oudere man, super aardig.

Destiny22
Berichten: 1002
Geregistreerd: 13-11-04

Re: BM stables

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 10:31

Mijn paard komt er ook vandaag (zie mijn profiel)

En ik heb er ook totaal geen leuke ervaring mee!!! Liegen over leeftijd, ras, gezondheid etc

Maar verder heb ik na veel ellende een super paardje en wil haar nooit meer kwijt!

Maar ik zal nooit iemand aanraden om er een paard te kopen!

groetjes

Schimmelig

Berichten: 6926
Geregistreerd: 07-06-04
Woonplaats: Amsterdam

Re: BM stables

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 10:36

Charos schreef:
Schimmelig schreef:
Naar mijn weten loopt daar helemaal geen man rond. Weet je zeker dat je het over BM hebt nu?


Die is er wel hoor, dat is Toon. Al wat oudere man, super aardig.


Die gaat normaliter niet over de verkoop toch Lachen

OneDesire
Berichten: 1032
Geregistreerd: 17-07-04

Re: BM stables

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 11:00

Chocotof schreef:
Mijn pony komt ook bij BM stables vandaan.

Nouja, handelsstal s-hoeve in Boxtel koopt al hun paarden bij BM stables en daar komt de mijne dus vandaan.

Volgens Melanie was het een ontzettend brave kinderpony die geen stap verkeerd zou zetten...

De pony heeft singeldwang, is ontzettend voorwaarts en wanneer ik er iemand anders op laat komt ze alleen maar omhoog.


*knip*

SDKuiper

Berichten: 172
Geregistreerd: 28-09-06
Woonplaats: Huizen, Noord-Holland

Re: BM stables

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-06 12:19

knip??

Anoniem

Re: BM stables

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 13:55

Charos schreef:
Maar dat zie je dan toch zelf ook wel, dan zaten er wss. geen papieren bij en op een keuringsrapport zet de dierenarts dan meestal 1 juni.
100% verkeersmak had je daar toch een rondje buiten kunnen rijden? enne ooit een paard gezien die niet trailermak is? Die loopt er ook met een longeerzweep niet zomaar in hoor.


Sinds wanneer kun je als mens zijnde gewoon niet meer aannemen wat de verkoper je verteld? De verkoper mag dus alles gewoon verzinnen en liegen, en jij zoekt het allemaal maar uit of het waar is?

Belachelijk.

Anoniem

Re: BM stables

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 14:09

Ik vind het wel apart dat altijd BM wordt besproken, altijd weer BM, het zoveelste topic. Er zijn zoveel handelsstallen en daar hoor je nooit wat van. Nou geloof mij maar ook daar staan paarden die niet helemaal zuivere koffie zijn, is paardenhandel en of die handelaar dat nou van te voren weet of niet, is hem/haar vaak een worst. Hoeveel kreupele bokken lopen er niet mee in manegelessen? Hoeveel onregelmatige sportknollen zie je niet op wedstrijdterreinen, dat vraag ik mij wel eens af.

Overal waar ik ben geweest om een paard uit te zoeken bij particulieren, kreeg ik de meest fantastische verhalen. Een wever die geen wever is, maar zo duidelijk dat je blind moet zijn, leeftijd onbekend omdat er geen papieren bij zitten, maar echt duidelijk wel ouder dan gezegd, rechtsachter zo onregelmatig als maar kan, maar heeelemaal zuiver is, mag M1 starten..., zo ken ik er nog wel een paar.

Ben je er verliefd op en ben je zo pienter om van te voren te laten keuren en de mening van de DA te vragen. Is hij niet 100% maar als gezellig recreatiepaardje wordt gebruikt, wat toch de meesten goedkopere paarden zijn, is hij vaak nog goed genoeg volgens de mening van een erkende DA. Gezonde paarden kunnen ook binnen een jaar kapot gereden worden. Daar worden hogeren eisen aan gesteld, maar alle waar naar zijn geld.

Fleur_Laura

Berichten: 4363
Geregistreerd: 28-07-06
Woonplaats: Eindhoven

Re: BM stables

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 14:16

ik heb het gezien over de bm stables bij rader sorry hoor maar wat een vuile stal!

Bobta

Berichten: 98
Geregistreerd: 02-10-06

Re: BM stables

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 14:18

Citaat:
Sinds wanneer kun je als mens zijnde gewoon niet meer aannemen wat de verkoper je verteld? De verkoper mag dus alles gewoon verzinnen en liegen, en jij zoekt het allemaal maar uit of het waar is?

Belachelijk.


Daar ben ik het helemaal mee eens.
Het maakt mij vaak vedrietig hoe mensen elkaar maar bezodemieteren voor een paar centen.
Je kan niemand meer vertrouwen, moet alles controleren.
Ik ben al meerdere keren bedonderd en dat doet me echt pijn.
Dan denk je: zo wat een aardige mevrouw, die is vast wel eerlijk..... Maar nee hoor, die spuiten net zo makkelijk een paard plat voor een paar centen Huilen
Dat heb ik zelf meegemaakt.
Ik had een KN zadel gekocht, €800,- was 3 jaar oud, kwam ik later achter dat er een nummer in een KN zadel staat...
Het zadel was 19 jaar oud!!!!
Dan kan je denken wat een dom meisje, en dat is misschien ook zo, maar ik wil niet geloven dat er geen eerlijke mensen meer zijn...


(Dat moest er even uit...)

Citaat:
Ik vind het wel apart dat altijd BM wordt besproken,

BM stables zijn nou eenmaal een bekende stal, waar veel mensen slechte ervaringen mee hebben gehad.

Binckydenice

Berichten: 5858
Geregistreerd: 09-06-06
Woonplaats: Purmerend

Re: BM stables

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 14:21

Gewoon laten keuren vooral daar! Als die goed is contant afrekenen en wegwezen en nooit meer terug gaan....

Anoniem

Re: BM stables

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 14:25

@ Russel, heldere post.

Fleur_Laura schreef:
ik heb het gezien over de bm stables bij rader sorry hoor maar wat een vuile stal!

Dit soort posts zijn nou niet de bedoeling. Dit is stemmingmakerij zonder dat het onderbouwd is, wat niet de bedoeling is op Bokt.

Op Bokt mogen gerust handelsstallen besproken worden, voor en tegenkanten moeten hierbij belicht worden, en men moet gewoon rustig en onderbouwd zijn mening kunnen uiten. Over elke stal gaan goeie en gaan slechte verhalen rond. Best is daarom om gewoon zélf te gaan kijken, zélf je mening te vormen en dan pas uiten.

Sowieso, waar je ook een paard koopt, al koop je hem van Anky hoogstpersoonlijk, van dat meisje om de hoek, bij de manege of welke stal dan ook. Je doet er inderdaad altijd wijs aan om het paard meerdere malen te proberen, door een DA van eigen keuze te laten keuren, en iemand op wiens waardeel je vertrouwt, mee te nemen zodat die ook kan meekijken. Dat geldt voor elk paard wat je aankoopt.

Bobta

Berichten: 98
Geregistreerd: 02-10-06

Re: BM stables

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 14:26

pfoe... als ik met Google op BM stables zoek dan komen er een heleboel verschrikkelijke berichten....
Dat is toch niet voor niets?

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Re: BM stables

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 14:34

Ik heb altijd een beetje moeite met dit soort topics, al eerder is er een BM stables topic geweest. Een dergelijk topic wat op een vergelijkbare manier verliep over pelgrims park stables en Bram de Langen.

Wat mij opvalt is dat vooral de mensen die er niets mee te maken hebben en er niet persoonlijk bij betrokken waren, het hardste dingen roepen over hoe slecht, zielig etc etc.

Bobta

Berichten: 98
Geregistreerd: 02-10-06

Re: BM stables

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 14:40

Als een vriendin van mij 1.5 uur heeft gereden om vervolgens een kreupel paard te vinden terwijl er gezegd was dat dit paard 100% gezond is voel ik me er toch redelijk bij betrokken.

Charaz

Berichten: 24346
Geregistreerd: 12-04-02

Re: BM stables

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 14:43

Bobta schreef:
pfoe... als ik met Google op BM stables zoek dan komen er een heleboel verschrikkelijke berichten....
Dat is toch niet voor niets?


Hoe durf je dat te zeggen als je er zelf nog nooit bent geweest, naar mijn idee is dit WEER zo'n topic waar degene die er nog nooit zijn geweest het hardste roepen.

Anoniem

Re: BM stables

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 14:48

Charos, die toon van reactie helpt niet mee aan de goede sfeer in dit topic en de discussie... Knipoog Ik snap dat het je aan het hart gaat, maar blijf svp gewoon rustig en beheerst reageren Lachen Bobta, ook jij zit nu stemmingmakerij te maken...

In zijn algemeen : Is het nou werkelijk te moeilijk om gewoon rustig, vriendelijk en onderbouwd te reageren vanuit eigen ervaring? Laat dit topic nou eens op een fijne wijze verlopen en bewijs dat de bokkers dat kunnen.

Anoniem

Re: BM stables

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 14:50

Maya schreef:
Charos, die toon van reactie helpt niet mee aan de goede sfeer in dit topic en de discussie... Knipoog Ik snap dat het je aan het hart gaat, maar blijf svp gewoon rustig en beheerst reageren Lachen Bobta, ook jij zit nu stemmingmakerij te maken...


Charos kan zich beter uit dit soort topics blijven, want zodra de naam BM stables in een verkeerd lichtje word afgeschermd gaat ze gif spuwen. Jammer.

Schimmelig

Berichten: 6926
Geregistreerd: 07-06-04
Woonplaats: Amsterdam

Re: BM stables

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 14:51

Dat dit zomaar mag. Ik sta er echt van te kijken Scheve mond
Misschien is het beter dit topic te sluiten?

Charaz

Berichten: 24346
Geregistreerd: 12-04-02

Re: BM stables

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 14:52

Ja Maya dat klopt maar ik heb er zelf een tijd lang geholpen en als je dan hier dingen leest van mensen die die stal zo afkraken terwijl ze er nog nooit zijn geweest of mensen zoals Fleur_Laura die de klok hebben horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt...

Dat soort leugens kan ik me heel kwaad om maken.

@ShannaY, Charos bepaald zelf wel of ze hier kan reageren.

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Re: BM stables

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 14:54

Mensen die geen persoonlijk ervaringen hebben met de persoon in kwestie kunnen heel goed google vinden denk ik, met een beetje speurwerk kan je daar beide kanten van het verhaal lezen.

Maar om nou al die verhalen te gaan recyclen als je ZELF geen ervaringen hebt met het bedrijf... Dat vind ik gewoon puur reltrapperij.

Het verbaasd mij ook dat dit gewoon maar kan en dat er nog niemand is aangeklaagd voor laster.

Tuurlijk is iedereen vrij om zijn of haar ervaringen met een bedrijf te delen en het is ook goed dat dat gebeurd, maar om nou te zeggen 'ik heb gehoord dat' en 'als je googled zie je dit en dit dus moet er wel wat mis zijn' nee daar ben ik het niet mee eens. Helaas zie je dat wel vaak bij dit soort topics op bokt.
Laatst bijgewerkt door Arabesk op 19-10-06 14:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: BM stables

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 14:54

Charos schreef:
@ShannaY, Charos bepaald zelf wel of ze hier kan reageren.


Aaah, meissie toch Ach gut
Bikkel Doei!

Charaz

Berichten: 24346
Geregistreerd: 12-04-02

Re: BM stables

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 14:57

ShannaY, doe alsjeblieft niet zo kinderachtig. Ik heb hier gereageerd omdat ik ook paarden bij BM heb gekocht en er een tijd heb geholpen. Als mensen een stal afkraken zonder er eerst geweest te zijn, alleen maar omdat ze hebben GEHOORD dat...

Er worden bij BM zo ontzettend veel paarden gekocht dat er best een aantal tussen zullen zitten met gebreken, maar er zijn er ook genoeg tevreden klanten.

Sjoert

Berichten: 35961
Geregistreerd: 29-07-04
Woonplaats: De rug

Re: BM stables

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 14:58

Moderatoropmerking:
Dames, bel elkaar even op en ga ergens anders ruzie maken. Knipoog
Niet in het openbaar op bokt!

Bobta

Berichten: 98
Geregistreerd: 02-10-06

Re: BM stables

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 15:03

Charos schreef:
Bobta schreef:
pfoe... als ik met Google op BM stables zoek dan komen er een heleboel verschrikkelijke berichten....
Dat is toch niet voor niets?


Hoe durf je dat te zeggen als je er zelf nog nooit bent geweest, naar mijn idee is dit WEER zo'n topic waar degene die er nog nooit zijn geweest het hardste roepen.


Maar als je nou even reallistisch bent?
Er zijn zoveel slechte berichten over deze stal, zoveel mensen die "opgelicht" zijn.
Als bij Google BM stables intikt dan krijg je niets dan ellende te zien.
Moet je dat dan maar allemaal maar niet geloven omdat je er ZELF niet bij bent geweest?
Als een vriendin van mij daar helemaal vol spanning heen rijd om misschien haar nieuwe paardje te ontmoeten en daar een kreupel paard vind moet ik dat dan gewoon niet geloven omdat ik dat paard zelf niet heb gezien?
Als mensen vertellen dat ze hebben gelogen over de leeftijd van het paard moet ik dat dan niet geloven omdat ik zelf het gebit van het paard niet heb gezien?
Als mensen vertellen dat ze dachten een verkeersmak paard te kopen en het paard schrok van alles wat beweegt moet ik er dan maar vanuit gaan dat deze mensen liegen?
De BM stables zijn zelfs besproken bij Tros Radar, dat is ook allemaal een misverstand?
Het is eigenlijk gewoon een complot? een samenzwering tegen de BM stables??
Ze verkopen eigenlijk allemaal gezonde paarden waar niks mee aan de hand is??
Iedereen (en dat zijn er nog al wat) die liegt en maken voor hun lol de BM stables zwart??

Kom op nou, dat geloof je zelf toch niet?

Bobta

Berichten: 98
Geregistreerd: 02-10-06

Re: BM stables

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 15:08

Citaat:
Er worden bij BM zo ontzettend veel paarden gekocht dat er best een aantal tussen zullen zitten met gebreken, maar er zijn er ook genoeg tevreden klanten.


Hier ben ik het ook zeker wel mee eens, maar ik heb wel het vemoeden dat er daar soms paarden worden verkocht waar van bewust verzwegen word dat ze wat hebben.
Als een paard kreupel loopt dan zou je dat toch horen te zien en niet door de telefoon moeten zeggen dat het paard helemaal gezond is.