BM stables

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ylana

Berichten: 7900
Geregistreerd: 09-07-04

Re: BM stables

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 16:00

Amina_ schreef:
En waarom verkopen particulieren snel hun paard? Als het toch zo'n goed paard is gaan ze het toch niet verkopen?[/qoute]

Denk aan geldproblemen, scheiding, verhuizing.
Persoonlijke problemen, ziekte of overlijden.


Amina_ schreef:
En van dat ruilen, wie ruilt er in godsnaam een paard?


Als jij een pony hebt wanneer je 12 bent, ben je met je 18 waarschijnlijk te groot voor hem/haar.
Wanneer je hem in kan ruilen voor een paard die je gezien hent bij BM, ja, kan ik begrijpen.


*op één of andere manier krijg ik hem niet goed gequote...*

Bobta

Berichten: 98
Geregistreerd: 02-10-06

Re: BM stables

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 16:05

Ylana schreef:
Maar vaak is zeker niet soms...

Ik denk eerder dat er vaker een slecht paard bij een handelaar komt dan soms.
Maar nu moet ik wel bij zeggen dat de paardenmarkt op dit moment erg slecht is en dat er ook goede paarden zijn mensen niet aan de straatstenen kwijt raken en dus zullen er in deze tijd meerdere gezonde paarden bij handelaars terecht komen.

De paardjes, ik neem even als voorbeeld de BM- stables) zijn bij een handelaar ook vaak veel goedkoper, bij de BM-stables koop je al een 2.5 jarige ruin met papieren voor €1000,-
Hoe veel heeft de handelaar dan voor dat paard gegeven??
De handelaar moet er ook nog winst van hebben, dus min alle onkosten die je maakt die tijd dat het paard bij je staat en je winst...
Dan heeft ze ongeveer €750,- voor die ruin gegeven, en absoluut niet meer.

Als nu een meisje op bokt een topic opent en verteld, ik heb een heel mooi paardje op marktplaats gezien, hij is 2.5 jaar met papieren en chip helemaal gezond en hij kost maar €750,- !
Zou je dan ook niet denken: hmmm die is vast niet gezond.
(eerlijk zijn..)

Bobta

Berichten: 98
Geregistreerd: 02-10-06

Re: BM stables

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 16:09

Citaat:
Als jij een pony hebt wanneer je 12 bent, ben je met je 18 waarschijnlijk te groot voor hem/haar.
Wanneer je hem in kan ruilen voor een paard die je gezien hent bij BM, ja, kan ik begrijpen.


lekker banketstaaf...
Heb je pony 6 jaar ze best voor je gedaan en dan rot je hem weg naar een handelaar....

Ylana

Berichten: 7900
Geregistreerd: 09-07-04

Re: BM stables

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 16:10

bobta schreef:
De paardjes, ik neem even als voorbeeld de BM- stables) zijn bij een handelaar ook vaak veel goedkoper, bij de BM-stables koop je al een 2.5 jarige ruin met papieren voor €1000,-
Hoe veel heeft de handelaar dan voor dat paard gegeven??
De handelaar moet er ook nog winst van hebben, dus min alle onkosten die je maakt die tijd dat het paard bij je staat en je winst...
Dan heeft ze ongeveer €750,- voor die ruin gegeven, en absoluut niet meer.

Als nu een meisje op bokt een topic opent en verteld, ik heb een heel mooi paardje op marktplaats gezien, hij is 2.5 jaar met papieren en chip helemaal gezond en hij kost maar €750,- !
Zou je dan ook niet denken: hmmm die is vast niet gezond.
(eerlijk zijn..)


Eerlijk...
Ik zou meer informatie nodig hebben.
Wat de redenen kunnen zijn dat hij voor € 750,00 wordt verkocht zal waarschijnlijk te maken hebben met het feit dat hij hengst is/ ingereden moet gaan worden/ mensen hem vlug willen verkopen door financiële problemen.
Er zit zoveel meer achter zo'n verkoop.
Waarschijnlijk vroegen ze meer voor het beestje, maar door dat BM hem direct kon nemen én betalen zullen ze hem waarschijnlijk voor minder verkocht hebben dan dat ze in eerste instantie zelf bedacht hadden.
Laatst bijgewerkt door Ylana op 18-10-06 16:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Bobta

Berichten: 98
Geregistreerd: 02-10-06

Re: BM stables

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 16:13

Ja, er zitten inderdaad 2 kanten aan.
Ik trek me terug uit dit topic, iedereen moet gewoon zelf weten wat hij/zij doet.

@Sanne: heel veel plezier met paardje!!

Amina_

Berichten: 953
Geregistreerd: 26-12-05
Woonplaats: België

Re: BM stables

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 16:17

Voor de dek zelf moeten ze tegenwoordig al hopen betalen.
Dan voor de verzorging (inentingen, ontworming etc) tel dat eens allemaal op en je komt aan veel meer hoor.
En als ze denken dat ze door een lage prijs hun paard sneller verkocht krijgen (en als noodoplossing dan maar naar de handelaar) dan zitten ze fout, mensen kopen nu eenmaal liever duurdere paarden omdat ze dan denken dat ze safer zitten Lachen
Alé, ik wil nu niemand op slechte gedachten brengen Knipoog Maar ik kan er alleszins niet in komen.
En voor de rest zonder ik mij ook af.
TS: Heel erg veel succes en plezier met je paardje

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Re: BM stables

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 16:57

Cassidy schreef:
Heb je het paard laten keuren? Is er bloed afgenomen bij de keuring om op eventuele verdoving of doping te controleren?
Ik zou er zelf niet zo snel een paard vandaan halen, maar het kan best dat je geluk hebt gehad....


ben jij er weleens geweest dan of ga je af op het roddelcircuit dat bokt heet?

Charaz

Berichten: 24346
Geregistreerd: 12-04-02

Re: BM stables

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 19:02

Dat is het roddelcircuit dat bokt heet, ik heb bij bm gereden en stage gelopen en was vaak zat eerder dan Melanie en tegelijk weg. Of ze moet terug gegaan zijn als ik weg was maar dat lijkt me sterk.

BM is een handelsstal zoals zovele met paarden in de lagere prijsklasse.

Ik zou als koper wel ALTIJD een paard klinische laten keuren dan krijg je daar iig geen gezeur over achteraf, dat heeft niks te maken met het feit dat ik BM niet vertrouw, maar er zijn ook dingen die ze niet weten (paarden staan daar denk ik zo'n 2 weken, dan ken je zo'n beestje niet door en door)

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Re: BM stables

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 19:07

Ze zit zelf toch ook op bokt??

_Sammy_

Berichten: 4339
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: Zoetermeer

Re: BM stables

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 19:12

griebels schreef:
Ze zit zelf toch ook op bokt??


ja idd!

Charaz

Berichten: 24346
Geregistreerd: 12-04-02

Re: BM stables

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 19:13

Nee niet meer, ze heeft een permanente ban gekregen.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Re: BM stables

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 19:13

nee ze zit zelf niet op bokt....... ze heeft een ban voor onbepaalde tijd......

MariskaFally

Berichten: 899
Geregistreerd: 24-12-04

Re: BM stables

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 19:16

ik heb bij bm stables ook een paard gekocht, en ik wil zeggen ze komt wel zo aardig en oprecht over maar van mijn paard klopte geen hout, hij was volgens haar een kwpn, 7 jaar en 1 juni geboren. nou het was een draver (liep 2 maanden voordat ik hem kocht nog op de baan) was 6 jaar en 17 april jarig. het is daarintegen wel een schat van een beest maar dingen die werden gezegt zoals 100% verkeers en trailer mak klopte niet hij moest en ging daar in de trailer met een lange longeerzweep op ze kont, en langs de weg is hij altijd nog angstig geweest. ik koop hier nooit meer een paard omdat er zovaak gelogen word over dingen, dat kan nooit meer toeval zijn.

Charaz

Berichten: 24346
Geregistreerd: 12-04-02

Re: BM stables

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 19:19

Maar dat zie je dan toch zelf ook wel, dan zaten er wss. geen papieren bij en op een keuringsrapport zet de dierenarts dan meestal 1 juni.
100% verkeersmak had je daar toch een rondje buiten kunnen rijden? enne ooit een paard gezien die niet trailermak is? Die loopt er ook met een longeerzweep niet zomaar in hoor.

Schimmelig

Berichten: 6926
Geregistreerd: 07-06-04
Woonplaats: Amsterdam

Re: BM stables

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 19:20

@ MariskaFally

Waarom heb je je paard dan niet ingeruild, of teruggebracht?
Gezien er van de beschrijving 'niks klopte'.

Ik quote uit je profiel:

Citaat:
Romain is een schat van een beest en doet geen enkel ding verkeerd. hij is echt een knuffelbeertje en ik zou hem nooit meer kwijt willen

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Re: BM stables

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 21:50

Dit topic loopt uit net als alle andere topics over BM. Ik heb ook mijn ervaringen met BM die verre van positief zijn. Wij hebben daarna een paard via een andere handelstal gekocht waar ik wel zeer goede ervaringen mee heb dit is toen echt goed geregeld en volkomen eerlijk over hoe of wat. Dus niet elke handelstal is verkeerd....

Lonan
Berichten: 1960
Geregistreerd: 25-03-05
Woonplaats: plaggehut

Re: BM stables

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 22:03

Mijn eerste reactie was : Nee he wat nu weer met die stal (sorry) Bloos

Maar zoals ik lees , heb je daar een leuk paardje gevonden, ik wens je er veel plezier mee.

pubelia

Berichten: 9995
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: In een huis

Re: BM stables

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 22:14

Arabesk schreef:
Cassidy schreef:
Heb je het paard laten keuren? Is er bloed afgenomen bij de keuring om op eventuele verdoving of doping te controleren?
Ik zou er zelf niet zo snel een paard vandaan halen, maar het kan best dat je geluk hebt gehad....


ben jij er weleens geweest dan of ga je af op het roddelcircuit dat bokt heet?

Ik ben er na het roddel circuit hier op bokt heen geweest, ze waren toen ent in dat programma geweest. Ik was op zoek toen naar een haflinger. Ik vond dat ze daar een mooie hadden staan teminsten was een mooie foto op hun site. Ik ben daar toen heen gegaan. Hij stond toen buiten in een stukje wei. daar rende die en alle stof van de grond kwam omhog zo slofte hij met zn benen. Hij kuchte de hele tijd. dat werd afgedaan dat alle paarden daar verkouden waren. en dat dat zo over ging. toen was er een meisje die die pony voor deed rijden. Zij vroeg niks aan dat paard maar dat paard kuchte de hele tijd. en zat steeds te protesteren. ik vroeg ook na naar dat sloffen maar dat zag ik fout.

Die man begon vrijwel erna een bedrag te noemen hoeveel hij ervoor wou hebben. En als wij gelijk zouden beslissen zou hij een speciaal prijsje ervoor maken. Je begrijpt dat wij dit niet hadden gedaan.

er kwam toen een belgie's gezin een pony halen en hun pony daar neer zetten. Ze zeiden van bm stables gelijk kijk uit want die bijt als je in de buurt komt. Ik heb die pony even later bij hun op de site zien staan als lief en betrouwbare pony Nagelbijten / Gniffelen

Nee ik ben er niet over te spreken... als ik eerlijk ben

Schimmelig

Berichten: 6926
Geregistreerd: 07-06-04
Woonplaats: Amsterdam

Re: BM stables

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 22:21

pubelia schreef:
Ik ben er na het roddel circuit hier op bokt heen geweest, ze waren toen ent in dat programma geweest. Ik was op zoek toen naar een haflinger. Ik vond dat ze daar een mooie hadden staan teminsten was een mooie foto op hun site. Ik ben daar toen heen gegaan. Hij stond toen buiten in een stukje wei. daar rende die en alle stof van de grond kwam omhog zo slofte hij met zn benen. Hij kuchte de hele tijd. dat werd afgedaan dat alle paarden daar verkouden waren. en dat dat zo over ging. toen was er een meisje die die pony voor deed rijden. Zij vroeg niks aan dat paard maar dat paard kuchte de hele tijd. en zat steeds te protesteren. ik vroeg ook na naar dat sloffen maar dat zag ik fout.

Die man begon vrijwel erna een bedrag te noemen hoeveel hij ervoor wou hebben. En als wij gelijk zouden beslissen zou hij een speciaal prijsje ervoor maken. Je begrijpt dat wij dit niet hadden gedaan.

er kwam toen een belgie's gezin een pony halen en hun pony daar neer zetten. Ze zeiden van bm stables gelijk kijk uit want die bijt als je in de buurt komt. Ik heb die pony even later bij hun op de site zien staan als lief en betrouwbare pony Nagelbijten / Gniffelen

Nee ik ben er niet over te spreken... als ik eerlijk ben


Naar mijn weten loopt daar helemaal geen man rond. Weet je zeker dat je het over BM hebt nu?

Paan

Berichten: 2165
Geregistreerd: 18-06-06
Woonplaats: Putten

Re: BM stables

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 22:29

Heb toen ik op zoek was naar een paard ook gereageerd op een advertentie. Toen ik wat verder ging vragen over een bepaald paard (zoals levensnummer om de sportgegevens te checken) kreeg ik een vreemde niet erg aardige mail terug. Kennissen die mij adviseerden bij de aankoop van een paard, kenden BM ook. En helaas niet op een positieve manier. Ik heb hier dus geen paard gekocht. Maar een ander kan natuurlijk heel andere ervaringen met hun hebben. Ik zou in ieder geval wel het paard laten keuren door je eigen DA en niet door de DA van de stal.

primeurtje
Berichten: 14
Geregistreerd: 12-06-06

Re: BM stables

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 22:43

En daar gaan we weer, een hoop gezeik en geroddel.
Echt je zou al die topics is moeten lezen over BM.of andere bedrijven. Word nou niemand moe van al dat gezeur er over.
Er zullen best gevallen zijn waar wat mee is maar probeer het dan met diegene op te lossen.
Door hier negatief te doen los je niets op.
Voor als nog is toch wie eist die bewijst, maar hier valt nix te bewijzen op een forum , ga dan stappen ondernemen om iets "echt" op te lossen.
Je kunt het toch ook over gezellige dingen hebben, in plaats van iedereen maar af te zitten kraken.
laat iedereen in zijn waarde.
En als je problemen hebt met iets of met iemand probeer dan diegene er persoonlijk op aan te spreken en niet via een forum toch.

alano

Berichten: 976
Geregistreerd: 22-07-05
Woonplaats: Amstelveen

Re: BM stables

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 22:48

Bobta schreef:
Ylana schreef:
Maar vaak is zeker niet soms...

Ik denk eerder dat er vaker een slecht paard bij een handelaar komt dan soms.
Maar nu moet ik wel bij zeggen dat de paardenmarkt op dit moment erg slecht is en dat er ook goede paarden zijn mensen niet aan de straatstenen kwijt raken en dus zullen er in deze tijd meerdere gezonde paarden bij handelaars terecht komen.

De paardjes, ik neem even als voorbeeld de BM- stables) zijn bij een handelaar ook vaak veel goedkoper, bij de BM-stables koop je al een 2.5 jarige ruin met papieren voor €1000,-
Hoe veel heeft de handelaar dan voor dat paard gegeven??
De handelaar moet er ook nog winst van hebben, dus min alle onkosten die je maakt die tijd dat het paard bij je staat en je winst...
Dan heeft ze ongeveer €750,- voor die ruin gegeven, en absoluut niet meer.

Als nu een meisje op bokt een topic opent en verteld, ik heb een heel mooi paardje op marktplaats gezien, hij is 2.5 jaar met papieren en chip helemaal gezond en hij kost maar €750,- !
Zou je dan ook niet denken: hmmm die is vast niet gezond.
(eerlijk zijn..)


ik ben het helemaal met je eens. zulke goedkope paarden....dan zou ik mijn twijfels krijgen...als je na gaat wat het kost in de tijd van veulen naar 2.5 jaar dan kan je niet verwachten dat je een goed paard koopt voor 750 euro.

Somebody_
Berichten: 6585
Geregistreerd: 10-09-04

Re: BM stables

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 09:00

Schimmelig schreef:
pubelia schreef:
Ik ben er na het roddel circuit hier op bokt heen geweest, ze waren toen ent in dat programma geweest. Ik was op zoek toen naar een haflinger. Ik vond dat ze daar een mooie hadden staan teminsten was een mooie foto op hun site. Ik ben daar toen heen gegaan. Hij stond toen buiten in een stukje wei. daar rende die en alle stof van de grond kwam omhog zo slofte hij met zn benen. Hij kuchte de hele tijd. dat werd afgedaan dat alle paarden daar verkouden waren. en dat dat zo over ging. toen was er een meisje die die pony voor deed rijden. Zij vroeg niks aan dat paard maar dat paard kuchte de hele tijd. en zat steeds te protesteren. ik vroeg ook na naar dat sloffen maar dat zag ik fout.

Die man begon vrijwel erna een bedrag te noemen hoeveel hij ervoor wou hebben. En als wij gelijk zouden beslissen zou hij een speciaal prijsje ervoor maken. Je begrijpt dat wij dit niet hadden gedaan.

er kwam toen een belgie's gezin een pony halen en hun pony daar neer zetten. Ze zeiden van bm stables gelijk kijk uit want die bijt als je in de buurt komt. Ik heb die pony even later bij hun op de site zien staan als lief en betrouwbare pony Nagelbijten / Gniffelen

Nee ik ben er niet over te spreken... als ik eerlijk ben


Naar mijn weten loopt daar helemaal geen man rond. Weet je zeker dat je het over BM hebt nu?

er loopt daar zeker wel een man rond, die ook af en toe ment, oudere man al!!

Chocotof

Berichten: 3597
Geregistreerd: 26-09-04
Woonplaats: Boxtel.

Re: BM stables

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 09:05

Mijn pony komt ook bij BM stables vandaan.

Nouja, handelsstal s-hoeve in Boxtel koopt al hun paarden bij BM stables en daar komt de mijne dus vandaan.

Volgens Melanie was het een ontzettend brave kinderpony die geen stap verkeerd zou zetten...

De pony heeft singeldwang, is ontzettend voorwaarts en wanneer ik er iemand anders op laat komt ze alleen maar omhoog.

Bobta

Berichten: 98
Geregistreerd: 02-10-06

Re: BM stables

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 09:17

Ik vind dat erg, liegen over een paard zijn karakter zodat jij weer een paar centen in je broek kan steken.
Sorry hoor, maar ik vind dat niet normaal.

Dan moet je maar in fietsen gaan handelen ofzo.....