Onze buren verwaarlozen hun paarden!!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

cleyto

Onze buren verwaarlozen hun paarden!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-06 12:44

Aan alle paardenvrienden een vraagje, geef me allemaal jullie advies aub.:
onze buren hun paarden gaan er steeds verschrikkelijker uitzien, van verre zie
je hun ribben en wanneer ik onze paarden op de wei hooi ga geven dan komen
hun ook al aangelopen.Je zou ze moeten zien, dat mensen die beweren van paarden wat af te kennen hun paarden zo laten afzien is echt erg.Dus mijn vraagje wat ik kan doen aan deze situatie, wel rekening houdend
met het feit dat ze nooit raad aanvaarden want sinds de laatste keer dat ik er wat over zei, praatten ze niet meer met ons.Moet ik dan gewoon de dierenbescherming bellen?

Maryanne

Re: Onze buren verwaarlozen hun paarden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 12:48

Wij kunnen van achter onze computer niet zien hoe het met de paarden gesteld is, maar aan de hand van je verhaal vind ik zeker dat je de dierenberscherming moet bellen!

cleyto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-06 12:54

zij denken dat wanneer een paard niet bereden wordt deze ook niet bijgevoerd dient te worden,of ze ontwormen weet ik niet ,de hoeven zijn zo'n 20 cm lang en als ze stappen zie je gewoon de hele kniebol uitsteken, echt vies.Probleem is dat in Belgie een dier al bijna moet doodgaan alvorens er wat aan gebeurd!

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 12:57

cleyto schreef:
zij denken dat wanneer een paard niet bereden wordt deze ook niet bijgevoerd dient te worden,of ze ontwormen weet ik niet ,de hoeven zijn zo'n 20 cm lang en als ze stappen zie je gewoon de hele kniebol uitsteken, echt vies.Probleem is dat in Belgie een dier al bijna moet doodgaan alvorens er wat aan gebeurd!

ik zou gewoon bellen en het uitleggen maar wat jij zegt klopt niet hoor dat het dier al bijna dood moeyt gana in belgie ik heb zat geredde pony's gezien in belgie van toen ze bij die mensen stonden tot bij hun huidige en goeie adres als ik jouw was zou ik bellen en de hand van jouw omschrijving

cleyto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-06 13:00

bedankt, zal het zeker proberen uit te zoeken waar ik dit moet melden

cleyto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-06 15:37

ik heb net foto's genomen en zij stuurden al hun zoontje om te vragen waarom we dat deden
probleem is dat ik van hun afhankelijk ben voor de weide waar onze paarden op staan

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 15:43

Maryanne schreef:
Wij kunnen van achter onze computer niet zien hoe het met de paarden gesteld is, maar aan de hand van je verhaal vind ik zeker dat je de dierenberscherming moet bellen!

Helemaal mee eens, je kunt toch niks meer verliezem aangezien ze toch al niet meer met jullie praten

claudia25

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 17:39

Helaas moet ik dit ook aanzien vlakbij mijn stal ik heb dus wel de dieren bescherming gebeld, die zei het volgende; Wat hebben ze, kan je digitale foto's maken niet alle soorten van mishandeling kan wat meegedaan worden infomeer of maak eerst foto om ze te overtuigen weet wel dat je buren wel krijgen te weten dat jij diegene ben die die melding gedaan heb. Zelf vind ik het schandalig dat mensen hiertoe in staat zijn. nog schandaliger vindt ik dat we in nl. dit soort dingen maar alte vaak meemaken sterkte, denk zo dat paard wal er zeker niet slechter van worden als je een melding maakt.Claudia

EsSther

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 16:29

de vraag is ook, in hoeverre moet je je hiermee bemoeien!
maar als het waar is zoals jij aangeeft, dan zou ik zeker de dierenbescherming bellen.

Liisan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 17:03

Wat erg; ik heb precies het zelfde:$ twee kleine ponies; ze staan gewoon op wei, maar worden heel erg verwaarloost! precies de zelfde situatie met hooi enzovoort, ik geef hun soms extra voer zo erg vind ik het, maar verder bemoei ik mij er niet mee.. Ik lees dit topic even mee, misschien dat ik er wat aan heb

cleyto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-06 19:58

Niet prettig hé, dan wil je genieten van een ontspannen moment met je paard en dan staan er zo van die erg magere en ongelukkige paardjes naar je te kijken, alsof ze bij jou willen zijn.
Ik vind het jammer voor alle ruitertjes die zo graag een verzorgpony willen terwijl er zo maar ponietjes staan te verkommeren in de weide.

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 14:48

kunnen we een foto zien?

kisseros

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 14:50

sommige mensen weten echt niet hoe ze met pony's om moeten gaan Boos!

Michelle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 14:52

Als ik jou was zou ik eerst proberem om echt met die mensen te gaan praten. Die mensen geven toch niks om die beestjes! Als je dan met hun praat zou ik ook metteen zeggen dat als je er geen verandering in ziet, je de dierenbescherming wel MOET bellen! Veel succes!

Jonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 14:54

Misschien kun je een foto laten zien? En in iedergeval dierenbescherming bellen!

Nellekeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 15:06

idd ik vind dat echt erg. ik ben zon typisch voorbeeld van zon meisje die zo graag een verzorgpony wil, en dan staan er dus echt heel veel paarden waar helemaal niks mee gedaan wordt. Dat is echt niet leuk om te zien!

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 15:31

Michelle: maar als ze echt gaat praten met die mensen, heeft ze wel een kans dat ze daar niet mag gaan staan?

_LoutJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 15:36

Heb je niet een foto??