Wat kan ik nog doen? (Trailer laad probleem)

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Judith29

Wat kan ik nog doen? (Trailer laad probleem)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-06 08:14

Mijn paard Yentl is een drama om op de trailer te krijgen.
Er is een periode geweest dat het redelijk ging, met lijnen achter haar en haar er als het ware op te duwen.
Dit is een paar keer goed gegaan totdat ze naar de dierenarts moest. Daarna kregen wij haar niet meer op de trailer.

We hebben professionele hulp ingeschakeld, Petra Vlasblom van 2Moons. Die heeft haar na een uur op de trailer gekregen. We moesten het 's avonds nog een keer zelf proberen. Is niet gelukt. De volgende dag zouden we weggaan met de trailer naar het strand (samen met nog een paard). We hebben Petra gebeld en die heeft haar op de trailer gekregen weer na een uur.
Van het strand terug laden ging in 15 minuten als we het paard die met haar mee was eerst in de trailer hadden gezet.

Gisteren gingen we haar weer laden want ik ging met haar naar een clinic, maar we hebben haar niet op de trailer kunnen krijgen. Uiteindelijk ben ik met haar lopend naar die clinic gegaan.
Ik wil graag wedstrijden met haar gaan rijden, maar ik weet niet meer wat ik nog moet/kan doen om het trailer laad probleem met haar te doorbreken. En is bij elk paard het trailerlaad probleem wel te doorbreken? Of moet ik me er bij neerleggen dat dit paard gewoon niet op de trailer gaat?

Ik hoop dat iemand nog tips heeft want ik ben ten einde raad.

Liezel1

Re: Wat kan ik nog doen? (Trailer laad probleem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 08:15

heb je de trailer laad hulp al geprobeerd?

Judith29

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-06 08:19

Wat bedoel je met de trailer laad hulp?

Kabouterdans

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 08:21

Liezel1 schreef:
heb je de trailer laad hulp al geprobeerd?

Er staat toch in haar bericht dat ze er professionele hulp heeft bijgehaald Tong uitsteken

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 08:26

igor02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 08:31

www.balingehof.nl
heb ik hele goede ervaring mee.Mijn paard loopt er nu heel goed in. kost wat maar je hebt veel meer plezier achteraf, ik ga nu weekendjes weg en daagjes naar het bos etc.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 08:33

Bij ons op stal staan ook een paar paarden die moeilijk te laden zijn en we hebben gisteren ook iemand op stal gehad die dus 'trailer training' doet. Volgens mij kost die man €46 maar hoevel uur weet ik even niet meer...ik ben zijn naam ook even kwijt...Maar het is natuurlijk niet in 1x opgelost...zo'n man moet vaker komen. Het lijkt me wel een vreselijk probleem. Maar je zegt zelf al dat je iemand erbij hebt gehaald. Je hebt dus gezien hoe zij haar laadde, heb je het op dezelfde manier geprobeerd? Maar ik zou me er zeker niet bij neerlegggen!! Gewoon net zo lang doorgaan totdat het elke keer lukt!! Succes!!! Ja

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 08:41

Een trailerlaadprobleem is niet gelijk met 1 keer opgelost. Het vraagt een lange adem en veel geduld.

Als ik jou was zou ik Petra Vlasbom er nog een paar keer bij halen. Gewoon echt oefenen. Haar het paard er op laten zetten, zelf het paard er op zetten, met tips van haar aan de gang.

Ga er niet van uit dat als het paard er 1 keer op is geweest dat dan je probleem voorbij is. Dan begint het pas.

Je bent nu 1 keer naar het strand geweest met de trailer en de keer daarop wilde je naar een clinic. Wat heb je in die tussentijd met de trailer gedaan?

Maak de trailer normaal. Ga eens na het rijden je paard op de trailer zetten. 5 keer er op en er af en dan weer naar stal. Keer daar op eens in de trailer zetten en rondje door de omgeving rijden. Keer daarop eens naar een locatie in de buurt met de trailer, uitladen, rondje rijden en dan weer inladen. Probeer zo het trailerladen normaal te maken.

Als dit allemaal prima gaat (met ondersteuning van Petra Vlasbom) dan kun je eens gaan denken aan een clinic/wedstrijd/strandrit. Dan nog, ook als dat ok gaat: voordat je met de trailer op stap gaat 1 of 2 weken van te voren al weer eens oefenen. Al weer eens inladen, rondje door het dorp.

Dan weet je precies wat je te wachten staat als je echt op pad wilt.

Je bent op de goede weg, alleen deze weg is nog lang.

ijsklontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 08:48

Ik ben het met apple eens. Met een keer laden door Petra ben je er niet. Je moet blijen oefenen. Ik ga met mijn merrie binnenkort naar een cursus en daarna ga ze in het begin elke dag met mij de trailer in. Daarna gaan we dit wat minder doen, maar pas als ze ze echt niet meer de geringste twijfel heeft om achter mij aan dat ding in te lopen. Ook ik wil wedstrijden gaan rijden en daar moet ik iets voor over hebben. De eerste periode zullen we trouwens alleen maar leuke dingen gaan doen met de trailer.
groetjes en succes

Judith29

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-06 09:16

Bedankt voor jullie reacties. Dit geeft de burger toch weer moed. Ik moet toegeven dat ik na de hulp van Petra en die strandrit (dat was in juni) niet meer met de trailer weg ben geweest, ook niet geoefend. Het is dus mijn eigen schuld.
Ik ga oefenen oefenen oefenen!!

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 09:18

Judith29 schreef:
Bedankt voor jullie reacties. Dit geeft de burger toch weer moed. Ik moet toegeven dat ik na de hulp van Petra en die strandrit (dat was in juni) niet meer met de trailer weg ben geweest, ook niet geoefend. Het is dus mijn eigen schuld.
Ik ga oefenen oefenen oefenen!!

Succes!!!

(en wat Apple zegt, ben ik het helemaal mee eens)

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 09:19

Dan is het inderdaad logisch dat ze er niet op wilde Haha!. Vanaf juni niet geoefend Haha!.

Ik merkte het al toen ik tussen eind augustus en eind september niet de moeite had genomen om even tussendoor het beestje de trailer op te schuiven Haha!. Het duurde gelijk 15 minuten ipv dat hij er direct op liep Lachen.

cain

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 19:27

hallo allemaal
ik kan alleen maar zeggen bel petra op en vraag of ze weer komt helpen en ga heeeeeel veeeeel oefenen,
petra is ook bij mijn paard geweest en die had echt en bizar erg trouma die is met zijn hoofd door het dakgekomen en is over de stang gesprongen en door het voordeurtje naar buiten gekomen ,gevolg trailer totalloss en paard had het polyester in zijn hoofd zitten en dat heeft ze allemaal opgelost hij loopt nu dus los achter me aan de trailer in hij kan zo een hele dag op de trailer staan onder wat te doen
dus ga weer oefenen als mijn paard goed gekomen is komt die van jou zeker weten goed
voor meer info kan je pben of mailen op joycedonkersloot@hotmail.com

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 19:31

igor02 schreef:
www.balingehof.nl
heb ik hele goede ervaring mee.Mijn paard loopt er nu heel goed in. kost wat maar je hebt veel meer plezier achteraf, ik ga nu weekendjes weg en daagjes naar het bos etc.

Ik wilde de Balingehof ook noemen. Ja
Het gaat op een hele eerlijke manier en daar houden wij van.

Wij kregen onze schimmel na 1,5 jaar nog niet op de trailer, wat we ook probeerden.
Zij kregen hem er zo in. Noereyev heeft daar een paar dagen gestaan. Mijn moeder is bij de trainingen geweest en sinds we paarden op die manier laden gaat het geweldig.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 13:40

ben je er al uit?

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 22:09

even off-topic...

dit is leuk...ik heet ook judith en mijn dochter heet Yentl...vond het wel grappig!

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 21:24

www.montyroberts.nl Ik heb hier hele goede ervaringen mee. Dit gaat via annemarie van den toorn. Zij is instructeur voor monty in nederland en doet het ook op de normale vriendelijke manier net zoiets als petra. Volgens mij werk petra met het zelfde halster als zij. Ik heb ook een paard die absoluut heel moeilijk laad maar annemarie heeft hele goede resultaten geboekt. zij heeft er 600 probleem paarden nu trailer mak gemaakt.. Tuurlijk zijn er uitzonderingen, die van mij was echt heel moeilijk, de moeilijkste tot nu toe van de 600 heeft ze gezegd, maar je kan haar altijd nog keer mailen. Ze werkt op basis van no cure no pay.. je kan me ook altijd pb'en voor meer info over haar

cyntt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 21:37

Ik ken iemand die een methode van monty gebruikt: je laat je paard met je meelopen, met je rug naar het paard toe en als hij meeloopt, draai je je om en laat je hem achteruit lopen, dit herhaal je dan meerdere keren en als je dan voor de trailer bent, dan zeg je dus dat het paard niet in de trailer mag, en laat je hem dus achteruit lopen, dit herhaal je ook weer meerdere keren en als hij genoeg gehoorzaamt, kun je hem in de trailer laten lopen. Bij diegene die ik ken, werkt de methode goed en het gaat steeds beter. Dit moet je dan natuurlijk wel vaak oefenen. Mijn paar liep er eerst zelf ook niet goed in en ik ging hem dus iedere dag in de trailer voeren, wat steeds beter ging. Het wilt ook weleens helpen als je je paard in draf de trailer in laat gaan, omdat ze dan minder tijd hebben om na te denken. Bij mij hielp dat ook met een wedstrijd toen ik het probeerde:)

Mitnait

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 12:24

Het Balingehof is bij mij geweest, het gaat nu wel beter! Maar je moet echt blijven oefenen!!! En geduld hebben, ook al lukt het niet, niet boos worden o.i.d dit werkt alleen averechts!

1metjePaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 13:53

Ik kan je aanraden om Petra nog een paar keer te laten komen.. Ze heeft mij dit jaar enorm geholpen het ik wil niet blijven staan op de trailer en als je toch die stang er achter doet raak ik in paniek van mijn paard opgelost. Ik had een jaar eerder een laadt probleem nadat mijn paard onder de stang door de trailer was uitgekomen en niet meer wilde laden dit is toen mbv Marijke opgelost.

Daarna is het een jaar goed gegaan, echter is de kans groot dat je weer een terug val krijgt en dat heb ik dus dit voorjaar gehad. In de trant van ik ga er heel hard weer uit of als je toch de stang achter me doet raak ik in paniek.

Nu gaat het de ene keer beter als de andere keer maar dat ligt ook vaak bij mij zelf, en als het een keertje niet lukt laat ik mijn vaste helper haar laden dat lukt dan vaak weer wel. Ik ga nu dankzij Petra en eigenlijk ook dankzij Marijke de Jong iedere maand met plezier en gemak opweg naar de opleiding die ik momenteel volg met mijn paard.

Je kan meer over het probleem en de oplossing van het trailer probleem lezen op mijn weblog: http://schellie.web-log.nl/schellie/nevadas_paniek_vrij_op_de_trailer_avontuur/index.html

AnjaKos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 11:43

Mijn paard gaat wel de trailer in maar blijft er niet in helaas...voordat je de stang erachter dicht hebt staat meneer alweer buiten...Longeerlijnen hebben geen zin want Miro laat zich gewoon achterover vallen dan Ziek Gelukkig gaat hij wel makkelijk de veewagen in en blijft er ook in.. Clown