Polyester dak van trailer verven?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Concorde

Polyester dak van trailer verven?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-06 13:06

Ik heb een houten trailer met polyester dak, maar het dak is nogal vergeeld... Geen mooi gezicht!
Weet iemand of je zo'n polyester dak ook kunt verven?

MISTRAL94

Re: Polyester dak van trailer verven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 13:56

Die van ons hebben we wel gedaan, idd ivm verkleuring. Je hebt er volgens mij wel speciale verf voor nodig. Dat zou ik mijn vriend dan even moeten vragen! Het is wel een hels karwei kan ik je vertellen Knipoog

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 07:56

Ik zou zeggen ga eens naar een watersportzaak waar ze ook yachtpainting verkopen. Veel succes het is inderdaad een inmens werk Haha!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 08:15

Welnee, laat je niet bang maken, zo'n klus is dat niet.
Het dak licht opschuren met heel fijn waterproof (korrel 400 of beter 600) schuurpapier. GOED SCHOONMAKEN! Daarna goed ontvetten en laten drogen (niet voelen of het droog is!!) Goede primer voor polyester erop zetten, naschuren met korrel 800 waterproof, schoonmaken, opnieuw licht ontvetten en aflakken. Zorg dat de primer een kleur heeft die niet te veel afwijkt van de uiteindelijke kleur, anders moet je zeker twee keer aflakken om dat eronder te krijgen.
Nog wat: neem geen hard wit (RAL9010), maar een gebroken witte, crème of andere lichte kleur voor het dak.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 08:24

Dat zeg ik, rot klus Tong uitsteken

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 19:33

@ikke; kun je deze primer & lak met een rollertje verwerken?
Loop ook met plannen in die richting Haha!

robson

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 19:38

De trailer van iemand bij ons op stal is gedaan door mensen van plastic paint (www.plasticpaint.nl) wordt er een soort plak folie op de trailer geplakt. Ziet er echt mooi uit.

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-06 20:05

Dat zal wel een behoorlijk dure hobby zijn, als ik dat geld had kocht ik wel een mooiere trailer Tong uitsteken

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 20:42

ikke schreef:
Welnee, laat je niet bang maken, zo'n klus is dat niet.
Het dak licht opschuren met heel fijn waterproof (korrel 400 of beter 600) schuurpapier. GOED SCHOONMAKEN! Daarna goed ontvetten en laten drogen (niet voelen of het droog is!!) Goede primer voor polyester erop zetten, naschuren met korrel 800 waterproof, schoonmaken, opnieuw licht ontvetten en aflakken. Zorg dat de primer een kleur heeft die niet te veel afwijkt van de uiteindelijke kleur, anders moet je zeker twee keer aflakken om dat eronder te krijgen.
Nog wat: neem geen hard wit (RAL9010), maar een gebroken witte, crème of andere lichte kleur voor het dak.

Heb je het zelf gedaan of laten doen? Mijn vriend vond het anders wel een hels karwei, als het eenmaal klaar is kan het er ook weer tijden tegen aan maar het moet wel "even" gebeuren Knipoog

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 21:45

CherokeeChum schreef:
@ikke; kun je deze primer & lak met een rollertje verwerken?
Loop ook met plannen in die richting Haha!

Nee. Als mensen zich storen aan mijn verkleurde dak, dan kijken ze maar een andere kant op Pling
Met een goede roller kun je de lak ook wel rollen. Het resultaat is wat minder dan spuiten, maar gaat wel sneller.
MISTRAL94 schreef:
Heb je het zelf gedaan of laten doen? Mijn vriend vond het anders wel een hels karwei, als het eenmaal klaar is kan het er ook weer tijden tegen aan maar het moet wel "even" gebeuren Knipoog

Niet een trailer, wel een Austin Healey. Het was best netjes, maar de "cracks" krijg je er niet mee weg en dat is toch vooral wat een polyester dak lelijk maakt.