Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
gwennelien schreef:Oh wacht even, lees geloof ik net een ander topic van jou over wel of niet verkopen van een paard. Gaat dit over hetzelfde paardje???
Want als jij deze inderdaad wil verkopen, zul je de destijds gemaakte afspraak moeten nakomen en hem teruggeven aan die mensen. Dat is natuurlijk een anders verhaal dan als je hem wilt houden.
Ludora schreef:Als jij het paard, de papier en alle kosten van de laatste 5 jaar hebt, ben jij de eigenaar.
Heb je toen de afspraak gemaakt dat als je het paard zou verkopen het als eerste aan de vorige eigenaar zou aanbieden, dan dien je dat ook te doen. Mondeling is ook bindend !! Komen jullie er niet uit qua prijs dan mag jij het dier aan iemand anders verkopen.
Ludora schreef:Als jij niet van plan bent het paard weg te doen kan ze jou moeilijk dwingen het paard terug te geven of te verkopen. Als jij dmv facturen kan aantonen dat jij alles heb betaald de afgelopen paar jaar, en je hebt de papieren en het paard, dan zit je wettelijk gezien als eigenaar gewoon goed.
Waarom wil ze het paard nu ineens terug na 5 jaar als jij het niet weg wil doen ??
dat is dus niet waar want:Citaat:Laat je niet gek maken dan !!! Of je em nou gekregen of gekocht hebt, hij is van jou (als het bovenstaande klopt)
Citaat:ik heb een paardje die heb ik 5 jaar geleden van iemand heb gehad onder de afspraak als ik het paard niet meer wou dat ze dan terug gaat naar die persoon

cissy schreef:dat is dus niet waar want:Citaat:Laat je niet gek maken dan !!! Of je em nou gekregen of gekocht hebt, hij is van jou (als het bovenstaande klopt)Citaat:ik heb een paardje die heb ik 5 jaar geleden van iemand heb gehad onder de afspraak als ik het paard niet meer wou dat ze dan terug gaat naar die persoon
dus, terug naar die persoon of overkopen, al heb je 10 jaar de stalling betaald afspraak is afspraak!
maaarrrr: kijk eens letterlijk naar de afspraak: als jij m niet meer wil en dat wil je wel dus: probleem opgelost!
Of is de afspraak wederzijds gemaakt? dat zij m ook terug kan halen bedoel ik, zoals ik het zie kan ie alleen maar terug als jij m niet meer wilt hebben, toch?
Als zij haar paard terug wil na vijf jaar en jij kan aantonen al die kosten gemaakt te hebben kan het nog wel eens een lastig iets worden voor haar. Helemaal als niks zwart op wit staat. Ik acht de kans heel klein dat je het paard terug moet doen .