Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
lindaranea schreef:Ik wil er m dressuur rijden, wedstrijden mee doen, en in te bos kunnen rijden. Dus net iets meer dan recreatief rijden, zeg maar. Ik heb dus gezegd dat ik m alleen wilde als hij alleen 1-en had, omdat ik had gehoord dat dat het beste is. Dus zijn klinische A's en radiologische 2-en dan goed genoeg voor wat ik met het paard wil, en klinische B's en radiologische 1-en? (Het paard wordt voor de koop in een kliniek gekeurd, die door onze dierenarts is aangeraden).
lindaranea schreef:O maar het karakter en temperament zijn prima, ik hem m al een paar keer gereden enzo. Er is alleen weinig bekend van zn verleden, daarom wordt ie gekeurd voordat ik m misschien ga kopen. En we hebben al een keertje ene paard alleen klinisch laten keuren (wat we eerst een half jaar geleast hadden) en die bleek toch na een tijdje een oude peesblessure te hebben, wat niet erg is, want we houden veel van hem, dus we tuttelen lekker met hem aan enzo, maar voordat we nog een keer een knuffel kopen in plaats van een rij-paard, vroeg ik me dat dus gewoon af. Ik heb gewoon geen weet van die keuringen, vandaar vroeg ik me af wat nou "normaal" was om te "eisen" aan een paard waarmee je dus wil dressuren, maar dan voor de leuk en niet voor de Olympische Spelen, zeg maar. Nu we toch de mogelijkheid hebben om eens "binnenin te kijken", vragen we ons af wat je nou eigenlijk moet met die resultaten.
, dan vind ik het moeilijk om de verstandige middenweg te nemen, zeg maar. Maar als ik het goed begrijp is het helemaal niet nodig allemaal 1-en te krijgen. Dus dan is die stress er ook weer af...
.
daffodil schreef:Ik heb zo'n paard met allemaal enen ......maar dat zegt dan dus verder nog helemaal niets. Ik vind het eigenlijk veel belangrijker dat je er goed mee overweg kan en dat het klikt (en bij mij valt dat echt goed tegen soms!). Snap dat je wellicht uit verzekeringsoogpunt een goed resultaat wil zien van de foto's maar....laat je hem staan als hij wellicht een drietje heeft??? Dat zou zonde zijn, denk dat wat je van dit paard verwacht dat helemaal niet zo erg zou hoeven zijn.....
Bedenk van te voren goed wat je wil want een keuringsresultaat geeft je echt geen garanties hoor.....
Ik denk dat ze hem met een 3 laat staan, aangezien hij dan waaschijnlijk niet in de verzekering kan, persoonlijk zou ik m met een 3 ook niet laten staan, mits het op een niet zo'n belangrijk deel zit dan he!! daffodil schreef:Wie zegt dat Alfons de GP niet aankan????? Grapje, ik in ieder geval niet, dus dan zijn we snel klaar!
Ik vind het nog steeds weinig tot niets zeggen dat keuringsrapport, heb het laten doen omdat manlief het perse wilde, voor mij hoefde het niet.......
Kijk dat je nou zaterdag je punten hebt gehaald met harm en dat je met Alfons M2 mag starten, betekent niet dat we opeens arrogant mogen worden he
*geintje
*
denk ik. Het is al zo moeilijk om een beetje afstand te houden en een beetje weloverwogen besluit te nemen als van die lieve oogjes je aankijken en het paardje zachtjes in je oren hinnikt dat hij heus heel lief zal zijn....