trailer kopen

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Koekiesgek

trailer kopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-06 13:26

Ik ben bezig om een trailer aan te schaffen, maar nu weet ik niet of ik wel aan alles denk.
Dat ding moet op naam worden gezet, maar... moet er ook een verzekering op worden afgesloten?

Welke dingen vergeet ik... help me eens...

Koekiesgek

Re: trailer kopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-06 15:16

Nog een vraagje erbij...
Welk merk en type 1,5 paards trailer (nieuw en tweedehands) raden jullie me aan en waarom?

Heb zelf een idee welke ik wil, maar het is altijd makkelijk om wat verhalen van de gebruikers te horen.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 20:47

Koekiesgek schreef:
Ik ben bezig om een trailer aan te schaffen, maar nu weet ik niet of ik wel aan alles denk.
Dat ding moet op naam worden gezet, maar... moet er ook een verzekering op worden afgesloten?

Welke dingen vergeet ik... help me eens...

Een trailer zet je op naam door het kenteken bij het postkantoor te laten overschrijven. Denk aan een RIJBEWIJS (!!) voor je legitimatie.
Verzekeren hoeft niet, het WA-deel zit in de verzekering van de auto (mits de F-aantekening op de groene kaart staat). Het casco kun je apart verzekeren, maar is niet verplicht.

Welke trailer?? Tja, ik ken van zo ongeveer alle merken even felle voor- als tegenstanders.
Los van wat de auto kan en wel of geen bezit van E-rijbewijzen, ben ik persoonlijk fan van Ifor Williams en westfalia.
Indien de financiële polsstok iets minder lang is, blijf ik graag een Weijer erachter hebben.
Oh ja, nog wat: laat je niks wijs maken over betere onderstellen, ALLE trailers in NL staan op AL-KO assen, met uitzondering van Ifor en Westfalia.

Koekiesgek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-06 21:33

Ifor Williams... Verdrietig
Sorry... staat bekend als meest veilige trailer.
Toch raar dat mijn stalgenoot midden op de snelweg een klep had die openging en haar paard verloor. Trailer was pas 4 jaar oud, altijd goede onderhoudsbeurten gehad.
En dan ga je verhaal halen bij Ifor Williams en het enige wat ze zeggen 'valt buiten de garantie, een paar nieuwe klemmen zijn niet zo duur'.
Sja, het ging om aansprakelijkheid en niet om garantie.

Nee, de service was ver beneden peil, dus daar pas ik voor.

Zoals het er nu voor staat ben ik vanaf eind oktober de trotse eigenaar van een Hotra Elegance, 1,5 paards, uit 2002. Een zwarte opbouw met lichtgrijze kap.

Heb wel besloten om hem casco te verzekeren gezien het terrein waar ie komt te staan niet afgesloten is en je dus altijd kans op vernieling, brand, diefstal hebt.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 09:07

sommige verzekeringen eisen een afgesloten terrein of met een ketting verbonden zijn aan een aard en nagelvast verbonden voorwerp (lantaarnpaal of spant van een schuur of zo) én daarnaast nog een goedgekeurd disselslot of wielklem, dus laat je goed voorlichten over de voorwaarden.

Koekiesgek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-06 09:49

disselslot komt er in ieder geval bij...

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 09:54

Kijk naar je wensen en de wensen van je paard.
Zelf wou ik een brede trailer om eventueel in de trailer te kunnen opzadelen. Ook heb ik gekozen voor en zadelkamer. Daar ben ik zó blij mee!
De hoogte verschilt ook per trailer, dus voor een hoog paard, moet je daar zeker naar kijken. Geloof dat de meeste trailers wit zijn van binnen, maar heb wel eens anders gezien....een witte ziet ruimer en loopt een paard makkelijker in.
(ik heb een Atec olimpialine en érg tevreden)

Sammy78

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 09:56

als het goed is krijgen wij vrijdag onze andere trailer. Het is een Saris en waarom? nou omdat hij ons het beste aanstond en binnen onze prijsklasse valt. Ik heb verder geen verkeerde verhalen gehoord over Saris, maar ik ga er van uit dat ieder merk zijn voor en nadelen heeft.

De trailer die we nu hebben (ik ben even het merk kwijt) is verder weinig op aan te merken, alleen hij is net is te smal voor 2 grote paarden met dekens op en hij klink nog al hol als er paarden in staan.

wij hebben dan ook het idee dat het laatste de reden is waarom de paarden soms onrustig zijn onder het rijden. hopelijk is dat vanaf vrijdag over.

Koekiesgek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-06 10:00

Keuze is gemaakt. Ga voor een goede tweedehandse.
Het wordt een Hotra Elegance uit 2002, 1,5 paards. Zwart met een grijze polyester kap.

Deze trailer wordt ingeruild omdat ze een 2 paards trailer hebben aangeschaft. Dus zodra hun trailer klaar is dan ruilen ze deze in bij de dealer en daar pluk ik hem eind oktober/begin november vandaan.

Ben er erg blij mee.

Sammy78

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 10:05

gefeliciteerd met je nieuwe tweedehands trailer. heel veel plezier er mee.

Kliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 10:08

Ik heb een 1,5 paards trailer van Sluis... Een heeele goeie, HPL. Hij is extra hoog omdat mijn paard nogal wat trailerangst heeft gehad. Hij bevalt me heel erg goed!

Koekiesgek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-06 10:14

Vond het wel moeilijk om me zo maagdelijk in trailerland te begeven Haha!
Zijn een hoop dealers die verdomd slechte info geven. Of in ieder geval erg karige.
En dan heb ik toch echt met heel wat dealers gesproken... holland trailer, theo stet, tonca, de boer pesse, henckens...

Bij BK trailers kreeg ik goed advies en wilde ik eigenlijk voor een nieuwe hotra Yaris gaan. De dealer zei dat het geen slechte trailer is voor die prijs, maar dat de afschrijving enorm is en slecht weer tweedehands te verkopen is.

Toen vertelde hij dus dat ie dan een inruiler kreeg, 2 types hoger, en dat voor een goede prijs. Sja, dan twijfel je niet meer. trailer is altijd goed onderhouden en nagekeken en als ik het goed had zo'n bovag keuring gehad.
Laatst bijgewerkt door Koekiesgek op 21-09-06 10:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Elegance

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 10:37

De Hotra Yaris is absoluut geen slechte trailer, maar de meeste merken hebben "instapmodellen". Deze zijn wat prijs betreft interessant, maar vaak zeer karig uitgevoerd. Bovendien is de opbouw in dat geval van groene betonplex. Dit verkleurd erg snel, of je moet de trailer elk half jaar in de olie zetten.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 11:50

2e hands trailers blijven duur, dus is meestal en nieuwe interessanter.
Wat jij zegt Elegance is zeker waar!

Elegance

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 11:58

superwoman schreef:
2e hands trailers blijven duur, dus is meestal en nieuwe interessanter.
Wat jij zegt Elegance is zeker waar!

Blijft gewoon moeilijk om appels met appels te blijven vergelijken. En wat 2e hands betreft wordt ik meestal niet echt vrolijk. Krijg hier regelmatig trailers aangeboden ter inruil die flink wat verborgen gebreken blijken te hebben. Dat heeft uiteraard gevolgen voor de inruilprijs. Het beroerde is: mensen kiezen er dan voor om hun trailer via marktplaats te verkopen tegen dikke prijzen en uiteraard met het verhaal: "in zeer goede staat". Ze vergeten er vaak achter te zetten: "van ontbinding"

Jol1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 12:44

Dat verkleuren van de (groene) buitenkant van trailers geldt voor de oudere exemplaren. Bij de nieuwe modellen is het hout voorzien van een speciale coating tegen het verkleuren. Tegen diefstal is een AL-KO disselslot een goede aankoop. Daarmee kun je ook heel eenvoudig je trailer op slot zetten als hij aangekoppeld is. Er zit een speciaal pasje bij voor de verzekering.
Zelf hebben we naar jaren een Heja-anderhalfpaardstrailer te hebben gehad nu een Hotra Innovatie tweepaardstrailer. (Mijn oude trailer moet ik nog even te koop zetten, dus als er iemand interesse heeft.....).
Ik vind zelf dat kwalitatief de Hotra, Atec, Henra, Saris elkaar niet zoveel ontlopen. Ik zou dan echt naar de prijs kijken. Ifor Williams is gelijk duizenden euro's duurder, dan zit je in een heel andere prijsklasse.

Elegance

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 12:56

Ook nieuwe trailers worden nog wel van groene betonplex gemaakt (wat dus verkleurd). Prijzen van nieuwe trailers ontlopen elkaar inderdaad niet veel. Vaak even vergelijken welke accessoires op de trailer zitten voordat je naar de prijs gaat kijken.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 12:59

Veel mensen hebben een butget voor een trailer en gaan vanuit daar kijken. Maar je kunt beter kijken wat je 'nodig' hebt en dan kijken welke trailer het gunstigd geprijst is.

Dan maar ff doorsparen hoor, of lenen/huren.

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 14:32

ikzelf kies een Weyer omdat deze een perfecte wegligging heeft, netjes is afgewerkt en een lekkere lage instap heeft.
Het frame bestaat uit 1 stuk en op de website van weyer kun je nog veel meer info vinden

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 17:00

Flurk schreef:
ikzelf kies een Weyer omdat deze een perfecte wegligging heeft, netjes is afgewerkt en een lekkere lage instap heeft.
Het frame bestaat uit 1 stuk en op de website van weyer kun je nog veel meer info vinden

Effe peste.....

Ik ben voor de Westfalia gegaan, juist OMDAT ie NIET uit een stuk bestaat. Bij schade kan ik een stukkie eraf schroeven, repareren of vervangen en klaar.
De perfecte wegligging is relatief bij Weijer; zoals alle andere trailers, gebruikt ook Weijer gewone AL-KO assen. Het enige wat dan nog de wegligging beïnvloed is de sporing.........

Als je nu gezegd zou hebben dat je voor een Weijer ging omdat ze gewoon een hele goede, degelijke trailer bouwen voor een hele nette prijs, dan had je toch een beter argument gehad Haha! Haha! Haha!

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 17:10

haha
dat laatste is zeker waar en geloof me niet iedereen gebruikt Al-Ko assen en bij schade en daarna reparatie wordt een trailer niet echt beter en Weyer is een nederlands merk en daar moet je voor gaan deze economie is al moeilijk genoeg

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 17:19

Flurk schreef:
haha
dat laatste is zeker waar en geloof me niet iedereen gebruikt Al-Ko assen en bij schade en daarna reparatie wordt een trailer niet echt beter en Weyer is een nederlands merk en daar moet je voor gaan deze economie is al moeilijk genoeg

Oh? Er zijn geen andere, dusse...........
En schade aan een onbeduidend stukje beplating heeft weinig invloed op de kwaliteit van de trailer. Bovendien zal een geschroefde trailer een deel van de krachten afvoeren via de speling op de schroefverbinding en daarmee de feitelijke constructie in tact laten.
Dat economische aspect is ook wel waar, hoewel ik het belangrijker vond dat ze "om de hoek" woonden, toen ik nog in het zuiden woonde.

eilander

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 12:49

Elegance schreef:
De Hotra Yaris is absoluut geen slechte trailer, maar de meeste merken hebben "instapmodellen". Deze zijn wat prijs betreft interessant, maar vaak zeer karig uitgevoerd. Bovendien is de opbouw in dat geval van groene betonplex. Dit verkleurd erg snel, of je moet de trailer elk half jaar in de olie zetten.

Wij hebben juist een hele slechte ervaring met de Hotra trailer.
Wij hebben een jumper van 2001 waarvan de bodem door en door verrot is.Er is een gat in gevallen van 20 cm doorsnee.Het gat zit niet eens op de plek waar ze plassen en poepen maar recht boven de assen.Ook de zijwanden beginnen te bobbelen.We hadden hem gekocht bij Bosgra en daar zeggen ze "Kan gebeuren".We willen hem graag inruilen voor een alluminium van Bockmann.
We gaan nu met de fabrikant van Hotra praten of die ons tegemoet willen komen ,want dit slaat kant nog wal natuurlijk.5 jaar oud en de bodem verrot.Ik heb nu gehoord dat de Hotra s vaker die problemen hebben .Er wordt bezuinigd op de kwaliteit van het materiaal.Slechte zaak .Zeker wat de bodem betreft.
Ik ben benieuwd of Bosgra ons tegemoet komt en anders hebben ze pech en halen we die nieuwe allu trailer bij iemand anders.