Vraag naar vakantiestalling voor paarden.

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Ylana

Vraag naar vakantiestalling voor paarden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-06 12:00

Mijn man en ik hebben eens zitten denken.
Mocht het kleinschalig fokken van KWPN veulens nergens op uitlopen, wat dan?
Ik wil geen pensionstalling beginnen. Misschien een vakantiestalling...
Dus wanneer mensen op vakantie gaan en niet weten wat ze met hun paard(en) moeten doen, of paarden aan huis hebben en geen oppas kunnen vinden...
Die kunnen dan voor die tijd hun paard hier neer zetten en na de vakantie hem/haar weer ophalen.
Het paard wordt dus hier geheel verzorgt. Mesten, borstelen, alles wat je maar wilt en kunt bedenken.
Zou daar überhaupt vraag naar zijn?
En wat zouden de kosten dan worden per dag?
Wat is jullie mening?!?

(Dit is alleen nog maar een idee. Ik heb nog helemaal niets uitgewerkt.)

cissy

Re: Vraag naar vakantiestalling voor paarden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 12:11

zou beslist een goed idee zijn, echter ik zou wel mn paard apart in een wei/paddock willen hebben en niet in een kudde met oog op beschadigen of ongelukjes tijdens mn vakantie.
Kosten, net zoveel als je voor een kat/hond in pension betaald, euro of 10 per dag?

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-06 12:42

Dat het paard apart gezet wordt zou hier één van de mogelijkheden kunnen zijn.

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-06 09:13

Niemand verder?

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 16:53

Ik zou, als ik jou was, dan even op mijn gemak uitrekenen wat de kosten zouden zijn aan het voer, stro etc. Ik kan wel een bedrag noemen maar het moet ook uitkunnen Haha!

Zomerdag heb ik wel eens paarden of pony`s van vriendinnen lopen als die met vakantie gaan. We hanteren een vast bedrag permaand voor pension of weidegang en dat deel ik door het aantal dagen dat ze hier dan lopen. Ik druk er geen extra kosten bij op omdat het voor mij niet winstgevend hoeft te zijn. Maar het is voor jou in die zin wel belangrijk te weten wat je moet inkopen voor die tijd en wat je overhoud etc.

Pinot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 17:27

Ik vind het een goed idee. Tien euro vind ik ook een mooi bedrag per dag.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 19:56

Dat geld is wel aardig, maar wel zo ongeveer het laatste wat ECHT belangrijk is in dit stadium.
Geef eens antwoord op de volgende zaken:

Waarom zou ik als vakantieganger juist bij jou terrecht moeten?

Wat heb je te bieden? Wat wil je bieden?
Welk soort vakantieganger wil je aantrekken?
Welke faciliteiten heb je beschikbaar?

lara75

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 22:29

10 Euro....?! als ik mijn paard meeneem op mijn vakantie, (dat doe ik de verzorging dus zelf!) kost het me 20 euro per dag!!!!
Dan rijd en poets ik dus zelf!!!!

elkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 09:08

Stel dat ik twee weken op vakantie ga, dan weet ik niet of ik mijn paard voor twee weken wil verhuizen naar een nieuwe stal met ander voer (tenzij je ieder paard zijn eigen voer geeft), eventueel ook nieuwe kudde. Ik zou ook hééél zeker moeten zijn van jou en je manier van werken om mijn paard aan je toe te vertrouwen want ik heb er dan gedurende die twee weken helemaal geen vat of controle op.

Mag ik vragen waarom je geen pensionstalling maar wel een vakantiestalling wil doen? Zou je die vakantiestalling dan alleen tijdens de zomer doen?

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-06 09:57

elkie schreef:
Mag ik vragen waarom je geen pensionstalling maar wel een vakantiestalling wil doen? Zou je die vakantiestalling dan alleen tijdens de zomer doen?

Hier kan ik wel even vlug antwoord op geven...
Als mensen op vakantie zijn, komen ze niet elke dag hun paard doen Haha!

Voor de rest heb ik het nog helemaal niet uitgewerkt.
Mijn eerste vraag is of er dus wel vraag naar is.
Ik kan wel allees uitwerken, tijd in steken en uitzoeken om er dan achter te komen dat mensen het niet willen/doen.
Vandaar mijn vraag aan de bokkers, zou jullie eventueel geïnteresseerd zijn in zo iets...?!?

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 12:36

Persoonlijk zou ik er geen gebruik van maken, mijn paard staat goed verzorgd volpension en met voldoende ruimte en weidegang.
Wel zou ik me kunnen voorstellen dat iemand uit omgeving Rotterdam zijn paard voor de vakantie ergens onder zou willen brengen waar het overdag in de wei of paddock zou kunnen lopen. Daar is weidegang en buitenlopen gewoon minder aan de orde en het paard dan "thuis" laten betekend dat hij of (te)veel op stal staat, of dat je andere mensen moet inschakelen om het voor je te doen.

Als je zo'n vakantiepension zou doen, zou ik in ieder geval op een rijtje zetten wat de keuze mogelijkheden zijn en de daarbij horende kosten. Dus een basisprijs voor stal, voer, in de wei, uit de wei. Toeslagen voor poetsen, longeren, apart weitje/paddock, etc.
Denk er ook aan dat je goede afspraken moet maken voor als er iets met het paard is, toedienen van medicijnen etc.