Vervoer naar clinic

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

krumel

Vervoer naar clinic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-06 15:55

Ik weet niet of hier al meer topics over zijn geweest (heb wel een beetje gezocht maar kon iig niets vinden ) maargoed, ik wil komend weekend naar een clinic.
Nu is het probleem dat ik wel een trailer kan regelen maar wij zelf geen auto met trekhaak hebben (komt er wel aan). Zouden jullie dan gewoon een 'paardentaxi' huren , of gewoon een auto met trekhaak (ik weet niet precies hoe duur dat is voor maar 1 dag).
Het is wel een stukje rijden, dus ik wil wel een goede oplossing zien te vinden. Mijn moeder zou ook nog aan een goede vriendin van haar vragen of ze van haar auto + trailer zou kunnen lenen.
Heeft er hier iemand ervaring met huur van trailers etc?

_MV_

Re: Vervoer naar clinic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 15:59

ik zou een auto huren of regelen die de trailer kan/mag trekken. Een trailer huren is vaak niet zo heel duur en een auto lenen ook niet. Een auto huren is wel voordeliger dan een paardentaxi omdat deze, naast km vergoeding ook wachtgeld rekent. Zoek een autoverhuurder bij jou in de buurt en informeer naar de mogelijkheden.

Ik ben kwijt aan een dagje trailer en auto huren ongeveer 100 €. dit is exclusief de borg voor de auto.

Succes

krumel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-06 16:04

oke, trailer kunnen we iig lenen, dus wordt het de huur voor een auto. Mijn vader heeft trouwens wel een rijbewijs voor aanhanger enzo, en heeft daar ook vaker mee gereden, hij wil wel rijden maar heeft nog niet eerder met een trailer gereden, dat is ook een beetje een probleem, hij zou wel heel rustig enzo rijden, en weet wel hoe een gewone aanhanger werkt. Zou dit dan kunnen denken jullie?

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 16:41

Wij hebben het ook al eens zo gedaan Ja Trailer kon ik lenen, auto moesten we huren omdat plotseling mijn vervoer wegviel en ik moest naar de kampioenschappen. We hebben toen gewoon echt ruim de tijd genomen om daar te komen en zijn heel erg rustig naar daar gereden ivm onervaren trailerchauffeur. Is allemaal prima verlopen. Chauffeur zat wel met het zweet in zijn handen Haha! Haha! Haha!

Anders moet je even opvragen wat het kost, de paardentaxi incl. wachtgeld. De tarieven kunnen behoorlijk verschillen.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 16:54

Pruttel schreef:
ik zou een auto huren of regelen die de trailer kan/mag trekken. Een trailer huren is vaak niet zo heel duur en een auto lenen ook niet. Een auto huren is wel voordeliger dan een paardentaxi omdat deze, naast km vergoeding ook wachtgeld rekent. Zoek een autoverhuurder bij jou in de buurt en informeer naar de mogelijkheden.

Ik ben kwijt aan een dagje trailer en auto huren ongeveer 100 €. dit is exclusief de borg voor de auto.

Succes

Inderdaad, gewoon een auto huren. Maare, niet bij Pruttel hoor, die is veel te duur Haha! Hier in de buurt huur je een Ford Transit bus voor een heel weekend voor ongeveer 200 euro, vrijdag ophalen, maandagochtend voor 9.00 uur terug.

krumel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-06 18:20

ik heb voor die paardentaxi's gekeken, maar ik kwam dan op rond de 175-200 euro uit... vind ik toch een beetje duur voor een clinic van 35 euro Knipoog

_MV_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 19:57

Ik bedoel dan trailer + busje (bv ford transit) huren, alletwee dus. Dat is dan incl 100 km. (dus trailer ongeveer 35/40 euro en de auto zo rond de 60 euro)
Wat ikke zegt klopt natuurlijk, je hebt vaak een aantrekkelijk weekendtarief. Ik zou gewoon even de dichtsbijzijnde autoverhuurder bellen voor meer info dan weet je het gelijk.

Ik denk dat je vader het prima gaat redden, anders probeert hij eerst een rondje zonder paard. Het grote verschil is dat de lading (het paard) kan gaan bewegen in de bochten enz, dus rustig rijden is wel een pré.

Veel plezier bij je clinic.

krumel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-06 20:02

jep Lachen ik kan waarschijnlijk toch Haha! ben helemaal gelukkig. Me ouders willen iig sowieso een auto huren, en miss kunnen we tóch van vrienden de auto huren Tong uitsteken
dus gaat het uiteindelijk toch nog gemakkelijker dan ik dacht Lachen

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 08:46

nog een tip, laat je vader eens samen met iemand die veel met trailers/paarden heeft gereden meerijden (of andersom) en dan de tips en trucs leren van trailerrijden met een paard erin.
Vaak kunnen mensen wel met een aanhanger rijden maar met een paard is het anders, ze hebben vaak geen idee wat er achterin die trailer gebeurt.
Menig paard heeft problemen met de rijstijl van de chauffeur en het kan zo makkelijk voorkomen worden door je rijstijl aan te passen.
succes!

krumel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-06 16:53

we gaan morgen waarschijnlijk ff een 'testrondje' rijden. Het helemaal zeker dat ik nu kan gaan, iedereen bedankt voor de tips Lachen