Voor het eerst bij ons de trailer in.

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

lytse2003

Voor het eerst bij ons de trailer in.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-06 15:10

Vrijdag gaat ons paard bij ons voor het eerst de trailer in. Ze heeft er 1 keer eerder ingestaan toen ze naar ons toe kwam. Toen liep ze er zo in hebben we gehoord van de oude eigennaar. Nu lijkt mij het beste om zelf heel zeker de trailer in te lopen met paard aan de hand en als ze er instaat te belonen. Wat geven jullie voor advies?

Concorde

Re: Voor het eerst bij ons de trailer in.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 21:04

Het lijkt mij het beste om er iemand bij te hebben met laden die daar ervaring mee heeft, handigheid zeg maar. 9 van de 10 paarden die niet de trailer op gaan hebben een 'leider' gehad die niet weet wat ie doet.
Gewoon paard vastpakken, de trailer op, stang erachter en paard vastzetten. Niet treuzelen, gewoon aanpakken. Als je er zelf een hoop poppenkast van maakt denkt je paard ook *huh, wat is hier zo speciaal??*

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 20:08

Precies, gewoon even doorpakken.
Heb je ervaring met trailerladen?
I ieder geval moet je met meer mensen zijn; eerst de achterstang erachter en dan pas vastzetten!
Zorg dat de eerste keren voor je paard een leuke ervaring is; als ze een keer staat, rijd je maar een klein stukje en geef je vooral wat lekkers voor ze er weer afgaat.

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 17:02

Vaak ontstaan laad problemen ook door twijfelende mensen die hun paard willen laden. Ik ga met concorde en beantsje mee.

Wat ook belangrijk is dat paarden goede ervaring op doen op de trailer. Dit jaar moest voor het eerst mijn 3jarige merrie de trailer weer op, de laatste keer was toen ze 3,5mnd oud was. We hebben op onze 2 paards trailer 1 ervaren merrie ernaast gezet, mijn vriendin geleide haar de trailer in zonder te neuzelen en ik deed de stang erachter en de klep dicht. De beloning op de trailer is het hooi net en een schouder klopje.

Al mijn paarden stappen nu zo de trailer in zonder enige begeleiding vooraf. Voor de klep gooi ik de lijn over hun hals en stappen ze zo hun kant van de trailer in. Ik doe de stang erachter, klep dicht en ga dan naar voren om ze vast te zetten. Uit laden precies zo, alleen dan omgekeerd Haha!

pipanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 21:56

Je moet in iedergeval zelf niet treuzelen en onzeker zijn .Zorg dat je mooi recht komt aanlopen zodat hij/zij ook mooi recht de trailer inkan. Dus niet vanuit een hoek een rare bocht en dan de trailer in dan kan je paard verkeerd uitkomen en zichzelf verwonden.

lytse2003

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-06 20:02

Bedankt het laden is geheel goedgegaan. Ze wist alleen niet meer hoe ze in haar achteruit moest. Heeft even geduurd maar uiteindelijk is ze eruit gekomen.

Iedereen bedankt voor de reacties.