Waar maak ik het hooinet aan vast?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Jol1

Waar maak ik het hooinet aan vast?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-06 09:13

Gisteren is onze nieuwe trailer gekomen, een Hotra innovatie tweepaards. Nu kan ik bij deze trailer nergens een oogje vinden om het hooinet aan vast te maken. Bij onze oude trailer (1 1/2 paards) zat voor in het midden een oog. Bij deze trailer zit dat niet en de paarden zouden dan ook niet bij het net kunnen komen omdat de ruimte voor de voorstang erg groot is. Nu zou ik het net aan de ringen kunnen hangen waar je het paard aan vastmaakt, maar zouden ze dan niet onder de stang gaan met hun hoofd? Wie weet een oplossing?

Liene

Re: Waar maak ik het hooinet aan vast?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 09:17

Aan het raampje Knipoog

Jol1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-06 09:24

Zouden ze dat niet kapottrekken als ze aan het hooinet rukken? Paarden zijn altijd van die slopers.

Jobbeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 10:46

Ik zou ze niet aan dezelfde ogen vastmaken als waar je je paard aan vast zet. IMO hangt het hooinet dan (te) laag. Een pas van je paard naar voren, in het hooinet en hij zit vast...

Jol1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-06 11:26

Ik denk dat we er deze week maar een paar haken in laten maken, aan de zijwand. Hij moet toch nog terug om het slot erop te laten maken. Gek dat daar niet over nagedacht is. Hebben nog meer mensen met een Hotratrailer dat probleem. Een hooinethaak staat ook niet bij de opties. Jammer maar het is dan ook het enige minpuntje aan de trailer, verder is hij heel mooi en compleet uitgevoerd.

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 16:56

ik heb ook een hotra innovatie en ik heb ook dit probleem Haha!
mijn pa heeft zelf een haakje erin gemaakt Lachen

Jol1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-06 17:25

Ik ben erachter dat ik hem ook door het raampje heen aan het oogje aan de buitenkant van de trailer vast kan maken. Wij zijn net met de trailer naar het bos geweest. Ging prima. Ons jonge paard dat normaal niet achteruit uit de 1 1/2 paards wilde lopen, liep nu in één keer achteruit de trailer. Komt denk ik door de bredere klep. We kwamen alleen tot de ontdekking dat als de trailer achter ons Mercedes Vito busje hangt, de achterklep van het busje niet meer open kan. Hij blijft haken achter de handrem. Ik hoop dat ze de handrem kunnen vervangen door ééntje met een korter handvat. Nu moesten we de spullen op de achterbank leggen, vind ik weer minder handig.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 20:55

Wij hebben ook een ring voorin gemaakt. Ik dacht eerst ook dat dat te ver zou zijn, maar hij kan er prima bij.

Ik heb een veiligheidshaak aan het hooinet gemaakt. Zo kan ik hem heel makkelijk ophangen en kan ik hem zo lostrekken mocht er iets gebeuren. Die haak hangt dan gewoon aan die ring.

Ocorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 15:00

Ik heb net ook een nieuwe 2-prds Hotra gekocht en zat hier inderdaad ook al aan te denken, toch maar eens vragen wat de beste oplossing hiervoor is Tong uitsteken

Liene

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 15:57

Jol1 schreef:
Zouden ze dat niet kapottrekken als ze aan het hooinet rukken? Paarden zijn altijd van die slopers.

Goh dat kan wel jz.
Maar de onze hangen er altijd aan en er is nog niets gebeurt Knipoog

Jol1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-06 16:05

Ik heb Hotra even gebeld en ze hebben er speciale "plakhaakjes" voor. Hij zou er één naar de deailer opsturen. Het probleem van de remhendel kon ook worden opgelost (zodat de achterklep van de bus weer open kan) en Hotra zou aan de dealer doorgeven hoe dat moest worden aangepast. Nu is de trailer dus helemaal top. Ik vind het polyester voorfront trouwens erg mooi staan. Als je hem ziet zou je helemaal niet zeggen dat het zo'n goedkope trailer is. Automatisch rolzeiltje, rubber gietvloer, beklede borst- en bilstangen, doorzichtig tussenschot enz. Alles zit erop en eraan. Daarnaast lekker hoog voor grote paarden. Echt een aanrader.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 14:10

een plakhaakje laat toch ook los als ze een flinke zwengel aan dat hooinet geven?

Jol1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-06 14:21

Volgens de fabrikant werkt het. Ze maken ze vaker op verzoek in de trailer, dus ik ben benieuwd. Het zal wel niet zo'n plakhaakje zijn als die je voor een keukenhanddoek gebruikt. (daar moest ik eerlijk gezegd ook gelijk aan denken)