ruiterbewijs en koetsiersbewijs, apart betalen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

germie

ruiterbewijs en koetsiersbewijs, apart betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-06 20:49

Ik heb 3 weken geleden mijn koetsiersbewijs gehaald. Het ruiterbewijs heb ik al jaren. Gisteren lag er een rekening van iets meer dan 31 euro in de bus. Dit was voor verlenging van het ruiterbewijs.
Moet je nu apart gaan betalen voor het ruiterbewijs en het koetsiersbewijs?
Bij het rijbewijs heb je allerlei 'oormerken' zoals A, B, BE, enz. en dan betaal je maar 1 keer. Is dat niet zo bij het koetsiersbewijs en het ruiterbewijs?
En als je nu straks het koetsiersbewijs 2-span hebt, betaal je dan zelfs 3 keer?

Anoniem

Re: ruiterbewijs en koetsiersbewijs, apart betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 21:13

RUI --> TAO.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 08:49

Ik zou hier bij de organisatie achteraan gaan. Je betaald jaarlijks voor WA, lijkt me erg onlogisch dat je meerdere keren WA-premie betaald omdat je zowel ruiter- als koetsiersbewijs hebt.

Jol1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 09:05

Die WA betaal je waarschijnlijk toch al dubbel. De meeste mensen hebben al een gewone WA-verzekering en als je thuis woont, dan val je onder de WA-verzekering van je ouders. Ik begrijp niet helemaal waarom er bij het ruiterbewijs ook nog eens een WA-verzekering zit.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-06 09:20

Je moet dus 3-dubbel betalen. Apart voor het koetsiersbewijs, apart voor het ruiterbewijs en je bent al WA-verzekerd. En je krijgt geen korting als je zowel het koetsiersbewijs als het ruiterbewijs hebt.
Eigenlijk wil ik dan de paard&co in tweevoud hebben, want ook daar betaal ik dubbel voor. Ik zal eens vragen of dat kan.
Ik vind dit heel erg raar. Voor een rijbewijs betaal je ook niet meer als je A, B, E, en C hebt. Je betaalt net zo veel als iemand die alleen B heeft.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 09:38

Jol1 schreef:
Die WA betaal je waarschijnlijk toch al dubbel. De meeste mensen hebben al een gewone WA-verzekering en als je thuis woont, dan val je onder de WA-verzekering van je ouders. Ik begrijp niet helemaal waarom er bij het ruiterbewijs ook nog eens een WA-verzekering zit.

Nou dat heel simpel: veel mensen weten niet precies hoe verzekeringen in elkaar zitten en met wat tactisch gebabbel maak je het heel aannemelijk dat die verzekering zinvol is en heb je dus een verkoopargument.
Overigens is het wel zo dat een slimme verzekeringsagent de beide verzekerde bedragen bj elkaar kan optellen, voor het uitzonderlijke geval je zoveel schade aanricht dat je gewone WA het niet meer dekt............

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-06 09:45

ikke schreef:
Jol1 schreef:

Nou dat heel simpel: veel mensen weten niet precies hoe verzekeringen in elkaar zitten en met wat tactisch gebabbel maak je het heel aannemelijk dat die verzekering zinvol is en heb je dus een verkoopargument.
Overigens is het wel zo dat een slimme verzekeringsagent de beide verzekerde bedragen bj elkaar kan optellen, voor het uitzonderlijke geval je zoveel schade aanricht dat je gewone WA het niet meer dekt............

En als je een koetsiersbewijs hebt en een ruiterbewijs, dan ben je dus zelfs 3-dubbel verzekerd.

Firesolo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 14:13

Ik vind het ook belachelijk, ik betaal al jaren elk jaar een rekening van die bewijzen, het ene jaar ruiterbewijs, andere jaar koetsiersbewijs, en ik gebruik beide nauwelijks!

Jol1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 15:34

Ik betaal ook al jaren voor mijn ruiterbewijs dat ik nog nooit ergens nodig heb gehad. Ik betaal alleen maar omdat ik het zonde vind als het verloopt. Je weet nooit of de één of andere idioot het ooit eens verplicht gaat stellen als je bijv. op de weg rijdt, dus daarom betaal ik elke keer maar weer. Ik vind het echt belachelijk dat ik voor een ongevraagde WA-verzekering moet betalen. Het is gewoon geld-uit-je-zak-klopperij!

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 18:48

germie schreef:
En als je nu straks het koetsiersbewijs 2-span hebt, betaal je dan zelfs 3 keer?

Nee want het 2-span krijg je geen apart 'papiertje' van, dat komt gewoon op je koetsiersbewijs te staan. Koetsiers- en ruiterbewijs betaal je wel apart.

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 15:16

ik heb al jaren mijn ruiter en koetsierbewijs en ja inderdaad je betaald 3x een WA want een normale WA heb ik ook.
Het is gewoon geld klopperij nu heb ik vernomen als je bijv aangespannen rijdt met koetsiersbewijs en stel je rijdt van een auto een spiegel af dan kan je via je koetsiersbewijs dit regelen en deze verhalen de kosten dan weer op jouw normale WA

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 15:17

het enige voordeel is dat je van de afhandeling weinig sorus schijnt te hebben maar gelukkig heb ik nog nooit mijn WA nodig gehad