ervaringen gevraagd van pony te koop zetten op internet

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Marigold

ervaringen gevraagd van pony te koop zetten op internet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-06 21:41

hoi, ik heb een veulen, we zoeken er een goede plek voor, maar ik durf haar niet goed op een publieke site te koop aan te bieden omdat ik bang ben voor vervelende reacties, en dat soort dingen.
mijn vraag aan jullie is, wat zijn jullie ervaringen hiermee?
als je neerzet: geen handelaren, wordt je dan tóch benaderd door handelaren?
doen de mensen wel een beetje normaal?
of krijg je de raarste reacties?

ik ben echt benieuwd!

Concorde

Re: ervaringen gevraagd van pony te koop zetten op internet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 22:37

Ik heb er geen slechte ervaringen mee hoor.
Er reageren altijd wel wat "penny's", mensen die gewoon raar/ niet serieus zijn, en ja heb ook wel eens met een handelaar te doen gehad terwijl erbij stond dat het paard alleen naar heel goed blijvend tehuis mocht.

Maar daar moet je toch niet bang voor zijn? Jíj hebt de touwtjes in handen hoor! Als jij niet wilt dat ie naar een bepaald persoon gaat, dan gebeurt t niet!

Ik heb mijn E-pony verkocht via een advertentie op marktplaza. Heb 1 reactie gehad (was ook wel een pittig verhaal dat ik er had neergezet Tong uitsteken ) maar hiermee wel precies de juiste mensen kunnen treffen die nu al bijna 2 jaar dolgelukkig zijn met de pony, en ze had echt niet beter terecht kunnen komen!

_Michelle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 09:40

Er zullen altijd mensen reageren die eigenlijk niet echt geinteresseerd zijn en er zullen ook handelaren reageren.
Ik reageerde altijd normaal op het eerste mailtje of contact wat ik had, daaruit kun je al veel opmaken.
Je merkt zo of iemand echt geinteresseerd is of als het een handelaar is.
Succes in ieder geval!

Marieke_456

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 19:43

Ik kon mijn shet niet via via verkopen, daardoor heb ik hem eerst op bokt gezet. En later op marktplaats. Ik kreeg alleen maar reacties van gezinnetjes enzo en helemaal niks van handelaren over vervelende mensen (hij is dan een ruin).
En nu wordt hij (dankzij marktplaats) 30 sept opgehaald door een heel fijn te huis. Met veel weidegang en maatjes!

En zoals concorde zegt; er reageren vaak penny's of rare mensen. Mensen die álleen de vraagprijs willen weten. Als ik serieus geintresseerd ben ik een pony dan vraag ik ook wel de vraagprijs maar ook nog veel meer vragen die ik veel belangrijker vind!

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-06 20:00

oke bedankt voor jullie reacties.
ik blijf het griezelig vinden, maar moet me idd goed blijven realiseren dat ik zelf degene ben die beslis of ik bepaalde mensen wel of niet het veulen toevertrouw..
ik denk dat ik het voorlopig nog even in mn kennissenkring blijf proberen, pff het is moeilijk hoor je hecht je gewoon aan zo'n veulen en ze vertrouwd me echt helemaal, het voelt zo dubbel allemaal..

_Michelle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 20:53

Ja ik kan het me eigen voorstellen, maar je hoeft ook niet over 1 nacht ijs te gaan...
Laat ze 2 x komen bijvoorbeeld en probeer (als het mogelijk is) om haar/hem zelf bij de nieuwe mensen te brengen, want dan zie je de omgeving en zo.

toverpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 13:01

wat jammer, kan je het veulentje niet houden? ik vind marigold zo'n leuke fjord, het veulentje is vast ook erg leuk.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-06 18:44

ze is ook erg leuk, maar de afspraak was dat ik 1 pony 'mocht', en ze had toen ik haar tegenkwam een veulen dus.
ik heb mogelijkheden gezocht om haar te houden, maar zie je, twee paarden is ook dubbel risico, enz.
vandaar dat ik er een goede nieuwe eigenaar voor zoek.. (niet leuk maar ja zo gaat dat).