Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Sorry had niet verwacht dit in de FAQ stond. moniquebosch schreef:ik heb ook een1,5 trailer met b rijbewijs.
wij hebben er een seat altea voor staan die weegt 1295kg en mag 1200kg trekken.
t gewicht van de trailer plus toegestane maximale lading is in totaal 1088kg dus mag je t met b rijbewijs trekken.
zolang t gewicht van de trailer niet zwaarder is dan de auto en samen onder de 35ookg blijft en je auto t mag trekken dan mag je t gewoon met je b rijbewijs doen hoor.
de oudere wijers hebben ook voorladers.
en joyrider heb zelf bevestiging hier van gehad van de politie,en de rdw.
wij stappen nu over op een caddy 1.9sdi en daar kan zelfs een trailer achter van totaal 1300kg zonder e rijbewijs.

JoyRider schreef:Ik heb het pas uitgezocht, maar het is vrijwel onmogelijk om een combinatie te vinden die je met je B-rijbewijs mag trekken! Bij verschillende instanties krijg je verschillende informatie, dus zoek het goed uit voor je met je paard langs de weg staat en niet verder mag rijden ...
Even heel off-topic! Sorry ..
JoyRider schreef:Kaat: Zover ik heb begrepen en zo staat het ook in de folders gaat het om het MTM (als je hiermee het maximale laadgewicht bedoelt) + het gewicht van de trailer. Dus dat is al snel > dan het MTM van een auto.
Onze Volvo mag 1200 trekken met B. Ik mag dus geen 'standaard' trailer trekken die zo'n 1150 mag laden en zelf ook nog een 550 weegt. Dan ga ik over de 1200 heen immers.