Paardenpaspoort staat nog op naam van vorige eigenaar.

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Lucky_Star

Paardenpaspoort staat nog op naam van vorige eigenaar.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-06 14:05

Ik heb ongeveer 2 weken geleden een new forest pony van iemand overgekocht.
Ik zou eerst 2 weken kijken hoe het ging en het gaat allemaal goed.
Dus ze blijft bij mij.
Alleen er zit een paspoort bij en ze is gechipt e.d.
Nu heb ik alleen een probleem, want haar paspoort en dus ook haar chip staan nog op naam van haar vorige eigenaar. Nu heb ik net al naar het nummer gebeld dat in het paspoort staat, maar dat is alleen op maandag, woensdag en vrijdag van 9 tot 12 bereikbaar.
Weet een van jullie misschien hoe ik haar op mijn naam kan laten zetten?
Alvast bedankt

Silence

Re: Paardenpaspoort staat nog op naam van vorige eigenaar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 14:06

Ik ga dat binnenkort bij Silence ook doen, op mijn naam laten zetten.
In mijn paspoort staat een adres en daar moet ik het heensturen. Tegelijkertijd €12 overmaken en word de naam van de eigenaar veranderd.

Lietjuh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 14:14

ik heb mijn pony al 4 jaar en hij staat nog steeds niet op mijn naam..... is dat erg?

loutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 17:13

ik heb het paspoort met mijn gegevens in een aparte brief naar het NRPS gestuurd (dit is het stamboek van mijn paard). daar schreven ze het over, en toen kreeg ik het paspoort weer terug met een accepgiro erbij..

Lucky_Star

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-06 07:27

Lietjuh_ schreef:
ik heb mijn pony al 4 jaar en hij staat nog steeds niet op mijn naam..... is dat erg?

ik weet niet of het erg is dat hij niet op jou naam staat...
in geval dat ze gestolen wordt, dan staat ze wel op de naam van de vorige eigenaar... is niet zo handig Knipoog

loutjuh schreef:
ik heb het paspoort met mijn gegevens in een aparte brief naar het NRPS gestuurd (dit is het stamboek van mijn paard). daar schreven ze het over, en toen kreeg ik het paspoort weer terug met een accepgiro erbij..

ik ga iig het new forest stamboek bellen en dan hoo rik ewl wat ik moet doen...
ik denk dat het idd opsturen wordt

Harvin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 20:04

ik zou eerst even bellen. Bij het KWPN moest ik hem opsturen en ik kreeg ik hem heel snel weer terug.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 07:28

Of je naam wel of niet in het paspoort staat maakt wettelijk gezien helemaal niets uit. Als je hem op je naam wilt hebben zul je het op moeten sturen naar het NNFPS, daar lid worden (57 euro geloof ik vanaf 1 augustus, per jaar 112 euro meen ik), en dan de overschrijfkosten betalen. Het stamboek dankt u dan voor het spekken van de kas. Tong uitsteken

De chip op naam registreren kan ergens anders, volgens mij het de vereniging voor huisdieren of iets dergelijks. Heb nog ergens een kaartje ervan thuis liggen, zit nu op mijn werk. Maar ook hierbij geldt dat het niet rechtsgeldig is, is alleen misschien makkelijk als je paard wegloopt en iemand vindt hem en ze kunnen de eigenaar niet vinden. Hoewel me dat onwaarschijnlijk lijkt dat dat gebeurd. Clown Bij een kat of hond oke, maar een pony???

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 18:11

Idd de kosten verschillen per paspoortuitgevende instantie.
Het simpelste is, maar even te bellen naar degene diehet paspoort hebben uitgegeven.
Het paspoort is geen eigendomsbewijs dus als hij niet op jouw naam staat, geeft dat niks hoor. Maar het is natuurlijk wel leuk.

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 18:14

beantsje schreef:
Het paspoort is geen eigendomsbewijs dus als hij niet op jouw naam staat, geeft dat niks hoor.

Precies, en dat staat op de 'voorpagina' van het paspoort van mijn paard. Knipoog

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 20:30

Neonlight schreef:
Of je naam wel of niet in het paspoort staat maakt wettelijk gezien helemaal niets uit. Als je hem op je naam wilt hebben zul je het op moeten sturen naar het NNFPS, daar lid worden (57 euro geloof ik vanaf 1 augustus, per jaar 112 euro meen ik), en dan de overschrijfkosten betalen.

Deze bedragen kloppen niet. Heb een rekening van 112 euro gehad, maar dat was inclusief registreren veulen. Haha!
De tarieven staan op http://www.newforestpony.nl/bestanden/tarievenlijst%202006.pdf.

Lucky_Star

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-06 18:42

Ok iig bedankt, maar toch voor mijn gevoel vind ik het fijner als ze op mijn naam staat Knipoog
en btw ze heeft geen stamboek, alleen chip + paspoort

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 06:44

Staat er geen afstamming in het paspoort? Bij het forest-stamboek is paspoort tegenwoordig tevens het stamboekpapier namelijk.

_Michelle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 09:43

Ik wilde dat bij mijn oude New Forest ook doen. Je moet dan gelijk lid worden van het stamboek en een jaarcontributie betalen.
Daarnaast dien je ook overschrijfkosten te betalen.

Bij mij stond er wel de afstamming van haar in het paspoort, maar ik had daarnaast haar officiele papieren waar haar uitgebreide stamboek in stond.

Lucky_Star

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-06 19:22

Nee, dat staat er helaas niet in...
Ze is ook niet 100% new forest, ze heeft ook trekjes van een arabier!

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 22:31

_Michelle__ schreef:
Ik wilde dat bij mijn oude New Forest ook doen. Je moet dan gelijk lid worden van het stamboek en een jaarcontributie betalen.
Daarnaast dien je ook overschrijfkosten te betalen.

Bij mij stond er wel de afstamming van haar in het paspoort, maar ik had daarnaast haar officiele papieren waar haar uitgebreide stamboek in stond.

Weet je zeker dat je lid moet worden?
Bij de meeste stamboeken is dat helemaal niet het geval! Sommige mensen hebben immers wel een paspoort bij een bepaald stamboek, zonder dat hun paard opgenomen is in dat stamboek.

Ik weet iig zeker dat je bij het fjordenstamboek, het ICS en het tinkerstamboek geen lid hoeft te worden, alleen overschrijfkosten ca 15 euro, wisselt per stamboek, moet betaald worden.

_Michelle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 09:12

Ik heb toen geinformeerd bij het New Forest Stamboek en daar moest ik wel lid van zijn zei die man. Of hij moet me voorgelogen hebben Schijnheilig

Edit:

Het staat ook op de site.

Citaat:
Ik heb een pony gekocht en wil haar nu graag op mijn naam laten zetten. Hoe moet ik dat doen?

Antwoord: Schrijf op een briefje uw adres en lidnummer en dat u de pony wilt laten overschrijven. Stuur dat briefje met het New Forest-paspoort en het originele Bewijs van inschrijving (bij voorkeur aangetekend) naar het Stamboekbureau (postbus 8, 5310 AA Gameren).

Overschrijven is niet verplicht. Om een pony op uw naam te laten overschrijven, dient u lid van onze stamboekvereniging te zijn. Zie onder lid worden.

Lucky_Star

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-06 20:51

dankuwel Haha!
ik zie wle of ik het doe
iig klinkt het wel leuk Knipoog

PienZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 10:02

Je moet inderdaad lid worden. Ik zelf heb mijn hengst overlaten schrijven bij het nrps en ik kreeg meteen de rekening van het lidmaatschap er ook bij

Mexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 10:49

Lietjuh_ schreef:

Ik heb mijn paard al 6 jaar en ze staat ook nog steeds niet op mijn naam Knipoog Ik ben dat ook niet van plan, omdat ik dan verplicht ben om lid te worden van het FPS en dat kost natuurlijk weer geld. Dat geld kan ik beter voor andere dingen gebruiken vind ik.