Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Lietjuh_ schreef:ik heb mijn pony al 4 jaar en hij staat nog steeds niet op mijn naam..... is dat erg?

loutjuh schreef:ik heb het paspoort met mijn gegevens in een aparte brief naar het NRPS gestuurd (dit is het stamboek van mijn paard). daar schreven ze het over, en toen kreeg ik het paspoort weer terug met een accepgiro erbij..

Bij een kat of hond oke, maar een pony??? beantsje schreef:Het paspoort is geen eigendomsbewijs dus als hij niet op jouw naam staat, geeft dat niks hoor.
Neonlight schreef:Of je naam wel of niet in het paspoort staat maakt wettelijk gezien helemaal niets uit. Als je hem op je naam wilt hebben zul je het op moeten sturen naar het NNFPS, daar lid worden (57 euro geloof ik vanaf 1 augustus, per jaar 112 euro meen ik), en dan de overschrijfkosten betalen.

_Michelle__ schreef:Ik wilde dat bij mijn oude New Forest ook doen. Je moet dan gelijk lid worden van het stamboek en een jaarcontributie betalen.
Daarnaast dien je ook overschrijfkosten te betalen.
Bij mij stond er wel de afstamming van haar in het paspoort, maar ik had daarnaast haar officiele papieren waar haar uitgebreide stamboek in stond.

Citaat:Ik heb een pony gekocht en wil haar nu graag op mijn naam laten zetten. Hoe moet ik dat doen?
Antwoord: Schrijf op een briefje uw adres en lidnummer en dat u de pony wilt laten overschrijven. Stuur dat briefje met het New Forest-paspoort en het originele Bewijs van inschrijving (bij voorkeur aangetekend) naar het Stamboekbureau (postbus 8, 5310 AA Gameren).
Overschrijven is niet verplicht. Om een pony op uw naam te laten overschrijven, dient u lid van onze stamboekvereniging te zijn. Zie onder lid worden.

Lietjuh_ schreef:ik heb mijn pony al 4 jaar en hij staat nog steeds niet op mijn naam..... is dat erg?
Ik ben dat ook niet van plan, omdat ik dan verplicht ben om lid te worden van het FPS en dat kost natuurlijk weer geld. Dat geld kan ik beter voor andere dingen gebruiken vind ik.