ziektenkostenverzekering

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

toverpaardje

ziektenkostenverzekering

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-06 12:00

hallo

wie zou mij wat meer kunnen vertellen over ziektekostenverzekeringen voor je paard/pony?

welke zijn er?
wat zijn de kosten?
toelatingseisen?

ik heb het weleens eerder voorbij zien komen op bokt, maar kan ze niet terug vinden.

alvast bedankt

Fjordenmaniak

Re: ziektenkostenverzekering

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 12:08

Ik heb mijn paard niet voor ziektekosten verzekerd maar ik weet dat Interpolis dat doet, en Amev, Fairmouth.
Toelatingseisen zullen ze ws wel op de site vermeld hebben, en anders kun je natuurlijk altijd brochures aanvragen.

toverpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-06 12:12

ik ben wat aan het rondzoeken op internet, maar ik zou ook graag wat ervaringen hier horen.
ik lees bij interpolis;

Is het paard eenmaal verzekerd (acceptatie tot 16 jaar) dan eindigt de dekking pas in het kalenderjaar waarin het paard 22 jaar wordt. In de meeste gevallen doen wij u dan een aanbod tot continuatie van de verzekering in een meer beperkte vorm.

tssss, als ze ouder worden heb je juist een uitgebreide nodig lijkt mij...

Fjordenmaniak

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 13:26

Volgens mij is het bij best wat verzekeringen standaard dat na een bepaalde leeftijd erzelfs uit gegooit wordt!

toverpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-06 14:17

ja ik heb het door, wat heb je er dan aan, ze verwachten blijkbaar dat je paard met 20 jaar direct naar de slacht doorgaat.
Ik heb toch in een ander topic nog een verzekering gevonden die op het 1ste gezicht wel wat leek, maar paarden ouder dan 12 komen daar al niet meer in. De mijne is 13...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 09:14

Ik ben ook op zoek naar een paardenverzekering voor eventuele medische kosten. Ik heb bij interpolis gekeken en de brochure opgevraagd. Je kunt een paard daar verzekeren, dat wanneer hij dood gaat je geld uitgekeerd krijgt. Ook als dit gebeurt door bliksem, ongeluk en dergelijke. Je kunt hier een ziektekostenverzekering aanhangen, die de medische kosten uit bovenstaande gebeurtenissen dekt.
Wanneer je ook wil dat DA kosten worden vergoed voor bijvoorbeeld hoefkatrol of iets anders van binnenuit, dan moet je de hoogste paardenverzekering nemen, met daarbij de hoogste ziektekostenpolis anders worden de gewone dingen niet gedekt. Al met al is het bij interpolis aardig prijzig.
Ik ben dus op zoek naar alternatieven, ik lees dus ook even mee Knipoog

toverpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-06 13:28

En ook bij interpolis geld tot 20 jaar geloof ik..