welke trailer moet ik kiezen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Joltsje

welke trailer moet ik kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-06 11:55

hallo allemaal

ik zit met een klein probleempje.
ik ben opzoek naar een trailer. nou heb ik inmiddels 2 gevonden. allebei bij een bedrijf vandaan dus ik ga er van uit dat ze technisch (altijd controleren natuurlijk) goed zijn. maar nou weet ik niet wat ik moet kiezen en ik wil graag jullie hulp

eerst wat over mijn paard:
mijn paard is een ruin van 1.65 vroeger heb ik hem een paar keer op onze oude trailer gehad, maar die was eigenlijk te klein. hierdoor vind hij het niet leuk om op de trailer. (inmiddels is het wel allemaal weer opgelost omdat ik nu steeds een trailer leen of met iemand meerijdt)

trailer 1.
- merk Impex
- 1 3/4 trailer
- uit 1994
- 2.15 hoog
- 1.90 lang
- 90 cm voor de voorstang.
- € 1.850,-

trailer 2
- merk Titan
- 1 3/4 trailer
- uit 1995
- 2.20m hoog
- 1.90 lang
- 1.10 m voor de voorstang
- € 2.600

welke trailer kan ik het beste kiezen volgens jullie?
de 2e vind ik mooier, maar het prijsverschil van 1 jaar vind ik wel erg groot.

beide trailers zien er netjes uit

RUBYWHITE

Re: welke trailer moet ik kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 12:09

Wat een luxe dat je kan kiezen Haha! Trailer twee is iets groter, als geld geen probleem is zou ik wellicht voor de Titan gaan (na goedkeuring). De impex scheelt wel een flinke slok op een borrel

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-06 12:10

geld is dus wel beetje een probleem (leen het van mijn ouders...)

Ocorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 15:12

Heyhey,

Ik vind de trailers best wel prijzig, ik heb een trailer uit 1994 (anderhalf paards) en die mag voor 1500 weg. Is exact hetzelfde model als de hotra yaris.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-06 15:42

nou ik heb de eerste trailer gepast.. het past maar is zeker niet naar mijn zin. de tweede vind ik erg prijzig.

ik mag een trailer lening voor een kleine vergoeding, dit is wat ik eerst ga doen. dan spaar ik door voor een nieuwe.

dank jullie wel

Jol1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 17:43

Ik zou toch eerst even goed naar de bodem kijken voor je een beslissing neemt. Bij een trailer van die leeftijd wordt die toch vaak wel slecht. Ook zou ik nagaan of de banden al eens vervangen zijn. Als er nog nooit iets aan de trailer gedaan is, dan vind ik ze toch goed aan de prijs. Je moet er rekening mee houden dat je de komende jaren waarschijnlijk wel voor kosten komt te staan. Ter indicatie: wij hebben een nieuwe tweepaardstrailer gekocht (Hotra Innovatie) en die kost 3845 euro incl. btw. Dan heb je wel een nieuwe trailer!

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 21:16

je moet zeker de bodem controleren. let ook op de banden reken dat de banden 1 x in de 5-6 jaar zijn vernieuwd (voorde zekerheid) let ook idd goed op de hoogte. ik heb nu een fries die is zelf nog maar 1.65 maar zn hoofdje komt boven de 2.25 dus een trailer van 2.25 is al te klein voor hem en als een paard eenmaal zn hoofdej stoot gan ze der nie snel meer in. kan je niet beter doorsparen voor een nieuwe trailer. daarbij heb je niet de problemen en elende van een ander.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-06 09:08

dank jullie wel voor de tips, zoals ik al gezegd heb. ik spaar door voor een nieuwe (of en demo model)
wat jullie over het onderhoud zeggen besefte ik me ook, een vriendin van me had ook net een nieuwe. dan heb je de eerste paar jaar geen grote kosten

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 09:18

En dat is de reden dat ik vorig jaar een nieuwe Humbauer twee paards gekocht heb. De eerste tijd geen noemenswarig onderhoud.

Het prijsverschil tussen die twee trailers is best behoorlijk, ik denk dat de technische staat de doorslag moet geven. Laat er goed naar kijken hoor! Banden, bodem, verlichting, remmen en koppeling enzo.

Succes!