Bijrijder die ineens niet meer wil betalen

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Romeo2007

Bijrijder die ineens niet meer wil betalen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-06 13:00

Ik heb een KWPN ruin van 16 jaar, hij is op middel matig leeftijd maar nog wel fit.
Ik heb een vrouw die hem bijrijd op maandag en woensdag middag. Binnenkort ga ik weer naar school en dan ben ik op woensdag wel vroeg uit en dan wil ik graag zelf rijden of in de vakanties. Nu zag ik haar vanmiddag ineens op stal (terwijl ze pas 1 sept pas weer zou komen maargoed) en ik vertel haar dat ik graag misschien binnenkort woensdag zelf wil gaan rijden i.v.m mijn schooltijden.
Ze doet een bijdrage van 50euro in de maand, kan dan alles met het paard doen, het bos in, bak tot beschikking, niet mesten en niet voeren. Toen ik vertelde dat ik woensdag misschien zelf wou gaan rijden vertelde ze me dat ze maandag wel zou willen blijven rijden, maar dan zonder een vergoeding te doen. Ik vind dit zelf niet eerlijk, want omdat ik naar mn paard wil, betaald zij niet meer.
Ik heb het paard net 2 weken geleden over gekocht en zij verzorgde hem daar voor al.
Wat moet ik doen?

mirgino

Re: Bijrijder die ineens niet meer wil betalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 13:01

ik zou een andere bijrijdster zoeken. Knipoog

welmoedz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 13:02

Ik zal overleggen..
50 euro in de maand voor 1x per week zal ik ook teveel vinden..

dimfolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 13:05

Ja ik zou haar anders een de dag geven die jij het minst leuk vind om te doen, want ik zou nooit voor eev verzorgpaard 50 euro betalen voor 1x in de week....

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 13:07

kan ze dan niet op een andere dag extra rijden.
ik vind € 50,- voor 1x in de week ook wel veel.
En anders een andere bijrijdster zoeken.

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 13:07

Ik vind eerlijk gezegd 2x in de week 50€ al best veel!

Mandy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 13:08

Niet meer betalen is een beetje raar maar 50 euro p/maand voor 1x in de week rijden vind ik persoonlijk ook wat veel. In overleg zou je kunnen voorstellen dat ze minder hoeft te betalen, omdat ze van 2 dagen rijden naar 1 dag in de week gaat.
Of een andere dag ipv de woensdag geven, vraagje betaald ze ook meer als jij bijv. niet kan?

Edit: Vind dat bijrijders wel wat meer gewaardeerd mogen worden, mits ze goed voor t paard zijn!
Bekijk t eens van haar kant.
Laatst bijgewerkt door Mandy_ op 23-08-06 13:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 13:09

Betaald ze nu voor 2 keer per week rijden 50 euro per maand? Vind ik stevig... Enfin, ze halveert de rijdagen, dan ook het bedrag. € 25 per maand en anders lekker een andere bijrijder zoeken.

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 13:09

Bekijk het ook eens van haar kant, zij zal er misschien best van balen dat ze je paard nu maar één dag in de week mag verzorgen. Zeker als zij hem al langer verzorgt, dan jij hem hebt, zal ze er best een band mee opgebouwd hebben. Kijk anders eens of er te praten valt over vermindering van het bijrijdbedrag, het aantal dagen is immers ook verminderd. Maar wat je uiteindelijk doet is jouw beslissing. Het is jouw paard, jij beslist wie erop rijdt en wie niet. Bedenk je alleen wel, dat als het nu goed gaat tussen paard en ruiter, het soms best moeilijk kan zijn om een andere goede bijrijder te vinden... Gooi niet te gauw weg wat je hebt.

Viev1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 13:10

€50 voor 1 keer per week vind ik ook wat prijzig. Misschien kun je het
bedrag wat lager maken? Bijvoorbeeld €25,-?

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 13:10

Ik zou € 50 ook teveel vinden om 1 keer in de week te rijden.
Als zij nog maar 1 dag heeft zou ik haar de helft laten betalen, dus € 25.

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 13:12

Ik zou helemaal niets betalen als bijrijder. Jullie hebben er samen iets aan dus waarom betalen! Ik vind dat je bijrijder gelijk heeft.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 13:13

Mik_ schreef:

waar kan je nu in deze tijd nog een paard huren voor 6,25 euro per keer??
ik vind dat een heel mooi bedrag.
ik vraag 90 euro voor 3 dagen doordeweek en soms de zaterdag erbij.

maar voor TS, jij bent natuurlijk wel de baas over je eigen paard en niet de bijrijdster die er voordat jij hem kocht al deed
als jij vrij bent, en wil rijden is dat jouw goed recht Knipoog
ik zou iemand zoeken die wel bij jou past,en op de dagen wil die jij over hebt,

veel succes!

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 13:14

JoT schreef:
Bekijk het ook eens van haar kant, zij zal er misschien best van balen dat ze je paard nu maar één dag in de week mag verzorgen. Zeker als zij hem al langer verzorgt, dan jij hem hebt, zal ze er best een band mee opgebouwd hebben. Kijk anders eens of er te praten valt over vermindering van het bijrijdbedrag, het aantal dagen is immers ook verminderd. Maar wat je uiteindelijk doet is jouw beslissing. Het is jouw paard, jij beslist wie erop rijdt en wie niet. Bedenk je alleen wel, dat als het nu goed gaat tussen paard en ruiter, het soms best moeilijk kan zijn om een andere goede bijrijder te vinden... Gooi niet te gauw weg wat je hebt.

En hier ben ik het helemaal mee eens. Ik zou ook nooit 50 euro per maand betalen voor een bijrijdpaard - kan ik haast beter op een manege gaan rijden voor mijn gevoel. Dus even samen overleggen en dan komen jullie er wel uit.

Mandy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 13:16

Die bij jou past of die doet wat jij wilt....sorry hoor maar onthoud wel dat een bijrijder jou helpt.

Vind het een beetje hard gezegt dat jij bepaald hoe of wat omdat jij de eigenaar bent, beetje jammer als je niet doet wat de eigenaar wilt kan je oprotten.

volbloed6

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 13:17

K vind 50 euro voor 1x per week veel te duur, sorry hoor maar jij betaald misschien 200 en rijdt dan de overige 5 dagen...Toen k een jaar of 18 was betaalde ik geloof ik 60 euro voor 4x per week rijden enz. K heb nu een eigen paard en geen bijrijder of iets dergelijks. Maar k zou gewoon even met de prijs overleggen. Voor 1x per week rijden zou ik max 20 euro p.m vragen

volbloed6

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 13:18

en daar komt nog eens bij...dat het dan je eigen paard is..

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 13:21

mirgino schreef:
Mik_ schreef:

waar kan je nu in deze tijd nog een paard huren voor 6,25 euro per keer??
ik vind dat een heel mooi bedrag.
ik vraag 90 euro voor 3 dagen doordeweek en soms de zaterdag erbij.

Ik weet niet waar jij woont, maar hier zijn de prijzen denk ik wat lager.
Ik huurde een pony voor 70€ de maand, hele week tot mn beschikking, tenzij de eigenaar wilde rijden.
Hooguit 2x per week, maar eigenlijk nooit.

Ik huurde daarna een paard, eerst betaalde ik voer, 20€ de maand.
Daarna op andere stal voor 50€ id maand, 3/4x rijden, en les.

Dan heb ik 't idd over particulieren.

Sorry ik ga wel erg offtopic, wilde alleen even zeggen dat dat echt evrschillend is.
En tsjaa, je moet het van beide kanten bekijken.

Daf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 13:22

Vind € 50,- per maand voor 1x per week rijden absurd veel. Ik lease een paard en betaal € 100,- per maand en dan is het paard helemaal voor mijzelf en kan ik dus zo vaak rijden als ik wil. Voor 1x in de week rijden zou ik of de helft vragen of een andere dag aanbieden.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 13:47

TeQuiero1 schreef:
Die bij jou past of die doet wat jij wilt....sorry hoor maar onthoud wel dat een bijrijder jou helpt.

Vind het een beetje hard gezegt dat jij bepaald hoe of wat omdat jij de eigenaar bent, beetje jammer als je niet doet wat de eigenaar wilt kan je oprotten.

En toch is 't zo... Ook in de praktijk. Ik ben ben pas bij 1 verzorgpaard vertrokken zónder gelazer met de eigenaar. Gelazer is een groot woord, onenigheid meer. Het is niet mijn paard, ik doe het anders dan de eigenaar, nou prima, dan is 't exit. Of het nu terecht is of niet...

Ik wens niet te betalen voor een bijrijd- of verzorgpaard, zo simpel is 't. Veel mensen willen er juist weer wel geld voor hebben, zij hebben ook kosten. Maar daar gaat 't hier niet om. Feit is dat die afspraak bestond toen TS dit paard kocht. Die bijdrijdster betaald dus al langer voor dit paard. Om nu te zeggen dat ze ipv 2 keer per week nog 1 keer per week kan komen en dan maar gewoon niks meer hoeft te betalen? Vind ik niet. Op een manege rij je ook niet gratis.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 14:21

@Mik_

jij hebt het over een part.
maar ga eens op een manege kijken..daar betaal je 10 of 11 euro per uur!
en bij mijn pony ong 6,50 euro en daar kan je dan 3 of 4 uur mee weg als je dat wilt.
gelukkig is het hier aan deze kant waar ik woon heel gewoon om mee te betalen.

maar er zijn al topics over bijrijders.
en over TS er staat niet in dat ze ook 50 euro moet blijven betalen,maar ik vind niet dat je als bijrijder kan zeggen; ik blijf op jouw paard rijden maar betaal er niet meer voor Clown

ik hoop dat TS eruit kan komen met deze bijrijdster en anders iemand zoekt waarmee het wel lukt.

en @TeQuiero1

als eigenaar zijnde bepaal je nu eenmaal hoe en wat er met jouw paard gebeurt.
en als een bijrijdster zich daar niet in kan vinden ,dan moeten ze daar niet aan beginnen.
dan moet je een ander paard zoeken.
mijn bijrijdster helpt mij niet hoor Cool ik ga iedere ochtend zelf naar haar toe om te mesten en los te gooien en soms rijden.
maar ik zoek ook iemand met dezelfde ideen als ik,dus niet iedereen word bijrijdster op mijn pony ookal betalen ze ervoor Haha!

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 14:24

Ik vind het ook teveel. Ik betaalde toen 50 euro per maand, en mocht er elke dag mee doen en laten wat ik wou. Niet mesten, niet voeren...

Ik zou idd dan ook het bedrag halveren. Ik zou in haar plaatst ook niet meer willen betalen. Zij helpt jou, jij bied haar jouw paard aan... Daar moet je toch wel samen uit komen?

daffene

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 14:44

moet zeggen dat ik het ook wat veel vind, vooral omdat ze nu de helft van de tijd maar kan rijden. dan zou je inderdaad zoals hierboven aangegeven staat bv de prijs kunnen verminderen.

ik ben het niet eens met wat een paar keer hierboven geschreven staat dat jij je zou moet aanpassen aan je bijrijdster. het is jammer voor haar dat ze dat nu minder kan gaan rijden en omdat ze het paardje al langer verzorgde dan dat het jouw eigen paard is, maar het is en blijft jouw paard. jij hoeft jouw rijschema niet aan te passen voor je bijrijder, vind ik.

Steef_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 15:01

ik vind het ook veel geld
ik zou idd overleggen over het bedrag en het rijden.
misschien dat het dan weer door gaat

Kimberley84

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 15:04

ik vind het zelfs onzin om geld te vragen! Jij hebt er baat bij dat je paard die beweging krijgt. en als je het erom doet omdat het je anders te duur is, kun je je paard beter weer verkopen, want als hij ziek wordt wat dan?

Nee ik zal nooit betalen voor een verzorgpaard!