Transport van NL naar Canada?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

MOHGirl

Transport van NL naar Canada?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-06 11:33

Ik wilde graag weten wat het zou moeten kosten om je pony mee te nemen naar Canada, wegens evt. emigreren volgend jaar.
Het is een C-pony. Haha!
Hij moet van Nederland naar Canada, Brittisch Columbia, Skookumchuck.
Ach gut Arme ziel Lachen
Alvast bedankt, Groetjes Lisette

MOHGirl

Re: Transport van NL naar Canada?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-06 13:03

*schop* Niemand?

Blue9

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 13:04

Dat zou ik echt niet weten! Lijkt me wel niet zo fijn voor een paard! Minstens negen uur in een vliegtuig en ook de drukte vooraf!! Maar in Canada zijn zo'n vette maneges!! Met zo'n grote springweien!!

huisman

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 13:05

Bel de KLM even, maar reken gerust op 3000 tot 4000 euro, het is echt extreem duur!!

MOHGirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-06 13:10

Ik heb me laten vertellen dat het per boot fijner is voor een paard, al duurt het langer, het is minder gestressed voor hem of haar.
3000 vind ik nog wel te doen, dat heb ik wel voor hem over, maar ik heb horen zeggen met het vliegtuig ben je wel 6000 euro kwijt!
Per boot zou het zoizo goedkoper zijn dacht ik.
Meer mensen die dit gedaan hebben?

ratzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 22:18

een vriendin van mij heeft 2 jaar geleden 2 paarden naar nova scotia laten overvliegen (ook omdat ze ging emigreren). Er staat me iets bij dat het 4000 was maar of dat nou per paard of per 2 was zou ik even moeten navragen voor je. Als je wilt kan ik ook aan haar vragen welk bedrijf zij in de arm heeft genomen. Die regelen dan alles van quarantaine tot weet ik wat er nog meer bij komt. Als je nog meer specifieke vragen hebt moet je maar een berichtje sturen dan stel ik die ook aan haar.

MOHGirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-06 12:20

Ik zou dat inderdaad heel graag willen weten, en misschien heeft zij toevallig ook nagevraagt wat het koste evt. per boot of dergenlijke.
Ik vlieg volgend jaar lente, dus ben nu aan het kijken hoe wat waar en hoe duur het is.
Alvast bedankt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 13:58

www.ehs.be voor een vrijblijvende offerte Lachen Heb daar vorig jaar stage gelopen, super bedrijf Ja Staat ook eea aan uitleg in de FAQ over het transport op de website.

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 15:30

Ik ben groom geweest tijdens een vlucht naar Zuid-Korea (10+ uur als ik t goed heb) met 9 paarden aan boord. Geen van de paarden had moeite met vliegen, ze waren braaf en relaxed, hebben hooi gegeten en water gehad, was geen enkel probleem. Over het algemeen vliegen paarden vrij makkelijk!

Animae

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 17:22

Als je een pony van NL naar Canada wilt laten overvliegen kun je rekenen op zo'n 6000/7000 Euro.
Dat is mij tenminste verteld toen ik mijn pony van USA naar NL wou laten overvliegen.
De prijzen lopen erg uiteen (afstand/vliegmaatschappij/datum etc) dus met erg veel zekerheid zeg ik dit niet, maar je kunt zéker op zo'n 5000 Euro rekenen.

Suzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 19:12

Je kan ook hier eens informeren: http://www.paardentransporten.nl/

Ik heb zelf onlangs contact gehad met een paar internationale paardentransport bedrijven over vervoer naar Azie.
Kijk maar even in het topic dat ik erover geopend had: viewtopic.php?f=158&t=630569&hilit=

Ik heb bij verschillende bedrijven geinformeerd, en kreeg te horen dat normaal gesproken paarden in containers vervoerd worden die geschikt zijn voor 3 volwassen paarden. Je betaalt per container, daarbij maakt de container prijs niet uit of er 1 of 3 paarden in staan. (de bestemming waar ik het voor moest weten, ca 13 uur vliegen kost 9500 euro) Als de container vol staat, deel je het bedrag dus door 3. Daarnaast betaald je per paard een paar honderd euro aan luchthaven belasting. Verder moet je paard uitgebreide bloedtesten ondergaan waarvoor je ca. 600 euro moet rekenen. Bij de offertes die ik had ontvangen berekenden sommige bedrijven nog aparte kosten voor de vliegreis en accomodatie van de groom. Verder is het afhankelijk van de bestemming wat de quarantaine bepalingen zijn. Ik weet dat er voor quarantaine stalling vaak belachelijke bedragen per dag voor stalling berekend worden. Een stal nabij Schiphol die als "paarden hotel" dient, krijgt 75 euro per paard per dag!
Boot wil je je paard niet aandoen! naar de oostkust van Canada zal je vanuit West Europa ongeveer een week onderweg zijn per boot. Bovendien kan het op de Atlantische oceaan behoorlijk spoken, ook niet bepaald comfortabel voor je pony. Dan moet je paard nog een paar duizend kilometer over land naar de eind bestemming. Dus nog een paar dagen op de vrachtwagen. Lijkt me een dagje in het vliegtuig veel minder erg voor je pony.

MOHGirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-06 09:50

Ik ga dan evt. meer informatie aanvragen op het per vliegtuid te regelen.
Wat een gedoe zeg, om je pony mee te nemen, maarjah...
bedankt voor alle reacties! Hier kan ik wel wat mee denk ik.
Groetjes Lisette

Dorine_81

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 14:53

Het valt allemaal reuze mee hoor die stress, ik ben een aantal maanden geleden meegevlogen met KLM paardentransport we hadden 9 1 jarige andalusische hengsten en die hebben zich voorbeeldig gedragen!

Het is wel prijzig je kan ook de vliegtuigmaatschappij bellen die weten daar ook wel meer van.

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 11:51

Heb wel ervaring met amerika, regelde het via cargo klm. Ben me momenteel aan het verdiepen voor export voor een merrie naar Canada, pff wat een rit heeft zo`n paard dan te gaan zeg.

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 23:30

Ik zou inderdaad ook liever mijn paard willen laten vliegen dan met de boot. Veel paarden worden zeeziek terwijl ze in de lucht vrijwel nooit problemen hebben. Het enige probleem kan engtevrees zijn maar dat zie je voordat ze het vliegtuig ingaan en daar kunnen de stallen op aangepast worden. Je paard is ook eerder op bestemming. Een week in een box moet ik niet aan denken. En bij de KLM zijn grooms in dienst die de paarden verzorgen en in de gaten houden.

vagebond

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 16:47

kijk effe bij HSI....doen vaak transporten naar Canada of anders bij Guido Klatte...