Paardenverzekering

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Blacklady

Paardenverzekering

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-06 19:43

Wie heeft er ervaring met het verzekeren van je paard? Welke verzekering is goed, dekt het meest (ook hoefkatrolontsteking en OCD e.d.) en is niet zo heel duur in zn premie?

smano

Re: Paardenverzekering

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 20:44

Mijn paard is verzekerd bij hippozorg voorheen amev hippo. Ik ben er erg tevereden over. Nooit last met uit betalen of moeilijk gedoe als mijn paard naar de kliniek moet. Ik heb mijn paard uitgebreid verzekerd dus ook voor ziektekosten e.d. Dus als er wat is met hem hoef ik me geen zorgen te maken of ik het wel kan betalen want dat is dus allemaal goed geregeld.

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 20:44

-> TAO

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 20:59

In dit topic staan vele ervaringen met verschillende verzekeringen: viewtopic.php?f=158&t=624655&hilit=

Mijn pony was verzekerd bij EFO, zeker een aanrader.
Ze doen nergens moeilijk over, zijn vriendelijk aan de telefoon en handelen alles correct af. Ja

Ik zou bij verschillende verzekeringen informeren wat ze te bieden hebben.

Opie1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 21:03

Bij de meeste verzekeringen moet je je paard rontgelogisch laten keuren wil je alle been problemen vergoed krijgen. Meestal worden open wonden en dat soort dingen wel vergoed maar bijv peesontstekingen en andere inwendige blessures niet. Je moet je paard daar apart voor laten keuren en zal per jaar aardig wat meer premie gaan kosten. Ik ben ook verzekerd bij Hippozorg uitgebreid ziektekosten maar als hij nu ineens dikke benen krijgt krijg ik die kosten niet vergoed.

Blacklady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-06 23:11

Ik vind het ook moeilijk want bij sommige verzekeringen beslissen zij naar welke veearts je gaat en dat wil ik dus juist niet

MarijkeBun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 11:31

larixfire schreef:
Bij de meeste verzekeringen moet je je paard rontgelogisch laten keuren wil je alle been problemen vergoed krijgen. Meestal worden open wonden en dat soort dingen wel vergoed maar bijv peesontstekingen en andere inwendige blessures niet. Je moet je paard daar apart voor laten keuren en zal per jaar aardig wat meer premie gaan kosten. Ik ben ook verzekerd bij Hippozorg uitgebreid ziektekosten maar als hij nu ineens dikke benen krijgt krijg ik die kosten niet vergoed.

dit is volgens mij boven een bepaald bedrag. is je paard meer dan .... euro waard, dan moet deze rontgelogisch gekeurd worden.

Ik heb ook de uitgebreide ziektekosten bij Hippo (voorheen Amev) bij deze kosten zitten juist wel de been blessures.
Ziektekosten alleen is "uitkeren bij: dood en/of ongeval"
uitgebreide ziektekosten: ook de blessures..

Moet zeggen "ze hebben bij mij nog nooit moeilijk gedaan, maar als je maar meld van te voren dat je naar een kliniek gaat en wat het probleem is. je moet wel een doorverwijzing van de dierenarts hebben, anders moet je meestal wel betalen uit eigen zak..

TS: vraag een paar folders bij verschillende bedrijven en lees deze goed door en dan kan je altijd kijken hoe en voor wat je je paard wil verzekeren.

het kost je altijd geld, maar ik heb me de vraag gesteld
"als mijn paard echt iets gaat mankeren en ze moet een operatie ondergaan, kan ik dit dan uit mijn eigen zak betalen? antwoord is "nee" vandaar laten verzekeren.

succes

Opie1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 11:47

[[
dit is volgens mij boven een bepaald bedrag. is je paard meer dan .... euro waard, dan moet deze rontgelogisch gekeurd worden.

Ik heb ook de uitgebreide ziektekosten bij Hippo (voorheen Amev) bij deze kosten zitten juist wel de been blessures.

Je zegt het zelf al bij een paard boven een bepaald bedrag MOET deze rontgelogisch worden gekeurd maar bij de minder dure paarden die het gros hier heeft is dit apart. Heb het helemaal nagevraagd bij de Hippo en als jij beenproblemen (inwendig dus geen open wonden) vergoed wil krijgen moet je hem rontgelogisch laten keuren wat dus ook weer een premieverhoging betekend. Ben zelf al jaren uitgebreid verzekerd en doen inderdaad niet moeilijk over rekeningen maar een rekening van inwendige beenproblemen wat ik dus gehad heb wordt niet vergoed omdat ik hem alleen klinisch heb laten keuren.

MarijkeBun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 11:57

larixfire schreef:
[[

Je zegt het zelf al bij een paard boven een bepaald bedrag MOET deze rontgelogisch worden gekeurd maar bij de minder dure paarden die het gros hier heeft is dit apart. Heb het helemaal nagevraagd bij de Hippo en als jij beenproblemen (inwendig dus geen open wonden) vergoed wil krijgen moet je hem rontgelogisch laten keuren wat dus ook weer een premieverhoging betekend. Ben zelf al jaren uitgebreid verzekerd en doen inderdaad niet moeilijk over rekeningen maar een rekening van inwendige beenproblemen wat ik dus gehad heb wordt niet vergoed omdat ik hem alleen klinisch heb laten keuren.

dan ben jij niet uitgebreid verzekerd, maar alleen ziektekosten.
mijn paard is ook alleen klinisch gekeurd en was eerst alleen ziektekosten verzekerd. tot iemand in onze kennis kring een verzekering af liet sluiten en mioj vertelde, dat ik het even na moest kijken want bij alleen ziekte kosten zijn peesblessuren en al die ongein niet verzekerd. ik heb mijn paard opnieuw klinisch laten keuren en mijn verzekering aangepast naar uitgebreid
(dit besproken met de desbetreffende maatschappij) en ben nu voor alles verzekerd. je hebt bij elk geval 50 euro eigen risico that's it. moet mijn paar afgemaakt worden door een belessure, dan krijg ik 90% uitgekeerd van het verzekerde bedrag.

ik zou je polis toch nog even goed doorlezen.

Succes