Ervaring verkoop paard naar Polen

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

konijn

Ervaring verkoop paard naar Polen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-06 10:01

Heeft er iemand ervaring met het verkopen van paarden naar Polen.

cissy

Re: Ervaring verkoop paard naar Polen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 10:37

vast wel iemand, wat wil je allemaal weten? misschien wel handig als je dat even aangeeft?

konijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-06 10:41

er zijn mensen geinterseerd om mijn paard te kopen en willen deze meenemen naar Polen, waar ze nog een aantal paarden hebben. Ben benieuwd of iemand ervaring heeft met bijvoorbeeld:
-manier van paarden houden in Polen
- Veteriniare zorg
- Transport en import
- Aanbod ruitersportartikelen (harnachement e.d)
- Westernsport in Polen

Oftewel de manier van paarden houden in Polen. Misschien zijn er hier mensen die dit zelf gedaan hebben en hier ervaring mee hebben

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 10:43

Als ik daaraan denk, denk ik aan slacht transport.. Maar dat hoeft natuurlijk niet zo te zijn..

konijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-06 10:44

daar is de prijsklasse niet naar, het gaat om een quarterhorse

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 10:55

kun je dat niet aan de potentiele kopers vragen dan?
misschien dat je een topic op western kunt openen met die specifieke vragen, misschien zitten daar meer mensen die weten hoe men quarters pleegt te houden in Polen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 16:54

Ik heb wel ervaring met paarden Uit polen, en dat is niet best... Worden hier opgelapt en verkocht, eindigt meestal als manegepaardje.. Maar in jouw geval, zou ik goede afspraken maken, en op je gevoel afgaan.

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 14:36

Wij hebben ooit twee paarden geimporteert uit Polen. Het waren Alt Oldenburgers met papier en de paarden zagen er goed uit. Wel is de manier van paardenhouden veel soberder dan hier. Vroeger waren er veel staatsstoeterijen in Polen tegenwoordig zijn er meer particulieren die paarden gaan houden. ik stel me voor dat als er paarden voor plezier en sport worden aangekocht dat de verzorging daar ook naar is. Het is daar wel meer gebruikelijk de paarden buiten te huisvesten dus minder op stal dan hier. Maar in mijn ogen is dat een pluspunt. Naar de manier van bv enten en hoefsmid kun je natuurlijk bij de kopers informeren want ik denk dat dat ook aan de m,ensen zelf ligt. (net als hier in Nederland trouwens)

konijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-06 09:28

iedereen bedankt voor het meedenken. Topic kan gesloten, paard wordt niet verkocht naar Polen.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 11:42

willen de kopers niet meer of jij niet, nu je bovenstaande allemaal weet? Lachen

konijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-06 12:48

beide, wij wilde wel maar wilde eerst concrete afspraken maken over transport e.d. Voor de kopers duurde dit te lang, dus die hebben gister een ander paard gekocht. Moest namelijk deze week al terug naar Polen en dat hadden wij voor onze merrie zowiezo niet op zo'n korte termijn gewild. Geen Polen dus, helemaal prima!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 15:48

weet je, misschien wel beter zo, als die mensen het niet waard vonden om te wachten op jouw paard dan was het het ook niet waard dat ze m kochten. Dan maar een ander paard kopen omdat je m niet zo snel meekrijgt???? het is toch normaal dat je concrete afspraken wilt maken, zeker als je paard zo'n eind weg gaat....
goed gedaan!

konijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-06 16:15

ons idee ook! als het het wachten niet waard is dan niet! Zoeken gewoon rustig verder naar een fijne stek voor haar.