Wat opsturen bij verandering eigenaar? KWPN

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Floress

Wat opsturen bij verandering eigenaar? KWPN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-06 21:36

Ik heb mijn paardje al sinds Oktober en de overschrijving op onze naam ik nog steeds niet gebeurd Bloos Omdat ik er volgende week eindelijk werk van ga maken,wil ik nog een keertje vragen wat er nu juist opgestuurd moet worden. Het paspoort en/of het papier zelf? De vorige eigenaar zei enkel het papier zelf op te sturen maar hier is toch geen plaats voorzien om verandering van eigenaar aan te duiden? Moet er nog iets speciaal mee gezonden worden buiten de gegevens van mij? En ik moet mij hiervoor lid maken bij het KWPN zeker? (moet de site er nog eens op nalezen) Ik hoop dat iemand mij kan helpen! Alvast bedankt!

RUBYWHITE

Re: Wat opsturen bij verandering eigenaar? KWPN

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 14:27

Ik stuur altijd het papier + paspoort op, die klem ik goed vast aan een brief waarin ik alle gegevens vernoem van zowel het paard als mijzelf. En een telefoonnummer zodat ze voor vragen kunnen bellen mocht het nodig zijn.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 21:44

Ja inderdaad, allebei Ja
Stamboekpapier wordt gewoon weggegooid en je krijgt een nieuwe terug met jou naam erop.

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 22:02

Ik heb het stamboekpapier opgestuurd en kreeg een hele nieuwe, ze stuurden me er een sticker met mijn gegevens erbij mee voor in het paspoort.
Je moet idd lid worden van het KWPN.

Tanja_dB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 22:07

Wat is het nou? Paspoort EN Stamboekpapier of kan het ook alleen het stamboekpapier? En wat stuur je dan mee om de gegevens te wijzigen?

En heeft iemand toevallig ook het adres van het KWPN??

Floress

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-06 17:17

Oke merci allemaal! Als we dan toch een sticker meekrijgen voor het paspoort dan houd ik deze liever hier. Mijn ouders en ik hebben nogal angst voor verlorengaande post Haha! Mijn papa had zelfs al 10 copies ofzo gemaakt van alles Haha!
Best aangetekend versturen zeker?

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 07:18

yeps gewoon aangetekend versturen.....
ik heb destijds ook de papieren en paspoort verstuurd en binnen 2 weken netjes terug gekregen op naam
ik hoefde niet perse lid te worden van het kwpn omdat ik gelijk haar chip in de paspoort liet zetten en ze hadden toen zo'n actie

het adres van het kwpn vind je op de site
www.kwpn.nl
Knipoog

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 14:33

Concorde schreef:
Ik heb het stamboekpapier opgestuurd en kreeg een hele nieuwe, ze stuurden me er een sticker met mijn gegevens erbij mee voor in het paspoort.
Je moet idd lid worden van het KWPN.

Ah zo, ik vroeg me al af hoe dat moest als het paard ondertussen gewoon in de sport blijft lopen, dan zal het paspoort er toch bij moeten zijn. Knipoog

Manon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 17:42

Het staat ook op de site van het KWPN wat je precies moet opsturen en waarheen, paspoort hoeft dus niet. Bij mij waren ze heel snel toen, binnen een paar dagen had ik de handel weer terug.

Floress

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-06 19:17

Ah, oei had thans eens gekeken maar blijkbaar niet goed genoeg. Bedankt allemaal!

Iranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 09:23

ik heb laatst met ze gebeld... Je kunt ook voor een halfjaar, tot eind 2006 lid worden. Dat scheelt je een hoop euro's. Moet je dat wel in je brief erbij vermelden.

Sharonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 10:36

je moet ook je paspoort opsturen. want die moet ook veranderd worden.. moet overgeschreven worden.. met jou naam en zo.. en stamboekpapier.. Knipoog