Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Concorde schreef:Heb het even opgezocht op autotrader, volgens mij mag die auto max. 1200 kilo trekken. Hangt er dus vanaf hoe zwaar je paard en je trailer zijn. Je hebt wel een E rijbewijs nodig als je met deze combi rijden wil. En zou er niet snel heel Nederland mee gaan doorkruisen, want je houdt niet bepaald over wat betreft geschiktheid van de auto als trekauto, tis geen jeep.
Mijn 1.5 paards trailer weegt op papier 560 kilo (is vaak werkelijk wel wat hoger), maar een vrij nieuwe polyester 2-paards kan maar zo op 800 kilo leeg uitkomen. Dus even opletten.
LDRD schreef:Wij hebben een dergelijke auto en hebben er ook trailer met paard achter gehad met enige regelmaat. Het is echter geen trekmonster en eigenlijk zou ik het als je het met enige regelmaat moet doen afraden. Wij hebben er overigens nooit technische problemen door gehad.
horselover21 schreef:10 km zou toch geen kwaad kunnen?
Dus voor alle goede gemoedstoestanden (die toch al niet zo goed zijn, maar dat heb je met schoonouders
) heb ik maar een vriendin gevraagd. Scheelt een hoop toestanden achteraf