Kan een Ford Focus 1600 benzine een trailer trekken

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Kan een Ford Focus 1600 benzine een trailer trekken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-06 17:17

Wij gaan een dezer weken verhuizen en hebben van een stalgenoot het aanbod gekregen om haar trailer te gebruiken. Het gaat om een 1,5 of 2 paardstrailer. Kan een bijna nieuwe ford focus 1600 benzine deze trailer trekken. Het is de auto van mijn schoonouders, dus wil de auto niet graag kapot afleveren, vandaar Haha!

Marigold

Re: Kan een Ford Focus 1600 benzine een trailer trekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 17:19

het gaat toch om gewicht?
trailer met paard mag niet meer wegen dan het totaal gewicht van de auto dacht ik.

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 20:39

Heb het even opgezocht op autotrader, volgens mij mag die auto max. 1200 kilo trekken. Hangt er dus vanaf hoe zwaar je paard en je trailer zijn. Je hebt wel een E rijbewijs nodig als je met deze combi rijden wil. En zou er niet snel heel Nederland mee gaan doorkruisen, want je houdt niet bepaald over wat betreft geschiktheid van de auto als trekauto, tis geen jeep.
Mijn 1.5 paards trailer weegt op papier 560 kilo (is vaak werkelijk wel wat hoger), maar een vrij nieuwe polyester 2-paards kan maar zo op 800 kilo leeg uitkomen. Dus even opletten.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-06 21:27

Concorde schreef:
Heb het even opgezocht op autotrader, volgens mij mag die auto max. 1200 kilo trekken. Hangt er dus vanaf hoe zwaar je paard en je trailer zijn. Je hebt wel een E rijbewijs nodig als je met deze combi rijden wil. En zou er niet snel heel Nederland mee gaan doorkruisen, want je houdt niet bepaald over wat betreft geschiktheid van de auto als trekauto, tis geen jeep.
Mijn 1.5 paards trailer weegt op papier 560 kilo (is vaak werkelijk wel wat hoger), maar een vrij nieuwe polyester 2-paards kan maar zo op 800 kilo leeg uitkomen. Dus even opletten.

Bedankt voor het opzoeken! Er wordt geen paard mee vervoerd. Enkel de verhuisspullen. Het kan dus wel maar houdt niet over. Gelukkig is het maar 10 km rijden.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 21:44

Kijk wel uit wat je precies in die trailer laadt, als je veel boeken hebt bijvoorbeeld, loop je risico behoorlijk zwaar te laden Haha!

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 21:45

Ooooh, dat scheelt wel. Als je een beetje degelijk inpakt moet dat niet zo'n probleem zijn. Ik neem aan dat je meubels iig niet halverwege vinden dat het lang genoeg heeft geduurd en gezellig de trailer proberen af te breken.
Ik meende dat je je paard ging verhuizen *blond*
Maar suc6!

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 00:19

je moet ook zorgen dat je de lading gelijkmatig verdeeld over de trailer. ivm asdruk blabla en op de dissel met de rem enzo (klinkt vaag, weet het oko niet meer precies)

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 17:29

Wij hebben een dergelijke auto en hebben er ook trailer met paard achter gehad met enige regelmaat. Het is echter geen trekmonster en eigenlijk zou ik het als je het met enige regelmaat moet doen afraden. Wij hebben er overigens nooit technische problemen door gehad.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-06 22:37

LDRD schreef:
Wij hebben een dergelijke auto en hebben er ook trailer met paard achter gehad met enige regelmaat. Het is echter geen trekmonster en eigenlijk zou ik het als je het met enige regelmaat moet doen afraden. Wij hebben er overigens nooit technische problemen door gehad.

Dank je voor het antwoord. Voor alle zekerheid heb ik toch een vriendin weten op te trommelen met een 4x4 Ford. Toch net iets meer zekerheid.
Haha!

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 20:54

10 km zou toch geen kwaad kunnen?

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-06 20:57

horselover21 schreef:
10 km zou toch geen kwaad kunnen?

Nee, kan inderdaad geen kwaad. Maar vriendlief heeft tegen zijn ouders verteld dat hen bijna nieuwe auto de trailer wel kon trekken maar hield niet over. Tsja schoonmoeder volledig van de mik, met alle gevolgen van dien Haha! Dus voor alle goede gemoedstoestanden (die toch al niet zo goed zijn, maar dat heb je met schoonouders Clown ) heb ik maar een vriendin gevraagd. Scheelt een hoop toestanden achteraf Knipoog