Waco en Heja trailers?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Concorde

Waco en Heja trailers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-06 14:49

Wie heeft er ervaring met deze merken?
Ik kan me herinneren ooit over Waco te hebben gehoord dat 't niet veel was, maar geen idee waarom. Wie weet of deze trailers een beetje prettig op de weg liggen en dergelijke? (en dan niet de nieuwste exemplaren, maar van wat jaren oud, 2e handsjes zeg maar)

boemel

Re: Waco en Heja trailers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 19:00

Ik heb zelf een Heja 1,5 paards polyester. Het is al een oudje, nml. uit 1989. Toch nog wel heel goed in orde!
Hangt ook fijn achter de auto en voldoende ruimte voor mijn paard.
Op stal zijn er nog 3 mensen die een Heja hebben. Ze zijn er allen erg tevreden over.

Jol1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 19:32

Wij hebben al jaren een Heja, goede kwaliteit en goede service. Ze hebben geen dealers, je koopt rechtstreeks bij de fabrikant. We willen nu een tweepaardstrailer en ik weet alleen niet of ik weer een Heja koop. Andere merken hebben een lager chassis en dat vind ik ook wel weer prettig.

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 21:23

Mijn instructrice is ook heel positief over Heja Ja Ze beschreef idd ook de zeer goede service Lachen

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 15:51

Wij hebben ook een Heja, een anderhalf paards van poyesther.. Dit is de tweede al en hij bevalt goed.
Bij mij op stal hebben ook mensen een tweepaards trailer van Heja, ook van polyesther en voor zover ik weet bevalt die ook goed.

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-06 20:36

Heb vanmiddag een Waco gekocht, ben er erg blij mee. Trailer zit nog goed in elkaar, nieuwe bodem, en ligt super achter de auto.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 22:13

Waco is inderdaad niet van de beste kwaliteit.
Wij hebben er eentje gehad, maar niet voor lang!

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-06 22:23

Heb verhalen gehoord over slechte bodems, (verlijmde matten waaronder de toch al goedkope kwaliteit bodem binnen no-time wegrotte) maar dat gaat in mijn geval niet op, ligt een gloednieuwe hardhouten bodem in met mat die eruit kan. En onstabiliteit (nog weinig van gemerkt, was iig een stuk beter qua wegligging dan mijn oude Weijer)
Ik heb geen budget voor een Bockman of een nieuwe trailer, helaas. Als ik het geld had wist ik het wel, maar dat is er dus niet.
Maar ben blij met m'n Waco. Heb er ook direct een deskundige naar laten kijken, die er zelf eentje in eigen gebruik heeft (exact dezelfde, al jaren, en zijn ze super tevreden over), die kon ook niet anders zeggen dan dat ik er een fijn ding aan zou hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 12:48

Heja weet ik niet
Waco is prut.
Een kennis waar ik in die tijd voor reed had er 1.
dat ding was binnen een jaar als zo scheef als wat.
Na een paar jaar was het een gammel ding.

Hij is niet eens veel goedkoper dan bijv een atec.
En dat scheelt in kwaliteit enorm veel.

Elegance

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 13:43

Waco was een soort van "B-merk" van Henra. Kostten destijds nieuw relatief weinig maar kwalitatief niet echt super. Bovenkant van de houten wanden niet netjes afgewerkt enz.

Angeliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 00:34

Waco is echt flut!
Ik heb het sinds een tijdje niet meer op B-merken.
Een tijdje geleden hebben we onze vrachtwagen weggedaan en een 2 paards trailer gekocht. Maar de auto die ervoor moest, was nog in bestelling.
Dus moesten we een trailer huren.
We huurde een 1 1/2 paards, een Wesco volgens mij. (Tevens een B merk, maar nog niet zo een oud model).
We waren op de snelweg, en in een bocht op de snelweg begint die trailer te zwaaien achter de auto!! De auot bleef aardig stabiel, maar die trailer begon te zoeken in die vrachtwagensporen op de weg! En ook al je wat harder reed begon ie te zwabberen! Dood eng.

Als je een trailer van een B-merk neemt, let dan zoiezo op dat er geen rubbere mat OP een houten vloer ligt, want dat is vragen om problemen. Het vocht kruipt onder de mat, er komt geen lucht bij, en gaat dus broeien en rotten. Ook in de kappen heb je verschil. Sommige kappen zijn van ruw polyestergemaakt, die verweren gauw, en worden groen.

Nee, doe mij maar een vertrouwt merk. We hebben nu een Stema. Geen bekend merk omdat het uit Duitsland komt. Maar wel super trailer, super strak achter de auto.

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-06 12:04

Als jullie nu eens goed gaan lezen kan je zien dat ik inmiddels een trailer heb, en er erg blij mee ben.

Krijtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 19:12

Ik heb een Heja, zeer tevreden over!

Alvaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 21:35

Ik heb een Waco 1½ paards trailer van 1998. Nieuw gekocht. Bij aankoop direct een rubberen gietvloer in laten leggen. Tevens gaat ie ieder jaar voor controle/onderhoud naar de dealer. Ligt prima achter mijn Renault Kangoo, net als achter de Express die ik daarvoor had. Heel wat kilometertjes mee gereden en trailer ligt mooi stabiel. Ik ben er heel tevreden over. Ook een eerdere opmerking over slechte afwerking, heb ik zelf niet ervaren.

sabino

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 20:24

ben een keer met een nieuwe heja 5-sterren trailer(2-paards)op wedstrijd geweest en mijn paard is helemaal geen zeikerd en loopt altijd zo de trailer op maar na zijn rit in de heja wilde hij niet laden.
hij heeft al in heel wat trailers en vrachtwagens gereisd maar deze trailer vond hij echt niet prettig.schijnt heel gehorig te zijn.ligt ook niet zo fijn achter de auto