Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Hij staat heel rustig op de trailer en ik denk dat hij alleen maar gek gaat doen als hij wel beschermers om krijgt. En met dit weer vind ik het veel te warm. 
.
. DunDijk schreef:Het ligt eraan hoe ver we met de trailer moeten.
En welk paard het is.
Onze jaarling zetten we weleens op de trailer en rijden er een stukje mee (straat uit en weer terug) zodat ze kan wennen aan de trailer. Voor die spillebeentjes hebben we geen transport beschermers dus die gaat er zonder op.
Als we ver moeten rijden doe ik ze liever wel om.
Urielle schreef:Bij mij komt er geen paard op de wagen zonder beschermers. Ook al zijn ze nog zo braaf, stel dat er een ongeluk op de weg gebeurt... Ik zou het niet op mijn geweten willen hebben.
Gabon schreef:Ik heb wel altijd beschermers om, maar mijn paard vind dit vre-se-lijk!! Hij vind dit erger dan de trailer zelf. Ik dacht, hij zal er wel aan wennen, maar we gaan elke week weg, en hij vind het nog even erg.
Maar mensen van stal hadden een keer dat hun trailer losschoot van de auto (terwijl de auto en de trailer de week ervoor gekeurd waren, en hij had het toch echt goed aangekoppeld) De trailer vloog met 120 km voorbij de auto en reed zo de vangreels in. Ze hadden daarvoor een springwedstrijd gehad, en hadden de peesbeschermers nog om, en daarover heen transportbeschermers. Het is dwars door het plastik van de peesbeschermers gegaan. Wat waren die mensen blij dat ze beschermers om hadden, anders was hun paard er nu niet meer geweesd!!!
Na dat verhaal heb ik toch besloten dat mijn paard ze lekker om krijgt, en er maar gewoon aan moet wennen.
Urielle schreef:Als er een of andere idioot ineens uit een straat links van je komt, of door een rood stoplicht komt vliegen, of zich gewoon op jouw rijstrook drukt op de snelweg, of noem maar op, dan zul je toch echt op de rem moeten springen - rijtechniek of niet - en ligt je paard op zijn knieen.
Aangezien ik mijn paarden in dat dikke dekbedachtige materiaal zet met bandages verwacht ik toch in elk geval kapotte knieen te kunnen voorkomen.
Ook als ze zich verstappen op hun eigen voeten of met de hakken tegen de klep aankomen heb ik het in elk geval ondervangen met mijn 'dekbedonderlappen' en springschoenen.
Mocht de trailer kantelen dan heb ik een probleem, maar dan nog heb ik misschien erger voorkomen. You'll never know.