waar op letten als je een trailer gaat kopen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Hollander

waar op letten als je een trailer gaat kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-06 19:35

Ik ga binne kort bij een trailer kijken.
Nu vraag ik me af waar ik allemaal op moet letten als ik de trailer ga bekijken.
Ik weet al dat ik op de bodem moet letten, de kopeling en de verlichting en de remmen gelukkig zijn deze allemaal net er aan vernieuwt.
Maar waar moet ik veder nog op letten?

Liedje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 10:48

Volgens mij was hier laatst ook al een topic over Misschien kan je die vinden als je even zoekt.
Ik kan je niet helpen helaas Weet alleen dat van de bodem

Waratje

Re: waar op letten als je een trailer gaat kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 13:34

In principe moet je op alles letten, dus lasnaden e.d., ook van het chassis, of hij recht is, hoeveel profiel er op de banden zit, plaatmateriaal nog in goede staat, of scharnieren en handgrepen nog goed zijn, etc., etc. En kijk ook of de papieren in orde zijn.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 20:35

Ik ga dit even volgen, wil binnenkort ook een trailer gaan kopen. Ik neem in ieder geval iemand mee die er wel verstand van heeft.

tienus63

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 20:37

Als eerste is natuurlijk wel erg belangrijk om te weten wat je auto maximaal mag trekken.

Heb je de rekening gezien van wat er allemaal vernieuwd zou zijn aan de trailer?

Hollander

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-06 16:39

Ik heb zeker rekening gehouden met het gewcht wat de auto mag trekken. Maar ik heb een kia dus die heeft er geen problemen mee

Ik heb nog niet gekeken naar de rekening van wat er allemaal vernieuwt is aan de trailer.(ik weet wel wat het gaat kosten als ik iets moet gaan vervangen)

SuzyE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 08:39

ik heb mijn trailer bij aankoop laten keuren door een bovag-bedrijf

RUBYWHITE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 19:23

ik ga met SuzyE mee, wij hebben hem ook laten keuren voor aanschaf, weet je zeker dat je geen gebreken hebt.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 21:49

Of koop het meest vreselijke wrak wat je vinden kunt en bouw dat opnieuw op. Dan weet je ECHT zeker dat alles goed is, je weet immers precies in welke staat alles is. Vaak zijn die oude trailers nog moertje-boutje opgebouwd zodat je ze gemakkelijk in en uit elkaar schroefd.

Hollander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-06 18:11

ikke schreef:
Of koop het meest vreselijke wrak wat je vinden kunt en bouw dat opnieuw op. Dan weet je ECHT zeker dat alles goed is, je weet immers precies in welke staat alles is. Vaak zijn die oude trailers nog moertje-boutje opgebouwd zodat je ze gemakkelijk in en uit elkaar schroefd.

Ja dat is waar maar helaas ben ik geen ster in het op schuren van ijser enzo.
Dus ik ga kijken of ik de trailer kan laten gaan keuren.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 19:40

Hollander schreef:
ikke schreef:

Ja dat is waar maar helaas ben ik geen ster in het op schuren van ijser enzo.
Dus ik ga kijken of ik de trailer kan laten gaan keuren.

Het schuren van ijzer is voor sukkels. Laat de chemie het werk doen en stort de boel opnieuw in het zinkbad. Om de prijs hoef je het niet te laten, ongeveer een euro per kilo, met een minimum van zo'n 20 euro. Voor de spullen van mijn trailer was ik 150 euro kwijt voor het ontzinken en opnieuw verzinken van het ijzerwerk.