therapie i.o.v. dierenarts niet verzekerd?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

DiantaM

therapie i.o.v. dierenarts niet verzekerd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-06 15:37

Ik ga de 27e naar de kliniek toe en daarbij aangesloten zit een manueel therapeut en tevens ook acupuncturist. Ik weet dat in de polisvoorwaarden staat dat dit niet verzekerd word, maar is dit ook zo als ik dus eerst de arts laat kijken en daarna mits het nodig is de therapeut laat kijken? Op de rekening staat uiteraard dat het iov de dierenarts is gebeurd.
Wordt het dan wel of niet verzekerd? ik heb overigens de meest uitgebreide verzekering.

dierfysio

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 17:41

dat kan alleen je verzekeringsmaatschappij vertellen. bel ze dus gewoon even op. als ze vergoeden, zou ik dat wel even zwart op wit vragen
de beroepsvereniging van dierenfysio's is een onderzoek aan het doen naar wat er vergoed wordt door welke maatschappij. niet veel is tot nu toe de uitkomst, helaas.
manueel ther./acup. is wel iets anders dan fysio natuurlijk. als je het hebt over degene die ik denk: zij is ook dierenarts. misschien dat het dan wel vergoed wordt?
succes ermee, enne... beterschap met je paard.

FlappieR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 17:43

Bij mijn verzekering krijg ik het mooi niet vergoed, ook niet op doktersadvies zegmaar. Staat bij mij in de polis voorwaarden.Ik heb de meest uitgebreide verzekering van Hipo-zorg

DiantaM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-06 20:15

dierfysio schreef:
dat kan alleen je verzekeringsmaatschappij vertellen. bel ze dus gewoon even op. als ze vergoeden, zou ik dat wel even zwart op wit vragen
de beroepsvereniging van dierenfysio's is een onderzoek aan het doen naar wat er vergoed wordt door welke maatschappij. niet veel is tot nu toe de uitkomst, helaas.
manueel ther./acup. is wel iets anders dan fysio natuurlijk. als je het hebt over degene die ik denk: zij is ook dierenarts. misschien dat het dan wel vergoed wordt?
succes ermee, enne... beterschap met je paard.

Ja dank je, hij is niet ziek maar wil hem gewoon ff na laten kijken omdat hij afgelopen tijd niet zo lekker in zn vel zat.

Mijn ervaring met verzekeringen is dat je beter niet kan bellen en gewoon moet insturen, dan krijg je het meeste vergoed

dierfysio

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 20:44

tsja, daar heb ik weer geen ervaring mee. mijn paard heb ik voor de worstprijs gekocht, en niet verzekerd, dus....
ik wens je veel succes ermee!

SisLeone

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 17:18

Ik heb de meest uitgebreide verzekering bij EFO.En ik krijg het ook niet vergoed.Ook niet als ik de rekening gewoon opstuur.En ook niet na doorverwijzing van een veearts. (heb er ervaring mee).
Andere rekeningen krijg ik wel gewoon vergoed.Alleen die niet.

An_J

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 09:24

Ligt eraan of het uitgevoerd wordt door iemand die daadwerkelijk ook dierenarts is en wat ze op het attest schrijven.

MarchaL

Re: therapie i.o.v. dierenarts niet verzekerd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 11:59

Citaat:
Ligt eraan of het uitgevoerd wordt door iemand die daadwerkelijk ook dierenarts is en wat ze op het attest schrijven.

Volgens mij wordt het inderdaad alleen vergoed als degene die je paard behandeld ook dierenarts is. Bij mij was dit een paar jaar terug wel het geval en dus kreeg ik alles vergoed.