Een paard verzekeren? hoe zit dat?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

karin1985

Een paard verzekeren? hoe zit dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-06 19:50

Hallo allemaal,

Ik heb dus net mijn eerste paardje gekocht of zeg maar liever veulen. Nou heb ik alle gewone kosten al bekeken, maar toen ik ging kijken voor een verzekering raakte ik het spoor een beetje bijster. Ik kwam eigenlijk vooral verzekeringen tegen voor gevallen dat ie doodging of niet goed werd. Ik wou eigenlijk ook een soort ziektekostenverzekering voor onverwachte kosten.

Ik heb nog gezocht, maar ik kan geen andere topic vinden die hier iets over zegt.

Hoe kun je een paard nou eigenlijk verzekeren (vooral een veulen)?
Wat vinden jullie van verzekeren? Noodzaak?
Hebben jullie nog tips?

Alvast bedankt

karin
Hebben jullie

karin1985

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-06 20:51

Niemand???

asjemenou

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 20:59

de verzekering voor de gevallen dat ie doodgaat of iets krijgt is de basisverzekering.
Voor ziektekosten moet je hem aanvullend verzekeren.
Dit is behoorlijk prijzig!
Maar je krijgt dan wel echt al je rekeningen betaald ( als de da een verklaring geeft dat de behandeling nodig was).

Voor mij geldt dat ik eigenlijk nooit een da nodig heb.
Al het geld dat ik de afgelopen 10 jaar heb uitgespaard door geen ziektekosten verzekering te nemen is genoeg om tig paarden op te lappen!!

Het is gewoon een risico dat je wel of niet neemt.
Als je`` pech`` hebt betaal je jaren voor niks en als je ``geluk`` hebt heb je binnen een korte tijd de kosten er driedubbel uit!

karin1985

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-06 21:05

Wat is prijzig dan? en zitten ontwormingen enzo er ook in?

FlappieR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 21:06

Mijn paard is uitgebreid verzekerd en tot nu toe heb ik onderhand elke keer de premie eruit gehaald......helaas....

Frosti4

Re: Een paard verzekeren? hoe zit dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 21:13

karin1985 schreef:
Hallo allemaal,

Ik heb dus net mijn eerste paardje gekocht of zeg maar liever veulen. Nou heb ik alle gewone kosten al bekeken, maar toen ik ging kijken voor een verzekering raakte ik het spoor een beetje bijster. Ik kwam eigenlijk vooral verzekeringen tegen voor gevallen dat ie doodging of niet goed werd. Ik wou eigenlijk ook een soort ziektekostenverzekering voor onverwachte kosten.

Ik heb nog gezocht, maar ik kan geen andere topic vinden die hier iets over zegt.

Hoe kun je een paard nou eigenlijk verzekeren (vooral een veulen)?
Wat vinden jullie van verzekeren? Noodzaak?
Hebben jullie nog tips?
hoi,
ik werk mijn hele leven al met paarden, en heb niet zo'n fijne ervaring met verzekeren. altyd kwam de maatschappy er wel onderuit.
als je paard boven de 4500 euro wil verzekeren dan moet hij rontgenologisch en klinisch goed gekeurd zijn(dit kost tussen de 250 en 400 euro) maar je kunt ook altyd informeren bij je eigen verzekering. je betaald een premie van 8% per jaar van het bedrag waarvoor je je paardje wilt verzekeren.ik heb mijn eigen paardje al 21 jaar en heb er nog nooit iets aan gehad, het is natuurlijk ook een beetje geluk hebben.

succes!!!!

Alvast bedankt

karin
Hebben jullie

DenK4ever

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 21:15

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 12:51

VSW --> RUI.

ladymagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 12:58

Wormenkuren zitten nooit bij je verzekering in, net als inentingen enzo.
Lijkt me een beetje raar ook, dat zijn gewoon vaste kosten om je paard gezond te houden.
Als je een aanvullende verzekring voor ziektekosten afsluit worden volgens mij alleen behandelingen bij ziektes en in bepaalde gevallen kreupelheid vergoed. Maar ook weer afhankelijk van wat voor verzekring je hebt.
Dingen zoals behandelingen/medicijen voor hoefbevangenheid en dergelijke weer niet volgens mij (als iemand weet dat het wel zo is verbeter me dan alsjeblieft)
Maar had je dit soort dingen niet beter uit kunnen zoeken voor je je paardje kocht?

karin1985

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-06 14:42

Je weet maar nooit he! Mijn griepprik is ook verzekerd!!

Citaat:
Maar had je dit soort dingen niet beter uit kunnen zoeken voor je je paardje kocht?

Ik heb ook heel veel uitgezocht, maar ik moest ineens snel de keuze maken (ivm concurrentie en ik wou hem toch graag hebben). Maar voor zover ik kon lezen in die verzekeren kunnen die verzekeringen onder een heleboel zaken uit komen, dus ik was benieuwd hoe men hier over verzekeren dacht.