Wat moet je allemaal in de trailer hebben liggen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

romeeweij3

Wat moet je allemaal in de trailer hebben liggen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-24 01:02

Hoi, wij willen een trailer gaan aanschaffen maar wat heb je allemaal nodig?
Mijn paard houdt ervan om op de kettingen te kauwen dus trailerlijn met plastic eromheen leek mij wel verstandig. Transsportbeschermers, maar welke dan? Staartbeschermer heb ik al maar waarom gebruiken we die? Is een mestboy handig? En wat vooreen hooinet adviseren jullie? Een opstap krukje leek mij wel handig om erin te hebben staan. Ben ik nog wat vergeten en wat adviseren jullie? Want ik zie door alle bomen het bos niet meer…

Hebben jullie ook nog tips tegen het kauwen op touwen? het is mij opgevallen sinds dat hij naar de osteopaat is geweest…

Myrthee_

Re: Wat moet je allemaal in de trailer hebben liggen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 06:16

Ik heb een hooinet in mijn trailer hangen. Verder twee trailerlijnen en een oude longeerzweep zonder touw (als ik alleen laad werkt dat voor mijn paard het beste). Verder heb ik niks in mijn trailer liggen.

Nu heb ik ook geen zadelkast in de trailer. In mijn auto heb ik bijvoorbeeld wel altijd een extra halster en halstertouw liggen.

Transport beschermers gebruik ik eigenlijk niet, aangezien ze allemaal heel rustig staan. Staartbeschermer ook niet.

Als je een zadelkast hebt in de trailer lijkt een stoffer en blik of schep voor de mest mij ook erg handig. Een mestboy neemt direct wel weer veel ruimte in denk ik.

Madammeke // Don Winchester // Illustrade VKH //Miss Abbadon TW // Doornroosje du Vlist

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 06:31

In de trailer niks...
In de auto vaak reserve halster en veder hangt er van af welke ik mee neem.. mijn oude paard heeft voor hoge beschermers om voor elke rit en mijn jonkie zou ik wel graag een longeerlijn, zweepje extra brokje mee nemen wat ik met die qua bescherming ga doen nog geen idee hoop dat ze lekker rustig staat..
Hooi net ben ik geen fan van tijdens rijden hooguit als ik verwacht dat ze echt lang moeten staan ( nog nooit voor gekomen) neem op warme dagen wel eens bakje natte bietenpulp/ musli mee( oudje drinkt slecht ergens anders uit een emmer)

Twan 26-11-2013
Luuk 17-8-2015

De sint kwam met de stoomtrein ozosnel na Nederland waar malle pietje kado tjes strooit langs elke kant

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 06:49

Ik heb een hooitas ipv hooinet die ik aan 2 kanten vastmaak zodat hij mooi stil hangt. Een los hooinet beweegt teveel in een trailer. Verder ligt er zaagsel in de trailer want die van mij plast nog wel eens.
En lijnen met paniekhaak. Verder niks want ik heb geen zadelkast. Maar het belangrijkste is dat het een degelijke trailer is die mooi rustig achter de auto hangt.

Blade B+13 [PR214,5] L1+12 [PR 216] L2 + 13 [PR 206] M1 + 19 [PR 220] M2 + 12 [PR 198,5] Z1 + 1
Mooie Anky jas...https://www.vinted.nl/member/153098379-1308elb

X2305

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 07:00

In de zadelkamer heb ik een kleine mestboy, een emmer, babyolie, een borstel, een hoevenkrabber, een reserve halster, en een reserve touw. In de trailer zelf zitten de trailertouwen bevestigd en hangt er een hooinet.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 07:03

Een schroevendraaier om de schroef van je voorstang los te maken.

Fayyah19

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 07:06

Mijn ruin staat altijd los in de trailer dus ik heb geen lijnen in de trailer hangen. Als ik een ander paard vastzet doe ik dat aan het halstertouw. Beschermers gebruik ik niet. Hooinet met grote mazen, hoe makkelijker er gegeten kan worden hoe rustiger ze staan. En verder heb ik altijd iets bij me om de balken van buitenaf los te kunnen draaien mocht er iets gebeuren.

Berith

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 07:51

Ligt er denk ik ook een beetje aan waar je met je paard heen gaat en wat je gaat doen. Ik ging in het verleden vaak ergens heen voor lange buitenritten. Dan had ik ook vaak een jerrycan met water in mijn trailer/of auto. En wat reserve dingen als extra singel, teugel, halster, vliegenspray, zweetdeken, hoevenkrabber, borstels. Verder inderdaad een mestboy en een kleine bezem.

Grondwerk en werk aan de lange teugel in combinatie met obstakeloefeningen om je paard/pony op een ongedwongen, speelse manier te gymnastiseren en mentaal uit te dagen https://longreinpg.com/ en https://playfulhorsemanship.com/

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 07:56

Hooinet maar niet met die hele grote mazen, want onze pony trekt die binnen een paar km leeg.
Dat doet ze nu met de middelmaat ook.

Heb verder niets in de trailer ( geen zadelkamer), maar een schepje voor de mest lijkt me best handig. Reservehalster heb ik altijd mee. Heb zelf touwen met beschermer en paniekhaken van kraemer.nl .
Beschermers gebruik ik nooit.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 08:01

Ik heb 2 vaste lijnen in de trailer hangen op juiste maat. Expres geen kettingen meer, maar ook geen elastiek. Beide met paniekhaken en niet te los of te strak.
Daarnaast altijd een hooinet, hoe kort het ook rijden is. Staan ze rustiger en het is beter voor de maag, helemaal op langere afstanden. Maar ook fijn voor het paard en dan blijven ze hier van de touwen af.

Ik gebruik altijd transport beschermers,maar welke je gebruikt is eigen voorkeur. Ook al staan ze rustig, ik heb echt nare dingen gezien en meegemaakt met laden of als er iets onderweg gebeurd, zelfs met de braafste paarden. Als het warm is wil ik heel soms met beschermers laden en ze dan af halen, maar 95 procent van de tijd blijven ze om. Ik heb de soort 3 in 1 beschermers met lappen erin. Plus springschoenen om achter. Vroeger wrl andere soorten gehad maar vond ik minder fijn.
Staartbeschermer heb ik alleen om op weg naar wedstrijd om de staart schoon te houden. Naar buitenrit en andere dingen nooit, want dan maakt schone staart niet uit.

Verder heb ik altijd hoevenkrabber bij me, jerrycan met water, opstapkruk. Geen mestboy, die past niet. Ook nog een reserve touw, touwhalster(maar daarmee nooit vastzetten), zweep, longeerlijn, wat lekker, wd40. Voor de rest hangt het er vanaf wat we gaan doen, voor buitenrit andere dingen als voor wedstrijd, voor dierenarts weer andere dingen.
Laatst bijgewerkt door MyWishMax op 21-06-24 08:02, in het totaal 1 keer bewerkt

B + 19 PR 217 / L1 + 24 PR 218 / L2 + 23 PR 212 / M1 + 28 PR 212,5 / M2 + 21 PR 227,5
[PP] [EJL-ITP] Een jaar wat zo goed begon, maar helaas...
[PW] [Volg] Van hoefzweer naar breuk?

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 08:02

belle_boef schreef:
Een schroevendraaier om de schroef van je voorstang los te maken.

Niet IN de trailer hoop ik.

In de trailer zelf: hooitas of hooinet en trailerlijnen of -touwen. Als je zo'n apart vak voorin hebt (onder waar het hoofd van je paard is) is dat een handige plek voor je mestboy. En anders zul je die ergens anders moeten laten.

Verder reservehalster en -touw en een mes. Indien nodig voor jouw individuele paard dan nog de spullen die je nodig hebt om in te laden, zoals longeerlijnen. En afhankelijk van waar je naartoe gaat jerrycans met water, emmers, spons, zweetmes.

Op de trailer gebruik je het beste leren halsters. Dingen als beenbeschermers heb ik nooit gebruikt. Staartbeschermer ook niet.

"I hate Russian dolls. So full of themselves."
-Greg Davies

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 08:08

Ik heb standaard een set borstels er in; longeerlijn voor het eventueel begeleiden met laden, extra halster en touw.
Verder liggen er standaard een aantal beschermers in zodat ik die niet van huis mee hoef te nemen. Extra vliegenspray, vochtige doekjes om neus bijvoorb3eld schoon te maken.

Ik heb dus eigenlijk puur op gemak ingericht. Maar vind de longeerlijn, bezem en extra halster en touw wel ideaal.

jowien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 08:38

Als je paard op de kettingen kauwt, zou ik juist niet met plastic eromheen gebruiken. Want dan kauwt hij op plastic. Dan beter de kettingen, of van die rubberen dingen?

Ik heb in de trailer voor het paard een hooinet, dat ik onderaan ook vast heb gemaakt tegen heen en weer zwaaien. Verder een tasje met een reservehalster, longeerlijn, verloopstekker, handdoekje om je handen af te vegen, en een kruismoersleutel met de maat voor de trailerwielen (is bij mij anders dan van de auto, met die moersleutel begin ik niks als er een band van de trailer gewisseld zou moeten worden). Tasje zit aan de trailerlijn in het lege vak vast als ik met 1 paard rij (is tweepaardstrailer), als de trailer vol staat met paard leg ik dat in de auto.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 08:41

In de trailer: trailerlijnen.
In de zadelkast: trailerslot om het ding op slot te zetten op de plek van aankomst, tas met wat borstels, in het seizoen een fles vliegenspray, en een trailerlaadhulp omdat 1 van mijn paarden wel eens wat zeikerig wil doen en ik altijd alleen ben. Klein emmertje met wat brokjes voor beloning na afloop.
Beenbescherming doe ik niet aan, hooinet eten ze tóch niet van, dus hoeft ook niet.
Mijn voorstang kan met het uiteinde van de wieldopsleutel van de auto worden losgedraaid dus daar heb ik geen extra gereedschap voor nodig.
Aan banden van de trailer verwisselen begin ik niet, mocht ik een band lek rijden dan kom ik op 3 banden ook thuis (900 kg laadvermogen per band)

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 08:54

Ik heb inmiddels een flinke lijst. Ik ga 1-3 keer per week met de trailer weg en rij alles van 1,5km tot 120km enkele reis en vaak alleen op pad. Ik heb dus in de loop der jaren een redelijk assortiment opgebouwd. Waarschijnlijk niet voor iedereen/ elke discipline van toepassing.

- Een hooitas die ik aan 3 kanten vast heb gezet zodat hij niet zo slingert. Extra karabijhaken en dit ding zijn daar handig voor: https://www.kramer.nl/Stallen/Stal-rijb ... t-ophanger
-Een longeerlijn om bij nood te kunnen gebruiken met laden (al leen ik die vaker uit dan dat ik hem zelf nodig heb)
- een reserve halster en touw. Liefst oude spullen zodat ik ze eventueel ook weg kan geven als iemand anders omhoog zit ergens mee. Ik vergeet nooit meer degene die uitstapte, mij een halster gaf en weg reed toen mijn halster net geknapt was bij het vast staan aan de trailer. Voor dat geweldige pay it forward moment wil ik altijd klaar zijn.
- reserve teugels
- een mestschepje in de vorm van een 2 delig sneeuwschepje.
- een opklapbaar krukje
-een opvouwbare emmer (action)
- een klein whiteboard om mijn telefoonnummer op te schrijven en bij de trailer te zetten als ik even weg ben om parcours te verkennen. (na ooit een half uur met iemand anders zijn paard bezig geweest te zijn terwijl die klem zat ik de vrachtwagen en we die persoon met geen mogelijkheid konden bereiken)
- een veilige vastzethaak zodat ik mijn paard aan de trailer kan vast zetten. https://www.kramer.nl/Stallen/Stal-rijb ... anbindhulp
-en om bovenstaande te faciliteren: een ring op de achterkant van mijn klep laten zetten bij aankoop.
- een emmertje met deksel met brokjes
- een staartzak (alleen ivm dunne mest bij reizen, anders is het een onzin ding)
- baby doekjes, overal handig voor maar vooral ivm bovenstaande.
- een dun laagje vlas achterin achter de achterbenen/ Wederom ivm de dunne mest. Dat deed ik niet toen ik een paard had die niet of gewoon normaal meste op de trailer.
- en standaard aan mijn 'reishalster' een extra lange lijn of leadrope. Ideaal als je alleen bent en even iets wil pakken uit je kofferbak/ van je achterbank etc.
- een zweepje
- een tas met daar in: een oude handdoeken, een borstel, reserve elastiekjes, handschoenen
- en een beetje gênant misschien: een potje met deksel om in noodgevallen voor een kleine boodschap te kunnen gebruiken in de trailer. Ik sta vaak op een terrein waar geen wc in de buurt is na net een dik uur in de auto gezeten te hebben..... Na verschillende zoektochten naar bosjes zonder publiek ben ik overgestapt op dit noodscenario.
En dat is dan alleen nog maar het standaard assortiment. Dat wordt dan per activiteit nog aangevuld met de daar voor benodigde spullen.

Wat ik niet gebruik: transportbeschermers. Meestal hebben ze niks om in de trailer en anders hooguit luchtige peesbeschermers voor de eerste paar keer.

Volg de avonturen van 24/7 buiten sportpaarden -> https://www.instagram.com/rakketje_en_co/

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 09:01

Piesen in de trailer doe ik gewoon op het zaagsel dat er in ligt. Of er nou een paard of een mens piest, same difference. Ik zie geen reden om dat in een emmer te gaan bewaren :))

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 09:29

Ibbel schreef:
Piesen in de trailer doe ik gewoon op het zaagsel dat er in ligt. Of er nou een paard of een mens piest, same difference. Ik zie geen reden om dat in een emmer te gaan bewaren :))

Nee, maar als je wat anders wil dan plassen kan ik mij voorstellen dat je het luchtdicht wil verpakken :))

"I hate Russian dolls. So full of themselves."
-Greg Davies

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 09:42

Ik heb een zadelkamer gemaakt in mijn trailer (waar mn zadel vervolgens nooit inlogt, maargoed :Y) )
Ik heb altijd mee:
schepje
water
extra touw
extra beugels (laatst keer geknapt, dus ligt set in trailer)
extra jodhpurs en chaps
sporen
oudere cap
zwepen
snoepjes
borstels
hoevenkrabber
emmers
reservewiel (zit bij in mijn zadelkast)
hooinet
2 nylon koorden om paard aan vast te zetten
hooinet

in de auto altijd simpele gereedschapskist voor nood

ik heb geen beschermers om, niet nodig (ze loopt gewoon braaf trailer op en af en staat gewoon goed braaf onderweg, alleen langere ritten voor springschoenen om ivm ijzers)

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 10:22

Standaard ligt in trailer:
Trailer zelf
Bezem/schep of Mestboy
2x Kettingen met plastic
Hooizak

Zadelkamer 1
Reserve halster en halstertouw.
Strotouwtjes
Spring en dressuurzweep

Zadelkamer 2
Lege ton om water in te doen
Lege emmers
Vliegenspray, spons en zweetmes

Gereedschapskist met in houd in de auto

Jonge draagt nu nog wel beenbeschermers, oudere met meer laadervaring niet. Transportbeschermers doe ik niet aan. Ik heb juist meer ellende en gevaarlijke situaties gezien door het gebruik van die beschermers.

Moonlight drs: L2+10 spr: L+9 cross: B+5 Met pensioen
Vita drs: B+10 spr: L+2 Naar Italië
Diva drs: B +14 spr B +1 cross B +2

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 10:28

Extra halster
Extra singel ( ik ben zo iemand die op wedstrijd gaat en al twee x singel is vergeten, dus na de 1e x direct de extra gekochte singel in de trailer gelaten)
Mest boy
Schaar ( om knotten direct los te maken tijdens het wachten op prijsuitreiking)
Borstel
Longeerlijn
Opvouwbaar krukje
Accu van de trailer camera
Zweepje

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 10:41

In de trailer zelf staat alleen mijn paard :-)

Hij staat aan 1 kant vast met een touw met plastic daaromheen.

Verder transportbeschermers en staartbeschermer. Een van onze paarden vindt het leuk om op de achterstang te gaan hangen dus dan is een staartbeschermer best wel lekker.

Overige zaken die dan in de auto liggen als er een paard mee gaat:
- papieren van het paard
- borstels van het paard
- emmer, plastic fles met water, handdoek, zweetmes
- ontsmettingsmiddel en klein verbanddoosje
- halstertouw
- wortels (heel belangrijk, wortels. Vooral niet te vergeten)

Afhankelijk van wat wij dan gaan doen komen daar dingen bij als opstapkrukje, zadel, wedstrijdspullen/springspullen etc..

De lijst van Pol0 vind ik ook heel zinnig (vooral dat whiteboard!). Wij gaan eigenlijk altijd met z'n tweeën op pad, maar als ik ooit alleen op pad zou gaan dan staan daar ook zeker handige dingen bij +:)+

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 10:47

Koper schreef:
Ibbel schreef:

Nee, maar als je wat anders wil dan plassen kan ik mij voorstellen dat je het luchtdicht wil verpakken :))

alleen voor een plasje hoor :+
Maar door het bakje kan ik het gewoon ergens weg kieperen in de bosjes en hoef ik er niet meer doorheen te dansen als ik ga opzadelen oid. Of als ik me omkleed in de trailer.

Volg de avonturen van 24/7 buiten sportpaarden -> https://www.instagram.com/rakketje_en_co/

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 12:06

Ik stop heel veel in mijn trailer, maar ik heb dan ook een omgebouwde tweepaardstrailer van Ifor Williams. Speciaal voor mij aangepast om mijn pony's en menwagen in 1 keer mee te kunnen nemen. Ik stop eigenlijk al de pony's hun spullen voorin bij de menwagen in. Oa een mestboy is zeer praktisch om mee te nemen. Daarnaast:
-xtra halsters+touwen (ja meervoud, ik heb wel eens gehad dat mijn pony 2 keer op 1 dag een halster besloot te breken, dus ik zet nu gewoon een doos met reserves in mijn trailer)
-jerrycan met water
-eten voor de pony's(ze krijgen altijd meteen elektrolyten+slobber)
-Hun slobberbakken
-Opvouwbare emmer
En voor de rest is het materiaal wat ik nodig heb om mee te mennen. Ze hebben ook een hooinet met 2 cm mazen, want alles groter daar steekt mijn jongste zijn hoeven in. Ik had ook lang extra hooi bij de kar liggen maar dat is na Epe op.

Alex en Jorie <3

jannico

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 13:02

Het hangt er van af waar we naar toe gaan.

Maar standaard:
- Prikpaaltjes
- Grepen
- Draad
- Sloten om de trailer en zadel kamer af te sluiten indien nodig.
- Vliegenspray
- Trailer Aid.. In de omgeving wel is mensen met lekke banden gehad. Op zijn zachtst gezegd niet fijn
- Trailer hooinetten.
- Degelijke vastzetlijnen (rubber omhult)
als je dit niet zelf ter plaatse kan fixen
In de trek auto ligt dan nog standaard extra halsters+touwen en een doppenset om de indien nodig de tussenschotten los te schroeven van buiten af.

De rest is dus variabel maar er is dan nog plek voor:

3 grote flexitubs, dekens, 2/3 grote hooinetten. Onze zadels + hoofdstellen voerbakken etc etc.
Alles wat paard gerelateerd is en mee moet kan eigenlijk mee in de trailer + paarden.

Trailer is een Fautras oblic +3

"Good horsemanship is handed down from one friend to another"

romeeweij3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-24 15:46

Heel erg bedankt!
-hooitas
-karabijn haken
-longeerlijn
-mestboy
-opklapbaar krukje
-opvouwbare emmer? Wat adviseren jullie?
-trailerlijnen. Maar welke? hij kauwt super erg op touwen.
-extra halster+ touw
-borstels (hoevenkrabber)
-jerrycan
-spons om hem daar af te sponzen
-schaar/ stenlymes
nog wat belangrijks vergeten? wil geen onzin er in hebben hangen