Vervoer shetlander, 1,5 paards/ veetrailer?

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
amy495
Berichten: 615
Geregistreerd: 31-12-12

Vervoer shetlander, 1,5 paards/ veetrailer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-24 20:00

Mijn huidige trailer is ondertussen duidelijk aan vervanging toe. Nou is dit een oude 1,5 paards trailer van hout die 24/7 buiten staat. Ondertussen meer rot dan hout natuurlijk en niet veilig meer.
Daardoor ben ik aan het kijken naar een nieuwe trailer van aluminium of polyester (of combinatie), ik kom alleen om in de hoeveelheid trailers die er beschikbaar zijn. Ik heb shetlanders, dus er staat 1 max. shetlanders per keer in de trailer. Hoeft dus geen hele grote trailer te zijn gelukkig.
Mijn eisen:
- lichtgewicht (auto mag 1300 trekken, pony's bij elkaar zijn ca. 500kg laadgewicht)
- aluminium/ polyester
- budget €7000 / €8000 incl.
- liefst geen zadelkamer
Occasion is ook een optie, maar er staan maar beperkt trailers te koop die aan mijn eisen voldoen helaas

Zelf heb ik de cheval liberte gold one en de bockmann champion uno op mijn lijstje staan, maar ik denk dat er vast wel meer vergelijkbare of betere trailers bestaan.

Daarnaast heb ik ook nog gekeken naar ponytrailers (hati o.a.) en kleinveetrailers gekeken, maar daarbij ben ik bang dat ik spijt krijg i.v.m. het formaat? Er komt geen groot paard in te staan, maar het lijkt mij ook wel fijn om rechtop in een trailer te kunnen staan zonder je hoofd te stoten?

Iemand ervaringen of tips in mijn zoektocht?

amy495
Berichten: 615
Geregistreerd: 31-12-12

Re: Vervoer shetlander, 1,5 paards/ veetrailer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-24 18:28

Niemand ideeën?

Floortje_NL

Berichten: 185
Geregistreerd: 13-05-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 19:02

Wat is nu precies je vraag?

Want je kan shetten in elke paardentrailer vervoeren. Tenzij je echt voor een ponytrailer zoals Hati wil gaan is de keuze reuze.

Wat wil je precies? Wil je dwars kunnen vervoeren? Wil je de inrichting aangepast hebben op kleintjes? Wil je een menkar mee kunnen nemen en moet die in de neus of achterin?

amy495
Berichten: 615
Geregistreerd: 31-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-24 21:22

Floortje_NL schreef:
Wat is nu precies je vraag?

Want je kan shetten in elke paardentrailer vervoeren. Tenzij je echt voor een ponytrailer zoals Hati wil gaan is de keuze reuze.

Wat wil je precies? Wil je dwars kunnen vervoeren? Wil je de inrichting aangepast hebben op kleintjes? Wil je een menkar mee kunnen nemen en moet die in de neus of achterin?


Ik zoek voornamelijk ervaringen van mensen met vervoer van shetlanders/kleine ponys. Dwars vervoer is voor mij niet nodig, wel wil ik heel graag de stangen
verlagen. Huidige trailer heeft dit niet en vind het soms wel lastig dat ze geen steun kunnen vinden.
Op dit moment heb ik alleen een sulky en ik weet nog niet of ik die in de toekomst mee wil nemen samen met pony. Menkar, eventueel icm. mentrailer, is op dit moment niet van toepassing dus daar kijk ik verder niet naar.

De keuze is inderdaad reuze, en aangezien dit voor mij de eerste keer is dat ik volledig zelf een trailer uitzoek weet ik eigenlijk ook niet zo goed waar ik moet beginnen en op moet letten haha.

welmoedz

Berichten: 1591
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 21:31


amy495
Berichten: 615
Geregistreerd: 31-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-24 21:42

welmoedz schreef:
Is dit niet wat voor je?
Pas ttm aan naar 1300 kg en je bent klaar :). Aluminium dus als t goed is kan die nog heeel lang mee met her en der wat onderhoud

https://link.marktplaats.nl/m2108976363 ... ialbuttons


Deze lijkt mij ook wel wat ja. Ga er naar kijken :)

Floortje_NL

Berichten: 185
Geregistreerd: 13-05-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 22:54

amy495 schreef:
Ik zoek voornamelijk ervaringen van mensen met vervoer van shetlanders/kleine ponys. Dwars vervoer is voor mij niet nodig, wel wil ik heel graag de stangen
verlagen. Huidige trailer heeft dit niet en vind het soms wel lastig dat ze geen steun kunnen vinden.
Op dit moment heb ik alleen een sulky en ik weet nog niet of ik die in de toekomst mee wil nemen samen met pony. Menkar, eventueel icm. mentrailer, is op dit moment niet van toepassing dus daar kijk ik verder niet naar.

De keuze is inderdaad reuze, en aangezien dit voor mij de eerste keer is dat ik volledig zelf een trailer uitzoek weet ik eigenlijk ook niet zo goed waar ik moet beginnen en op moet letten haha.

Een normale trailer zal je om moeten (laten) bouwen. Die worden niet standaard geleverd voor mini's.

In princiepe hoef je nergens rekening mee te houden want alles is aan te passen ;)