Moderators: C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance, Coby, Neonlight
Jet schreef:Als het veulen naar Zuid-Holland moet zou ik voor Pavena kiezen, die hebben veel ervaring met paarden, pony's en veulens vervoeren, hun internationale papieren op orde en weten wat er nodig is om een veulen uit België te halen. Ze rijden met een tweepaards wagen en dat is voor een veulen ook fijn. http://www.pavena.nl/ is de website.
Tijnje en Gelissen zijn ook zeker goed, maar die liggen wel uit de route en voor zover ik weet vervoeren die met grote vrachtwagens. Zij hebben ook alle internationale papieren op orde en weten ook hoe en wat met de papierwinkel.
Jet schreef:Ik denk dat het zomaar de grens over dit jaar met alle nieuwe regelgevingen wel een uitdaging is, ik zou me er zomaar niet meer aan wagen om het te doen.
foxy80 schreef:Ik denk nu vast echt als leek, maar als je als particulier gekocht hebt bij een particulier, en je hebt paspoort bij, dan mag je als particulier met een gehuurde trailer toch gewoon het dier ophalen? Ik vind het lijstje dat ikke opsomt nogal van de pot gerukt voor een particulier, waarom moet dat allemaal?
foxy80 schreef:Ik denk nu vast echt als leek, maar als je als particulier gekocht hebt bij een particulier, en je hebt paspoort bij, dan mag je als particulier met een gehuurde trailer toch gewoon het dier ophalen? Ik vind het lijstje dat ikke opsomt nogal van de pot gerukt voor een particulier, waarom moet dat allemaal?
SjonnieZ schreef:foxy80 schreef:Ik denk nu vast echt als leek, maar als je als particulier gekocht hebt bij een particulier, en je hebt paspoort bij, dan mag je als particulier met een gehuurde trailer toch gewoon het dier ophalen? Ik vind het lijstje dat ikke opsomt nogal van de pot gerukt voor een particulier, waarom moet dat allemaal?
Helaas regelgeving…verzonnen door een stel ambtenaren vanachter hun bureau.
De regelgeving verschilt ook nog per land door allerlei extra afspraken. België kent verzachtende maatregelen als je daar een dagje gaat rijden. Duitsland (nog) niet.
Officieel is het zo dat als ik een ritje met m’n paard ga maken in de Nederlands / Duitse grensstreek ik vooraf moet laten keuren.
Een adres op moet geven waar ik heen ga???? Boom 344???
Voor “vertrek” uit Duitsland weer moet laten keuren en dan de grens te paard over kan.
In Duitsland heb ik dan aanvullend ook nog een gele plakette (vergunning) nodig.
Waarom gemakkelijk als het moeilijk kan.
Er wordt overigens nog niet veel gecontroleerd.
Jet schreef:Dan kan hij niet zomaar op het nieuwe UBN nummer gezet worden, de RVO moet hem in het systeem invoeren in Nederland en daar willen ze het oude UBN nummer voor hebben.
Ikke legt het wel goed uit hoe het moet, maar ik vind het voor iemand die het nooit doet en niet in de materie is ingevoerd toch een hele klus.