Op 8 april ben ik verhuisd naar een nieuwe stal. Op mijn vorige stal liep ik echt op mijn tenen door de eigenaar ervan. Kreeg regelmatig opmerkingen die echt niet door de beugel konden etc.
Ik was niet de enige, het weekend ervoor was de stal eigenaar tekeer gegaan tegen een andere stalgenoot en zij heeft 2 dagen later meteen haar paard verhuisd. Ik ben daarna ook meteen vertrokken en heb niet gewacht tot hij een keer tegen mij zou ontploffen.
Ik heb de stalling opgezegd op 6 april, 8 april meteen vertrokken. Wilde er geen seconde langer blijven. Via bokt meerdere berichten gehad van mensen die hetzelfde met deze man hadden meegemaakt en ook direct waren weg gegaan.
Ik heb de maand april nog betaald. Nu krijg ik net een email dat hij de maand mei ook nog wilt a €405,-.
In het contract staat dat de opzegtermijn 1 volle kalendermaand is.
Andere mensen die er zijn weggegaan hebben 1 maand betaald en zijn vertrokken. Ookal was de maand al begonnen. Alleen aan mij vraagt hij nu nog een maand wat ik dus niet eerlijk vind.
Ik snap het als ik te laat ben met opzeggen en dus 2 maanden moet betalen. Maar ik gun het die man gewoon niet. Heb al 1x €405,- betaald voor de hele maand april dat ik er niet meer stond. Ik vind zelf dat je de rest dan ook een factuur had moeten sturen en 1 rechte lijn moet trekken.
Hij dreigt nu in een email dat als ik niet betaal hij het uit handen gaat geven en de kosten voor mij zijn. Bizar dat iemand die zijn eigen klanten wegjaagt ook nog geld eist.
Wat kan ik het beste doen? Het zal vast betaald moeten worden maar hopelijk heeft iemand goed advies hier mee om te gaan en eventueel tips?
Krijg zoveel stress van die vent