Pension klant

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sharmila

Berichten: 4807
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Schouwen Duiveland

Pension klant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-24 07:29

Nou wij zitten met een ding. We hebben een paard & bed, waarbij we de paardjes verhuren. In onze tuin hebben we een paddock paradise. Zelf hebben we 5 paardjes en we hebben 1 pension paardje. Een super leuke grote kruising van 11 maanden, hij is nu 1.55 hoog. Echt een schat van een paard. We zijn hartstikke gek met hem. Hij doet het ook echt leuk in de kudde. Zelf hebben we kleine pony’s onze grootste is 1.45. We verhuren de pony’s soms aan onze gasten. De mensen kunnen voor hun kind dan een eigen pony erbij boeken. Een concept wat ik heb afgekeken van een boerderij toen ik jonger was. Waar ik toen een fjord bij huurde. Je raadt wel wat onze leukste vakanties waren in mijn beleving haha.

Maar wat ik bied voor onze pensionklant;
- onbeperkt biologisch hooi
- rijbak gedraineerd
- camera waar ze altijd haar paard in de gaten kan houden
- we halen regelmatig een borstel over hem.
- ze mag altijd de koelkast in duiken om wat te drinken te pakken mee eten. We zijn niet zo moeilijk. Ze doet dit overigens niet.
- mest dienst, 1 keer per week hooi vullen en uitmesten.
- stalling is 250 per maand


Nu komt het probleem. De mest dienst hebben we dus pas geleden ingesteld, omdat de een alles deed en de ander niks. Dat vonden we oneerlijk. We hebben een meisje die een van onze paarden least. Dus voor haar geld dezelfde regel. Ze komt haar afspraak keurig na. Onze pensionklant nam zelfs de moeite niet om überhaupt te reageren op het bericht in de groepsapp. Haar paard moest ontwormd worden. Inmiddels 2 weken geleden. Wormenkuur ligt hier op tafel. Keurig door haar betaald. Maar ik ga hem niet geven. Ik heb dwerggroei en door kanker kan ik mijn armen niet strekken. Dus dat lukt me niet. Ze komt gewoon niet opdagen.

Als ze komt 1 keer in de paar weken is ze zo snel weg dat zaken met haar bespreken onmogelijk is. Als ik haar zie en naar beneden loop (ik lig veel in bed doordat ik ziek ben) is ze al foetsie. Op apps reageert ze niet. Ze betaalt de stalling keurig. We hebben nu een regel ingesteld dat als je niet meer of hooi heeft je 20 euro per week meer betaalt of 75 per maand. Hier hebben we ook geen reactie op ontvangen.

Het is echt een lieve meid hoor. Maar ik word moedeloos. Mijn man is echt een held die doet alles samen met de vader met het meisje die een van onze ponies least. Maar die mannen werken ook veel. Mijn man is chauffeur. ALLES komt op zijn schouders terecht. Ik probeer 1 keer per week te mesten. Soms 2 keer als ik geen chemo heb. Maar ja ik heb een oksel dissectie en aan de andere kant een porth a cath waardoor mijn schouder mega zeer doet. Ik doe wat ik kan. Maar ik run ook de b&b en heb een dochter van 3.

Ben ik onredelijk? Ben ik te duur? Ik wil geen vol pension stal zijn omdat we dat nu niet kunnen. Die ene dag in de week zou ons zo ontlasten. Maar ze komt gewoon nooit voor haar paardje. Vannacht heb ik er zelfs over gedroomd dat ze boos werd en niet meer wilde betalen. Mijn man wilt liever niet dat ze weggaat want inmiddels zijn we allemaal gehecht aan haar paard. -O-

Jullie een idee?

Cioccolato

Berichten: 6618
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Pension klant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-24 07:33

Meer laten betalen of haar weg sturen..

En jeetje, doe dat alsjeblieft want voor jou klinkt alles al heftig genoeg. En wil je daar erg veel sterkte mee wensen. Denk aan jezelf, niet aan andermans paard.

Artimes

Berichten: 494
Geregistreerd: 21-02-15

Re: Pension klant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-24 07:37

Klinkt als een hele fijne plek voor je paard, of ze gaat meehelpen in het rooster of ik zou haar stalling opzeggen en een andere, wel mee helpende klant zoeken.
Je bent absoluut niet duur overigens..

Daihyo

Berichten: 88051
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-24 07:40

Inderdaad meer laten betalen (beurten afkopen) en voor dat geld iemand inhuren voor een mest/hooibeurt.
Dan is het én rechtgetrokken en zijn jullie toch wat ontzien in het werk.

KimD

Berichten: 20429
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-24 07:40

Als ze nergens op reageert nog één app persoonlijk aan haar sturen en anders een (aangetekende) brief waar jullie haar uitnodigen voor een koffie om dit te bespreken?

Je kunt dan ook direct benoemen dat je eigenlijk hartstikke blij met haar én haar paard bent maar dat je graag even een aantal dingen rustig wilt bespreken.

Aangezien ze steeds netjes betaald lijkt het me niet een kwestie van onwil. Ze heeft het misschien niet eens in de gaten.

Sharmila

Berichten: 4807
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Schouwen Duiveland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-24 07:41

Daihyo schreef:
Inderdaad meer laten betalen (beurten afkopen) en voor dat geld iemand inhuren voor een mest/hooibeurt.
Dan is het én rechtgetrokken en zijn jullie toch wat ontzien in het werk.


Ja inderdaad dat was de reden om dan bij te laten betalen. Maar ik heb een vermoeden dat ze dat niet wilt doen. Gewoon radio stilte.

Sharmila

Berichten: 4807
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Schouwen Duiveland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-24 07:42

KimD schreef:
Als ze nergens op reageert nog één app persoonlijk aan haar sturen en anders een (aangetekende) brief waar jullie haar uitnodigen voor een koffie om dit te bespreken?

Je kunt dan ook direct benoemen dat je eigenlijk hartstikke blij met haar én haar paard bent maar dat je graag even een aantal dingen rustig wilt bespreken.

Aangezien ze steeds netjes betaald lijkt het me niet een kwestie van onwil. Ze heeft het misschien niet eens in de gaten.


Hebben we al gedaan. En gewoon radiostilte. Als test heb ik haar een lieve foto gestuurd van haar paard. Daar reageerde ze wel op.

AmyJamess

Berichten: 2120
Geregistreerd: 03-10-08
Woonplaats: Hengelo (OV)

Re: Pension klant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-24 07:58

Je hebt het over een meisje, hoe oud is ze? Zijn haar ouders erbij betrokken? Als dat zo is, kun je misschien contact leggen met haar ouders en hun de situatie uitleggen?
En anders even een berichtje sturen dat je graag even met haar om tafel wil en zo niet, dat je dan haar weg stuurt.
Misschien komt het dan bij hij binnen dat het serieus is en wel moet reageren.
Vervelende situatie, hopelijk kom je er nog uit samen.

Artimes

Berichten: 494
Geregistreerd: 21-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-24 08:01

Laat niet zo over je heen lopen, ik neem aan dat ze van jouw situatie afweet, als ze dan wel kan reageren op een lieve foto van haar paard, heeft ze gewoon lak aan jou.. ik zou ook niet blij zijn met een ontworming die blijft liggen.
Ik zou van je af bijten en deadline stellen voor ontworming en reactie op meer betalen om haar beurt af te kopen, zo niet dan zou ik haar de wacht aanzeggen. Dat iemand een leuk persoon is en een leuk paard heeft wil niet zeggen dat iemand maar over je heen kan lopen en je op deze manier kan negeren

Nienkje_H

Berichten: 428
Geregistreerd: 22-01-14
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Pension klant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-24 08:11

Bel haar.

meggiemeg

Berichten: 12229
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Pension klant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-24 08:26

De reden die je aangeeft ( jullie zijn gehecht aan haar paard) zou je eigenlijk achterwege moeten laten bij het nemen van een beslissing of een klant nog wel past binnen jullie beleid of niet. Als ze weg gaat komt er hoogstwaarschijnlijk wel weer iemand anders en dat paard zal ook leuk genoeg zijn om weer aan te hechten. Voor nu past ze niet binnen het beleid wat jullie hebben veranderd. Het is jammer maar niet elke klant is jullie klant. Weeg af wat voor jullie zwaarder weegt, al haar extra klussen erbij nemen of toch op zoek naar een klant welke dat doet, of iemand zoeken die tegen betaling klussen kan doen.

Poekkie

Berichten: 7353
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-24 08:31

Hmm wat een nare situatie. Begrijp ik het goed dat ze eerst volpension bij jullie stond en er dan zonder overleg met haar een verplichte mest- en hooidienst is ingevoerd? En ze daarvoor gewoon de hooidienst afkocht a 75 euro pm? Of lees ik dat verkeerd?

ellepel

Berichten: 47352
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-24 09:13

Nienkje_H schreef:
Bel haar.



ja is er een reden dat je haar niet kunt bellen en een afspraak maakt om even samen te zitten om alles door te nemen?

Sizzle

Berichten: 35699
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Pension klant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-24 09:21

Ik mis een beetje of het aan het begin al helder was dat er 1x per week uitgemest moest worden.
Als dat eerder niet het geval was en de eigenaar in feite gewoon een soort opfokadres zocht, dan snap ik haar ook.
Niet reageren is dan uiteraard niet fatsoenlijk, echter zou ik dan ook bellen en niet appen.

Alja

Berichten: 25607
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Pension klant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-24 09:31

Zou beginnen met niet gehecht te raken aan een paard die niet van jou is.
Wist je van te voren dat ze weinig zou komen?

Sharmila

Berichten: 4807
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Schouwen Duiveland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-24 09:34

Ik noem haar meisje maar het gaat om een volwassen dame met een eigen bedrijf zelfs. Als ik bel neemt ze uiteraard niet op. We zijn nooit een vol pension geweest. Maar ik had eerst geen harde regel met de minimale hoeveelheid wanneer je iets deed. Waardoor het een beetje krom ging lopen. De een deed alles de ander niks.

Sharmila

Berichten: 4807
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Schouwen Duiveland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-24 09:35

Alja schreef:
Zou beginnen met niet gehecht te raken aan een paard die niet van jou is.
Wist je van te voren dat ze weinig zou komen?


Ze kwam over als een meisje die erg betrokken was en mee zou helpen. De eerste dag stond ze ook keihard mee te helpen.

DuoPenotti

Berichten: 29617
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-24 09:35

Sizzle schreef:
Ik mis een beetje of het aan het begin al helder was dat er 1x per week uitgemest moest worden.
Als dat eerder niet het geval was en de eigenaar in feite gewoon een soort opfokadres zocht, dan snap ik haar ook.
Niet reageren is dan uiteraard niet fatsoenlijk, echter zou ik dan ook bellen en niet appen.

Dit is precies wat ik dacht.
De mestdienst is pas later in gegaan. Tenminste zo begrijp ik het.
Dat is dus niet zoals zij bij aanvang dacht dat het zou zijn.
Geen idee hoe ver weg ze woont en hoe druk ze het prive heeft om een verplichte dag te komen.

Ik begrijp jou situatie enorm goed. Dus dat zou ik haar dan ook echt uitleggen. Want misschien beseft ze te weinig hoe het met je gaat.
Dus echt uitschrijven (beter in afspraak dat je elkaar ziet) van ik weet dat het zo niet is gestart, maar ik kan voor nu gewoon niets anders beslissen dan dat ik hulp nodig heb.

FriesWytske
Berichten: 9900
Geregistreerd: 05-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-24 09:36

AmyJamess schreef:
Je hebt het over een meisje, hoe oud is ze? Zijn haar ouders erbij betrokken? Als dat zo is, kun je misschien contact leggen met haar ouders en hun de situatie uitleggen?
En anders even een berichtje sturen dat je graag even met haar om tafel wil en zo niet, dat je dan haar weg stuurt.
Misschien komt het dan bij hij binnen dat het serieus is en wel moet reageren.
Vervelende situatie, hopelijk kom je er nog uit samen.



Volgens mij is het meisje waar ze het over heeft juist wel degene die de afspraken nakomt.

DuoPenotti

Berichten: 29617
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-24 09:37

Sharmila schreef:
Ik noem haar meisje maar het gaat om een volwassen dame met een eigen bedrijf zelfs. Als ik bel neemt ze uiteraard niet op. We zijn nooit een vol pension geweest. Maar ik had eerst geen harde regel met de minimale hoeveelheid wanneer je iets deed. Waardoor het een beetje krom ging lopen. De een deed alles de ander niks.

Maar wat was je dan?
Bij geen vol pension zie ik een eigenaar elke dag zelf mesten.
het is dan erg raar dat daar geen regels over waren.

Je eigen onduidelijkheid haalt je nu dus eigenlijk in.
Dus plan echt een afspraak, eis die gewoon.
Spreek je daar uit, mee helpen of gaan.

Sizzle

Berichten: 35699
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-24 09:44

Ik zou eerst even stoppen met een volwassen vrouw die een eigen bedrijf runt een meisje te noemen, dat verandert namelijk gelijk de situatie.
Die vrouw zocht geheid gewoon een plek waar ze niet te veel tijd kwijt was en dacht destijds dat 1x per week er wel in zou moeten zitten, maar heeft dat onderschat en werkt zich een slag in de rondte.
Of dat paard wel of niet lief is, is irrelevant. Of ze zal zelf moeten zorgen dat er destijds iemand tegen betaling voor haar taken komt zorgen, of jullie zeggen het contract op.
Ik begrijp volledig dat jouw situatie echt ontzettend afschuwelijk is, masr dit is een zakelijke overeenkomst en die moet je zakelijk oplossen.
Als ik me niet vergis, is hier in een eerder topic ook voor gewaarschuwd dat je instelling te vriendelijk is.

Zet een deadline voor eind van de maand en laat dat ook middels een brief of zo aan je klant weten. Is er dan nog geen oplosding, dan zeg je het contract op.

Bij je volgende klant leg je de afspraken vervolgens beter vast in een contract inclusief de consequenties bij niet nakomen.

tiwi1969

Berichten: 7645
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Re: Pension klant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-24 09:54

Wat ik mij afvraag, heb je die vrouw al een keer gebeld? Dat is toch een stuk persoonlijker.

overzee2

Berichten: 667
Geregistreerd: 13-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-24 09:56

Je hebt al goede tips gekregen.
Feit is dat je een dienst verleent, bedrijfsmatig. Hoewel je maar een pensionklant hebt is dat wel het geval en moet je dus zakelijk zijn.
Zet voor jezelf de lusten (wat doen jullie) en lasten (wat verwachten jullie van haar) op papier in een contract en nodig haar uit om deze nieuwe voorwaarden te bespreken en te ondertekenen.

Komt ze niet dan zeg je de huur op, komt ze wel dan een stevig gesprek. Afkopen kan alleen als je iemand hebt die dit wil doen.

Het is jouw erf, jouw bedrijf, jullie bepalen en niet zij. Wel kan zij beslissen dat ze beter op een andere stal past en dat mag.

Sourire
Berichten: 815
Geregistreerd: 15-08-11
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-24 10:05

Ik kan mij goed voorstellen dat je in jouw/jullie situatie graag zou zien dat deze pensionklant wat meer doet.

Maar. Als ik het goed begrijp was dit niet de afspraak toen zij bij jullie kwam te staan en is deze regel op een later moment, eenzijdig door jullie, ingevoerd. Hebben jullie een overeenkomst op papier waarin de voorwaarden zijn opgenomen? Ook zonder een overeenkomst op papier is er sprake van een overeenkomst tussen jullie. Tenzij anders afgesproken kan je normaliter niet zomaar eenzijdig wijzigingen doorvoeren en dit dus ook niet zomaar van haar eisen. Ik zou toch proberen het gesprek met haar aan te gaan. Wellicht is dit voor haar helemaal niet haalbaar en heeft ze bewust voor de plek bij jullie gekozen juist omdat ze dit niet kan.

BigOne
Berichten: 38288
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-24 10:07

100 euro erbij, het meisje vragen of ze voor 100 euro minder stalgeld die klussen erbij wil doen. Of afscheid nemen.