Trailer wat een kosten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Setteli

Berichten: 3172
Geregistreerd: 21-03-09
Woonplaats: Twente

Re: Trailer wat een kosten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 15:27

Ik heb een polyester die een houten bodem had. Helaas weer rottende plekken in de bodem en na al meerdere trailers met dit euvel, heb ik er een alu bodem in laten zetten. Had ik veel eerder moeten doen.
Ik moet zeggen dat dit absoluut niet duur was. Ik was voor een alu bodem (2 paards) een nieuwe koppeling, breekkabel en stekker en 2 nieuwe banden iets meer dan 1500 euro kwijt.

Ga anders eens langs bij een aantal trailerboeren, vraag wat je voor jouw trailer krijgt als je hem inruilt voor een polyester met alu bodem. Brouwer in Steenwijk heeft een ruime keus. Wel een eindje bij jou vandaan, maar is het ritje misschien wel waard.

littleroosie

Berichten: 6062
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Re: Trailer wat een kosten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 17:02

Atec staat er helaas bekend om dat ze weg rotten. Ik had zelf een hele mooie 2e hands gekocht, bleek de bodem en de wanden helemaal rot waren, ik kon de trailer gelukkig terug brengen. Ik heb nog een volledig polyester mustang, zweer bij deze trailer, koste 4000 euro maar is het absoluut waard.

DuoPenotti

Berichten: 29582
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 17:10

Hoe kan het dan dat onze atec niet is weggerot?
Ja uiteraard in 26 jaar zijn onderhoud nodig gehad, maar dat is logisch bij hout.

Denk dat het met alle houten trailers is die buiten staan.
Mij is geleerd dat houten trailers rond de 10 jaar mee gaan en dan een andere bodem, eventueel wand nodig hebben.

Zeker de 2e handjes voor 2000 of zo, daar moet je echt goed naar laten kijken.

Charmaine
Berichten: 1414
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Trailer wat een kosten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 19:10

Mijn Atec idem. Ruim 20 jaar plezier van gehad...

callippo

Berichten: 3202
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: Enschede

Re: Trailer wat een kosten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-24 08:09

Bij oudere trailers (20+), blijft het hout veel langer goed.
Dit komt door de middelen die gebruikt mogen worden om hout te beschermen. Vroeger hadden ze veel 'sterkere' chemicaliën om te voorkomen dat hout gaat rotten. Maar doordat deze slecht zijn voor het milieu, mogen deze niet meer gebruikt worden.
Dit is mij verteld door een garage die veel in trailers handelt en repareert.

meggiemeg

Berichten: 12228
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-24 09:32

pillow schreef:
Cioccolato schreef:
Hout is troep voor een trailer. Als het kan zou ik inwisselen voor aluminium.
De mijne van hout is al 22 jaar oud en nog prima.

Van de week mijn trailer ook nog eens kritisch bekeken, inmiddels 19 jaar oud en ziet er nog zo goed als nieuw uit, 1 klein deukje in het spatbord (vrachtwagenchauffeur schatte de bocht verkeerd in..)niet verkleurd, kap nog heel. Doe hem niet weg.

Binoche
Berichten: 532
Geregistreerd: 15-08-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-24 10:17

pillow schreef:
Cioccolato schreef:
Hout is troep voor een trailer. Als het kan zou ik inwisselen voor aluminium.

De mijne van hout is al 22 jaar oud en nog prima.


Ik heb hier een Bockmann staan van 35 jaar waarin ik nog steeds mijn minitraktor vervoer. Hij heeft één keer een nieuwe bodem gehad en dat is het. Nooit een rot plekje gehad in de zijpanelen. Ik denk alleen dat de nieuwere absoluut niet meer zo sterk gemaakt worden.

OleJon
Berichten: 2505
Geregistreerd: 04-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-24 10:20

Wintu schreef:
GekOpFjorden schreef:
Als ik alles had geweten had ik sowieso nieuw gekocht.
En met alle kosten heb ik het gevoel dat ik beter door kan gaan dan heb ik volgend jaar een nieuw opgebouwde trailer waar ik nog wat jaren mee door kan en intussen kan sparen voor een nieuwe aluminium.

Nieuw kan ik nu niet aanschaffen en 2e hands weet je niet altijd wat je koopt en nu weet ik precies wat ik heb en wat ik nog moet/wil doen

De kosten die ik er nu aan heb gehad
Aanschaf 3000
Nieuwe bodem compleet 900
Stang extra, zadelkamer en nieuw deurtje 1500

Volgende word omlijsting deur en 1 zijwand kosten 1100

Volgend jaar de andere zijkant en dan is hij binnen 5 jaar zo goed als nieuw opgebouwd

Vind het ook lastig om mijn 1e half opgeknapte trailer weg te doen want nieuw kan ik nu niet kopen en 2e hands wat krijg ik dan weer...


Wat kost een middenmoot alu trailer dan eigenlijk tweedehands?

Ik vind aanhangwagens sowieso erg prijzig, wij hebben een nieuwe surf trailer met rekken er in, extra deur en poten, kaching 6000 euro. Dus kan me nu ineens niet bedenken wat een alu paardentrailer dan wel niet moet kosten :')


4 jaar terug een gloednieuwe Bockman 1.5 paards met zadelkamer gekocht voor 6800 euro. Viel mij mee

DuoPenotti

Berichten: 29582
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-24 10:22

callippo schreef:
Bij oudere trailers (20+), blijft het hout veel langer goed.
Dit komt door de middelen die gebruikt mogen worden om hout te beschermen. Vroeger hadden ze veel 'sterkere' chemicaliën om te voorkomen dat hout gaat rotten. Maar doordat deze slecht zijn voor het milieu, mogen deze niet meer gebruikt worden.
Dit is mij verteld door een garage die veel in trailers handelt en repareert.

Dat zou kunnen natuurlijk :j Best logisch.

Maar daar hebben dan ook alle fabrikanten last van, niet 1 merk.

Goed toen wij onze trailer kochten bestond het alu nog niet in de trailers.
Zou ik nu een nieuwe kopen werd het ook een alu.

Je hebt gewoon onderhoud aan hout, dat blijft, maar hier paar jaar terug nieuwe wand en bodem en alles nagekeken wat belangrijk is. 1600,- voor betaald, als ik dan weer 10 jaar vooruit kan, daar koop ik niks anders van.

GekOpFjorden

Berichten: 342
Geregistreerd: 13-10-21
Woonplaats: Leiden

Re: Trailer wat een kosten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-24 11:16

Ik denk dus ook dat als ik nu investeer ik nog 10 jaar voort kan (trailer is 20 jaar oud) war er hiervoor vervangen is weet ik niet maar met het geld wat ik er al in heb zitten kan ik denk beter doorgaan.

En de volgende word sowieso aluminium