Super brave pony gekocht maar al vanaf trailerladen steigeren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Wintu

Berichten: 3066
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 18:39

AppleSter schreef:
DuoPenotti schreef:
Castreren, met een paar keer flink streng zijn heeft hier mijn paardje toen helemaal doen veranderen.
En het is echt een goedzak nu.
En die viel ook echt aan met de oren in de nek en mond wijd open.

Heb zelfs een merrie gehad die dat als jaarling 1 keer heeft geflikt.... heks :D
Maar ook dat was na 1 keer af...
of dat dan ook hormonen zijn, geen idee. Maar dat was wel een tante sidonia zeg met een kop erop.
Dus ja, paarden proberen wel eens wat....

Echt ts, wil de verkoper je niet helpen, castreer hem, nu goede tijd voor.
Vraag desnoods een paar keer hulp en het komt goed :j


Dank voor deze reactie. Helaas ligt het complexer dan dat, anders was een juridische stap niet nodig geweest.


Je wilt info en we moeten het doen met halfbakken informatie, apart. Dus wat wil je nu eigenlijk?

Jorex

Berichten: 9993
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 18:39

Bvb Amerikaanse minis zijn aardig wat meer waard dan de doorsnee shetlander/kruising afstamming onbekend. Dus zonder dat ts een ras heeft genoemd kan ik die aanname niet maken dat het een shetlander is. (En ook "brave" Shetlanders zijn tegenwoordig duur)

Zonnetje81
Berichten: 18688
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 18:40

AppleSter schreef:
Dank voor de reacties! Ik heb met vriendin afgesproken dat ik niet teveel details op internet zet over de pony zelf. Het is een jonge pony en ze heeft een bijna identieke pony (zelfde leeftijd, geslacht en stamboek) al wat langer staan. Natuurlijk is het een jonge pony, daar kun je bepaald gedrag bij verwachten maar dit gedrag van deze pony gaat echt wel verder dan dat van een (vaak in de hand zijnde) andere jonge pony. Zeker in combinatie met het verkoopverhaal, waar ik ook enthousiast van werd toen ze het mij stuurde voor ze ging kijken. Hij paste in dat verhaal helemaal in haar plaatje, net als haar andere pony.

De pony is niet gekeurd bij aankoop maar wel eenmaal thuis. Dierenarts heeft de pony bekeken, hij is (zover de dierenarts kon zien) helemaal gezond. Ze heeft de pony ongeveer een maand en na ongeveer een week het afwijkende gedrag voor het eerst gecommuniceerd naar de verkoper. De verkoper was er trouwens bij aanwezig toen hij het gedrag liet zien in de trailer.

Verkoper wilde hem alleen aan een 5* huisje verkopen en alleen als het voor de lange termijn was, want pony verdiende het allerbeste. Deze pony zou echt goed passen en zeker niet tegenvallen. De verkoper wilde er niet aan dat de pony niet was zoals aangegeven, maar is inmiddels bijgedraaid en raadt vriendin aan hem zo snel mogelijk te verkopen. Verkoper wil de pony echt niet terug, ook niet voor een lager bedrag.
En dat is ze nu van plan. Maar wat dan? Kan een nieuwe eigenaar bij haar terugkomen als hij dit gedrag ook daar vertoont? Ik zou dat zelf niet aandurven.
Heb je helemaal 0 rechten als je een pony/paard van een particulier koopt?

Wintu

Berichten: 3066
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 18:40

oji schreef:
Kan me bijna niet voorstellen dat een geschil om een pony van ca 1meter voor welzijnswerk en die nog onbeleerd is, het uurloon van de inzet van advocaten kan rechtvaardigen....dat lijkt me nou net de allerduurste oplossing. Ik geloof er eerlijk gezegd geen zak meer van.

Nou precies dat.

Zonnetje81
Berichten: 18688
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 18:41

Weet je wel wat een rechtszaak kost en een advocaat :+ Nou ik kan je vertellen, alleen al een verweerbrief laten schrijven met alle telefoongesprekken etc vooraf gaat je al 1500-2000 euro kosten (350 per uur is niks). En niet elke advocaat kan hippisch recht doen.
Laatst bijgewerkt door Zonnetje81 op 05-04-24 18:43, in het totaal 1 keer bewerkt

cobiie

Berichten: 7315
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 18:43

Wintu schreef:
oji schreef:
Kan me bijna niet voorstellen dat een geschil om een pony van ca 1meter voor welzijnswerk en die nog onbeleerd is, het uurloon van de inzet van advocaten kan rechtvaardigen....dat lijkt me nou net de allerduurste oplossing. Ik geloof er eerlijk gezegd geen zak meer van.

Nou precies dat.

Dus daarom nu even gebruik maken van het feit dat mogelijk alles aan de verkoper wordt doorgegeven en via dit topic "dreigen" met juristen, extra kosten . ;)

AppleSter

Berichten: 818
Geregistreerd: 20-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-24 18:45

Zonnetje81 schreef:



Exact. Hij had al een medisch probleempje bij aankoop maar is ervoor behandeld (dus gaan ervan uit dat het daarmee klaar is) maar is ook verder gezond bevonden. Ook met betrekking tot het gedrag dat hij laat zien; veearts kon er niets geks aan vinden op dat vlak.
Hierbij dus verantwoordelijkheid afgelegd. Voldoende zo?

AppleSter

Berichten: 818
Geregistreerd: 20-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-24 18:45

Zonnetje81 schreef:
Weet je wel wat een rechtszaak kost en een advocaat :+ Nou ik kan je vertellen, alleen al een verweerbrief laten schrijven met alle telefoongesprekken etc vooraf gaat je al 1500-2000 euro kosten (350 per uur is niks). En niet elke advocaat kan hippisch recht doen.


Ik weet wat het kost. En ik weet ook dat we alle te maken en gemaakte kosten kunnen verhalen.
Het is tevens een principe kwestie.

isamelle
Berichten: 42
Geregistreerd: 04-04-24

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 18:47

Waarom stel je haar dat niet voor 50/50 dat klinkt redelijk. Ik wil hier niet tussen zitten eigenlijk.

AppleSter

Berichten: 818
Geregistreerd: 20-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-24 18:48

cobiie schreef:
Dus daarom nu even gebruik maken van het feit dat mogelijk alles aan de verkoper wordt doorgegeven en via dit topic "dreigen" met juristen, extra kosten . ;)


Zover ik weet leest verkoper niet mee, maar het is een openbaar forum. Ik probeerde gewoon een juridische vraag te stellen maar het is Bokt; dus het moet uit de hand lopen. Hoe koper het financiƫle stukje doet qua procederen is geheel aan koper.

Kaja

Berichten: 3881
Geregistreerd: 14-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 18:49

AppleSter schreef:
Zonnetje81 schreef:
Weet je wel wat een rechtszaak kost en een advocaat :+ Nou ik kan je vertellen, alleen al een verweerbrief laten schrijven met alle telefoongesprekken etc vooraf gaat je al 1500-2000 euro kosten (350 per uur is niks). En niet elke advocaat kan hippisch recht doen.


Ik weet wat het kost. En ik weet ook dat we alle te maken en gemaakte kosten kunnen verhalen.
Het is tevens een principe kwestie.

Je kunt zoveel verhalen. De kans dat je het daadwerkelijk krijgt, is weer een ander verhaal.


cobiie schreef:
Dus daarom nu even gebruik maken van het feit dat mogelijk alles aan de verkoper wordt doorgegeven en via dit topic "dreigen" met juristen, extra kosten . ;)


Zo komt het wel over ja.

Kaja

Berichten: 3881
Geregistreerd: 14-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 18:49

isamelle schreef:
Waarom stel je haar dat niet voor 50/50 dat klinkt redelijk. Ik wil hier niet tussen zitten eigenlijk.

Niet doen ook, is allemaal grootspraak!

AppleSter

Berichten: 818
Geregistreerd: 20-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-24 18:50

isamelle schreef:
Waarom stel je haar dat niet voor 50/50 dat klinkt redelijk. Ik wil hier niet tussen zitten eigenlijk.


Ik wil er ook niet tussen zitten. Koper heeft een oprecht voorstel gedaan; daar blijft het bij inclusief alle veeartskosten die ze heeft moeten maken en ook het retour brengen.
Van het verlies dat koper neemt hiermee kan verkoper een goed thuis voor pony zoeken, hem een paar maanden voeren, etc.
Maar nogmaals, verkoper kan zelf contact leggen met koper als verkoper het samen op wil lossen.

Zonnetje81
Berichten: 18688
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 18:51

Misschien moet ze een gedragsdeskundige in de hand nemen, misschien kan die er nog iets nuttigs over zeggen.

AppleSter

Berichten: 818
Geregistreerd: 20-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-24 18:51

Kaja schreef:
isamelle schreef:
Waarom stel je haar dat niet voor 50/50 dat klinkt redelijk. Ik wil hier niet tussen zitten eigenlijk.

Niet doen ook, is allemaal grootspraak!


Absoluut! Wat een enorm goede bijdrage ook! Topper!!!!

AppleSter

Berichten: 818
Geregistreerd: 20-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-24 18:51

Zonnetje81 schreef:
Misschien moet ze een gedragsdeskundige in de hand nemen, misschien kan die er nog iets nuttigs over zeggen.



Dat is een goede tip! Dank je wel; die schuif ik door naar koper.

GabberGill

Berichten: 5840
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 18:51

Furst schreef:
Popstra schreef:
Het klikt niet, u moet hem terug nemen


Daar gaan ze echt wel eens goed mee lachen hoor. Maarja

Nare toon wordt er wederom gezet en zeker onnodig op dit punt aangezien er een redelijk positief aantal berichten plaatsvind

Zonnetje81
Berichten: 18688
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 18:52

AppleSter schreef:
isamelle schreef:
Waarom stel je haar dat niet voor 50/50 dat klinkt redelijk. Ik wil hier niet tussen zitten eigenlijk.


Ik wil er ook niet tussen zitten. Koper heeft een oprecht voorstel gedaan; daar blijft het bij inclusief alle veeartskosten die ze heeft moeten maken en ook het retour brengen.
Van het verlies dat koper neemt hiermee kan verkoper een goed thuis voor pony zoeken, hem een paar maanden voeren, etc.
Maar nogmaals, verkoper kan zelf contact leggen met koper als verkoper het samen op wil lossen.


Ik wil er niet tussen zitten en daarom zet ik het op bokt.

Sorry maar je bent volwassen en neem aan dat je een weldenkend mens bent, dan weet je als je zo'n topic opent dat je er tussen zit. Wat niet wegneemt dat ik denk dat je zelf de koper bent.

AppleSter

Berichten: 818
Geregistreerd: 20-05-16

Re: Super brave pony gekocht maar al vanaf trailerladen steigeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-24 19:02

Denk gerust wat je wil, ik lig er niet wakker van. Ik ga niet meer in op 50/50 deals of wat dan ook; als verkoper iets wil mbt de pony terugnemen dan kan ze koper appen

Onali

Berichten: 18494
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 19:03

AppleSter schreef:
Exact. Hij had al een medisch probleempje bij aankoop maar is ervoor behandeld (dus gaan ervan uit dat het daarmee klaar is) maar is ook verder gezond bevonden. Ook met betrekking tot het gedrag dat hij laat zien; veearts kon er niets geks aan vinden op dat vlak.
Hierbij dus verantwoordelijkheid afgelegd. Voldoende zo?



AppleSter schreef:
Ik wil er ook niet tussen zitten. Koper heeft een oprecht voorstel gedaan; daar blijft het bij inclusief alle veeartskosten die ze heeft moeten maken en ook het retour brengen.
Van het verlies dat koper neemt hiermee kan verkoper een goed thuis voor pony zoeken, hem een paar maanden voeren, etc.
Maar nogmaals, verkoper kan zelf contact leggen met koper als verkoper het samen op wil lossen.


Que?

AppleSter

Berichten: 818
Geregistreerd: 20-05-16

Re: Super brave pony gekocht maar al vanaf trailerladen steigeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-24 19:04

Que wat?

Kaja

Berichten: 3881
Geregistreerd: 14-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 19:05

Onali schreef:
AppleSter schreef:
Exact. Hij had al een medisch probleempje bij aankoop maar is ervoor behandeld (dus gaan ervan uit dat het daarmee klaar is) maar is ook verder gezond bevonden. Ook met betrekking tot het gedrag dat hij laat zien; veearts kon er niets geks aan vinden op dat vlak.
Hierbij dus verantwoordelijkheid afgelegd. Voldoende zo?



AppleSter schreef:
Ik wil er ook niet tussen zitten. Koper heeft een oprecht voorstel gedaan; daar blijft het bij inclusief alle veeartskosten die ze heeft moeten maken en ook het retour brengen.
Van het verlies dat koper neemt hiermee kan verkoper een goed thuis voor pony zoeken, hem een paar maanden voeren, etc.
Maar nogmaals, verkoper kan zelf contact leggen met koper als verkoper het samen op wil lossen.


Que?


Ik moet hier echt heel hard om lachen. Ook al is het een oprechte reactie, want die deel ik, maar :D

GabberGill

Berichten: 5840
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 19:12

Onali schreef:
AppleSter schreef:
Exact. Hij had al een medisch probleempje bij aankoop maar is ervoor behandeld (dus gaan ervan uit dat het daarmee klaar is) maar is ook verder gezond bevonden. Ook met betrekking tot het gedrag dat hij laat zien; veearts kon er niets geks aan vinden op dat vlak.
Hierbij dus verantwoordelijkheid afgelegd. Voldoende zo?



AppleSter schreef:
Ik wil er ook niet tussen zitten. Koper heeft een oprecht voorstel gedaan; daar blijft het bij inclusief alle veeartskosten die ze heeft moeten maken en ook het retour brengen.
Van het verlies dat koper neemt hiermee kan verkoper een goed thuis voor pony zoeken, hem een paar maanden voeren, etc.
Maar nogmaals, verkoper kan zelf contact leggen met koper als verkoper het samen op wil lossen.


Que?


Welt punt probeer je hier duidelijk te maken?

Waarschijnlijk een medisch probleem wat na aankoop is gevonden en behandelt is en nu door koper ook opgelost is terwijl ze een goed mak en gezond dier zou kopen?.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110783
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 19:13

AppleSter schreef:
Ga lekker zo door mensen. Ik zeg niets inhoudelijks meer, dus de popcorn kan weer in de kast.
Zolang je inhoudelijk niets weet behalve wat hier discreet gedeeld is mag je ervan denken wat je wil.

Wat een bagger weer hier, oh ja; dit is Bokt!


Nou, ik denk dat je het vooral even bij jezelf moet zoeken.
Je reageert hier en daar ronduit onbeschoft en het is de toon die de muziek maakt :)
Je krijgt hierboven vooral de toon terug gekaatst.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 05-04-24 19:13, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne
Berichten: 38399
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 19:13

AppleSter schreef:
Zonnetje81 schreef:
Misschien moet ze een gedragsdeskundige in de hand nemen, misschien kan die er nog iets nuttigs over zeggen.



Dat is een goede tip! Dank je wel; die schuif ik door naar koper.

Misschien moet je hem laten castreren!